springles met Sultan!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
sultan

springles met Sultan!

Bericht door sultan » wo 28 mar 2007, 18:24

Gisteren een echte springles gehad met Sultan! Ik dacht dat het een echte beginnersles was. Maarre......iedereen had al flink wat spring ervaring en Sultan en ik moesten het toch een beetje onder de knie krijgen. Eerst moest Sullemans in een vrachtautootje, daar zag hij zijn maatje Andy weer. Nou de laatste keer dat hij in een trailer stond, was de dag dat ik hem kreeg. Dus dat was best wel stressie vond hij. En eigenlijk vond hij dat het etenstijd was, dus wat moest dat rare mens op zijn rug nou eigenlijk van hem? Het rustig instappen in de buitenbak veranderde in een soort wilde westen show van Sultans kant. Loeihard galopperen. (en dat vind ik toch al spannend) Maar toen hij eindelijk mocht galopperen, was de lol er een beetje af voor hem. Heeeeel rustig galopje dan maar. Maar natuurlijk kun je ook andere dingen bedenken om te laten merken dat je een andere dagplanning had dan je baasje. Gewoon, hoe dan ook langs de hindernis gaan, ipv erover. Ja, ja, ik dacht dat ik op zo'n paal aan de zijkant gespiest zou worden. Andy de haflinger werd naast de hindernis geparkeerd. Dat zou helpen Sultans richtingsgevoel een beetje te corrigeren. Nou, dacht Sultan. Dan ga ik gewoon dwars door Andy heen. Oei, mijn been bleef achter Andy hangen of zo. In elk geval lag ik er bijna naast. Ik kon mij nog net vast klampen aan de korte maantjes van Sul. Ik voelde me steeds verder weg glijden. Maar toen hield Sul op met zijn rare actie en kon ik langzaam maar zeker weer op de knol komen. Toch heeft hij uiteindelijk zijn sprongetjes gedaan. Maar de verhogingen heb ik overgeslagen. Eigenlijk deed hij het nog niet zo slecht voor een beginneling. Vandaag hebben we niks gedaan. We hadden allebei wat last van spierpijn.
Plaats reactie