Ik ben supertrots op mijn dochter en ook op ons Pino.

Gister is Bojana een flinke stap verder gekomen met haar rij-kunsten.
Bojana moet goed vertrouwen hebben in een paard voor ze iets nieuws uitprobeert.
Tot nu heeft bojana alleen gestapt met Pino, wel keurig netjes, en alle figuren kon ze netjes draaien.
Maar gisteren kreeg ik haar zo ver dat ze het "staan zit"droog oefende in stap.
En ineens was ze bereid om het in draf te proberen.Ik hield Pino zachtjes bij het bakstuk vast en Bojana dreef Pino zelf aan.
En daar gingen ze, in draf,( lol )en meteen oefenen natuurlijk met lichtrijden.
Dus mocht ikke hardrennen hahahah
En dat met mijn nieuwe leren laarzen

Bojana heeft echt wel es eerder gedraaft hoor, op andere paarden, maar toen had ik een westernzadel met een horn, ( handvat), en dat was destijds natuurlijk lekker makkelijk.
Ze hield het gister goed vol, ( ik ook ), en was eigenlijk helemaal opgelucht dat Pino het tempo niet verhoogde , en ze was het met me eens dat ze het best eerder had kunnen doen.
Dit was heel goed voor haar zelfvertrouwen, en de band met Pino natuurlijk ook.
Bojana gaat nu binnenkort echt op les op onze manege, en dat is in het begin prive les, aan de longeerlijn, op een pony van de manege.
Die heeft ze al ontmoet, het wordt Moppie, een zwarte.
En dan ga ik... in de kantine zitten en ga mijn mond houden.
Maar voor nu ben ik ape-trots op haar, en zie ik nu vooruitgang,en tot de dag van de prive les, doen we woensdags gewoon een moeder dochter les, die ik probeer zo losjes mogelijk te houden.
Het gaat er mij alleen maar om dat bojana er plezier in heeft.En dat ze leert op een correcte manier met paarden om te gaan.
Leuk toch??? gr karin.