Hoofdstelletje in gedaan, extra touw eraan gemaakt voor het geval dat, en off we go. Tenminste dat was het plan. Halverwege de oprijlaan staakte Vjesta. Toen was ze nog redelijk makkelijk te overtuigen om mee te lopen. Aan het eind van de oprijlaan heeft ze (lees: hebben we) zeker 5 minuten gestaan, zij overtuigd dat ze niet verder ging, ik overtuigd dat we niet terug gingen. Na 5 min denk ik 'laat ik eens kijken of ze bang is of dat ze zeurt' en ik knipte in m'n vingers.

Uiteindelijk hebben we meer stil gestaan dan gelopen (ook omdat ik weiger iedere keer als zij stilstaat met eten op de proppen te komen). Maar ze is meegegaan. Langs containers, langs mensen die zooi van de eerste verdieping naar benden gooien, langs auto's, langs bussen, langs wapperende vlaggen...

En toen de terugweg... Zodra we ondraaiden kreeg Vjes haast en moest ik er echt tegenin gaan hangen om te voorkomen dat ze ervandoor ging... Stom beest...

Maar goed, we gaan dit zeker vaker doen, ik mag binnenkort mee met andere mensen die buiten gaan rijden, zodat ik er ook op kan. Dat zou wel een verbetering zijn, daar heb ik haar uiteindelijk voor gekocht...