Wie loopt er eigenlijk met wie?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Wie loopt er eigenlijk met wie?

Bericht door Vjestagirl » zo 11 feb 2007, 19:21

Onder het motto van: buiten = leuk had ik verzonnen vandaag met Vjesta te gaan wandelen. Voor het eerst samen het erf af, dus toch wel spannend.

Hoofdstelletje in gedaan, extra touw eraan gemaakt voor het geval dat, en off we go. Tenminste dat was het plan. Halverwege de oprijlaan staakte Vjesta. Toen was ze nog redelijk makkelijk te overtuigen om mee te lopen. Aan het eind van de oprijlaan heeft ze (lees: hebben we) zeker 5 minuten gestaan, zij overtuigd dat ze niet verder ging, ik overtuigd dat we niet terug gingen. Na 5 min denk ik 'laat ik eens kijken of ze bang is of dat ze zeurt' en ik knipte in m'n vingers. :)* Nu heeft Vjesta geleerd als ze haar neus dan tegen m'n vingers aan legt ze eten krijgt. Dus toen ik knipte kwam ze direct, t stomme beest stond me te neppen! }-o

Uiteindelijk hebben we meer stil gestaan dan gelopen (ook omdat ik weiger iedere keer als zij stilstaat met eten op de proppen te komen). Maar ze is meegegaan. Langs containers, langs mensen die zooi van de eerste verdieping naar benden gooien, langs auto's, langs bussen, langs wapperende vlaggen... *o/* *o/* *o/*

En toen de terugweg... Zodra we ondraaiden kreeg Vjes haast en moest ik er echt tegenin gaan hangen om te voorkomen dat ze ervandoor ging... Stom beest... O:)

Maar goed, we gaan dit zeker vaker doen, ik mag binnenkort mee met andere mensen die buiten gaan rijden, zodat ik er ook op kan. Dat zou wel een verbetering zijn, daar heb ik haar uiteindelijk voor gekocht... :P
anika

Bericht door anika » ma 12 feb 2007, 07:48

Hoe herkenbaar :+
Goed dat je hebt doorgezet! Samen met een ander paard zal het stukken beter gaan :D
Murphy :+: Ysha
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 12 feb 2007, 08:02

Dat wel, maar ze moet ook leren gewoon met mij mee te lopen... Ik wil de zadelproef gaan doen, en dan moet ze bomvast zijn, omdat stilstaan al niet ons sterkste punt is, en we toch voldoende punten moeten zien te krijgen.

Dat is ook de reden dat er tegenwoordig regelmatig paraplu's ed in de bak liggen...
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 12 feb 2007, 12:42

Wel goed om te oefenen hoor, alle begin is moeilijk zeggen ze dan. Ik heb toevallig gister met Pablo ook buiten gelopen en doe dat met trainingshalster en leadrope. Dan oefen ik onderweg meteen wat grondwerk :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » ma 12 feb 2007, 15:29

Ja, ik ken het ook.. Het heeft me heel lang geduurd eer ik met Jeskim een buitenritje kon maken, dit is dan onder het zadel, maar hetzelfde idee..
Telkens staken, naar huis rennen, phoe wat heeft me dat en bloed zweet en tranen gekost..

Je schrijft dat je haar moest tegenhouden door te hangen, maar denk erom dat je dit niet blijft lukken, zij is zoveel sterker dan jou!! Ik zwieper altijd rondjes met het uiteinde van mijn halstertouw en zodra ze tegen de snorharen aankomen gaat ze al langzamer!!
Het is wel ontzettend goed om dat te oefenen hoor, gewoon mee doorgaan en heb geduld!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 12 feb 2007, 18:39

T ging nu wel goed, ik weet dat ze daar wel respect voor heeft... Dat met dat touw is idd ook een goed plan, kijken wat ze daarvan vind...
Plaats reactie