Zelfs Woudina is niet 100% te vertrouwen...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Zelfs Woudina is niet 100% te vertrouwen...

Bericht door Reinou » do 08 feb 2007, 15:35

dat bleek vandaag tenminste. Het is verder een leuk dier, altijd vrolijk, werkwillig, beetje humor. Niks mis mee! Ben ook nog nooit echt kwaad op haar geworden ofzo.

Maar vandaag ging het even anders.

Toen ik op stal kwam ben ik eerst met de eigenaar Annelisa en Cajra gaan halen. Die hebben een week op het andere land gestaan, maar vanwege de weersvoorspellingen had hij ze liever thuis staan.

Dat Woudina en Annelisa niet goed met elkaar kunnen, hadden we al eerder gemerkt. Ze hebben echter de laatste paar weken veel met z'n vieren gestaan, en het ging nu eigenlijk erg goed. Maar een week uit elkaar verandert blijkbaar een hoop.

Ik had Woudina vast gezet, zodat ik haar kon poetsen. Ik was zo'n beetje aan het eind van haar rug, toen Annelisa en Cajra aan kwamen lopen, half achter me langs. Ik dacht nog, 'even opletten', maar toen was het al te laat. Woudina draaide, haalde 3x flink uit, alleen stond ik er dus tussen.... :\

Ik viel achterover op de grond, vrij hard. Ben me echt kapot geschrokken, net als de eigenaar trouwens, die stond verderop. Maar gelukkig viel het mee, ik was alleen flink teleurgesteld in Woudina. Als ik niet zo onder de indruk was geweest had ik haar wel een schop teruggegeven, maar toen ik haar los liet heb ik het wel laten merken.

Heb even een uurtje bij de kachel gezeten, lekker bord erwtensoep gehad :D en toen ging het wel weer. Ik heb Woudina zelfs nog gelongeerd daarna, en dat ging best goed.

Toen ik thuis kwam ben ik lekker in een warm bad gaan liggen. Ook gelijk de schade opgenomen: een flinke bloeduitstorting op mijn rechterheup en rechterknie, een blauwe binnenkant van mijn linkerknie, een blauwe plek op het scheenbeen van mijn linkerbeen, plus nog een verstuikte teen.

Ik dacht trouwens dat ze me op mijn onderbuik had geraakt, maar dankzij mijn dikke jas heb ik daar weinig van gemerkt gelukkig. Ik zal alleen morgen wel moeilijk uit mijn bed kunnen komen O:)

Maargoed, tis wel weer een goede les...altijd Woudina apart zetten als ik met haar bezig ben. Deed ik trouwens normaal gesproken wel, alleen nu toevallig niet. Dom dom...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Claudje

Bericht door Claudje » do 08 feb 2007, 15:40

Jeetje, dat is schrikken en ook wel een teleurstelling denk ik. Zelfs ook al mogen ze elkaar niet,
dan zouden ze jou toch in de gaten moeten houden vind ik, maar helaas werkt dat niet altijd zo :n
Denk dat als je niet zo onder de indruk was geweest, dat ze ook best wel een dikke schop onder
haar kont had gehad of niet? Hihi, had ze van mij in ieder geval wel gekregen :j Hoop dat je
niet te veel last krijgt van die blauwe plekken!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 08 feb 2007, 15:41

Das schrikken. Hopen dat het bij een 1 malige vergissing blijft. En sterkte morgen met uit bed komen ;)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 08 feb 2007, 15:43

Dat was dus ook hoe ik erover dacht, elkaar slaan mag gerust maar in geen geval met mensen erbij. Maarja, een ongeluk zit in een klein hoekje ;)

Als ik haar een schop had gegeven was ie zeker hard geweest! Ik ben normaal gesproken niet van slaan of schoppen, maar in dit soort situaties is dat toch even anders.
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 08 feb 2007, 16:16

Nou jeetje, jij zal geschrokken zijn :o Gelukkig lijkt de schade mee te vallen; hopelijk krijg je erniet te veel last van.
Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent; je verwacht toch dat ze een beetje op je letten... Enne, ik had ze ook een flinke schop onder haar kont gegeven!
alex19

Bericht door alex19 » do 08 feb 2007, 16:40

Wat gevaarlijk zeg. Gelukkig is het nog goed afgelopen. Het blijven toch dieren. Sterkte!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 08 feb 2007, 16:46

Auwtsj, niet grappig...niet eens hard geschreeuwd? Komt vanzelf wel...zegt zij die al menig blauwe lichaamsdelen gehad heeft

En verder het boeltje warm houden en in beweging blijven, houd je de minste stijfheid over, maar dat duurt wel weer even paar weken...

Woudina moet dus nog even leren dat als zij bij jou in de buurt uithaalt, jij nog 20x zo hard uithaalt O:)
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 08 feb 2007, 16:49

Volgens mij heb ik wel geschreeuwd, maar weet het niet zo goed meer O:) Het ging ook zo snel.
Momenteel gaat het qua pijn wel goed (bad heeft geholpen) maar morgen is het denk ik heel anders :=
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 08 feb 2007, 16:50

Jeetje Reinou dat moet pijnlijk zijn zeg, ze had je ook een gebroken been ofzo kunnen trappen.
Jij zal morgen zeker goed voelen dat je zo te grazen bent genomen. Beterschap ermee.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » do 08 feb 2007, 17:04

Heftig Reinou, gelukkig is de schade beperkt gebleven. Sterkte alvast morgen ochtend....
Wodan en ik M1+10
siets
Contacteer:

Bericht door siets » do 08 feb 2007, 17:14

Nou, wat een lieve fjord :o! Sterkte Reinou, dat zal zeer doen.
Dag lieve, lieve Trix... ;(
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 08 feb 2007, 18:09

auwww..... dat is niet prettig. Het blijft inderdaad altijd opletten. Een ongelukje zit in een klein hoekje. Maar je weet nu in ieder geval dat je woudina apart moet zetten.

Enne sterkte met de spierpijn!!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » do 08 feb 2007, 21:02

Dat was weer even een hevig lesje, het blijven beesten..
Ik hoop dat je er niet te veel last van gaat hebben, maar ik ben bang van wel.. Veel sterkte ermee!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 09 feb 2007, 05:38

Tja een ongeluk is zo gebeurd dat zie je maar weer. Maar goed je illusie is gelukkig weg want:

Geen enkel dier is 100% betrouwbaar! Als je dat maar goed onthoudt.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
lientje

Bericht door lientje » vr 09 feb 2007, 05:49

dat is even een flinke domper zeg! Phoe gelukkig niks 'ernstigs'maar absoluut niet leuk.

sterkte met alle blauwe plekken.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Mir

Bericht door Mir » vr 09 feb 2007, 06:19

kan me voorstellen dat het goed is afgelopen. En Woudina mag dit natuurlijk absoluut niet doen, maar ik kan me voorstellen dat ze zelf toch ook schrok van wat gebeurde. Sterkte met je blessures.
yvette

Bericht door yvette » vr 09 feb 2007, 07:28

Tsja, inderdaad, geeen enkel paard is 100% te vertrouwen. Al was dit natuurlijk een typisch geval van verkeerde tijd, verkeerde plek.
Gelukkig ben je er relatief goed van afgekomen. Sterkte met de genezing.

EDIT: vergeet ik nog iets:
Wat ik gemerkt heb is dat de teleurstelling in je paard vaak nog meer pijn doet dan de blessure zelf. Maar probeer dat los te laten. Ze heeft nooit in de gaten gehad dat jij ertussen stond (tuurlijk had ze beter moeten opletten, maar ja, het is ook nog een jong dier)
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 09 feb 2007, 08:22

Dat snap ik ook wel Yvette, maar het heeft me wel even met beide benen op de grond gezet ;)

Ik moet zeggen, de pijn valt me mee. Mn spieren hebben wel een opdonder gehad dus die voel ik, maar ik kan nog lopen. Alleen slapen was een kunst, want ik kon niet op mijn rechterheup liggen 8)7
yvette

Bericht door yvette » vr 09 feb 2007, 08:32

Yoline schreef:Dat snap ik ook wel Yvette, maar het heeft me wel even met beide benen op de grond gezet ;)
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat leuk is. Je zal de komende tijd inderdaad wel een stuk alerter zjin.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 09 feb 2007, 08:35

He, bah wat vervelend, tja het blijven dieren he, maar ik snap dat je teleurgesteld bent even. Sterkte ermee.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Plaats reactie