Maar vandaag ging het even anders.
Toen ik op stal kwam ben ik eerst met de eigenaar Annelisa en Cajra gaan halen. Die hebben een week op het andere land gestaan, maar vanwege de weersvoorspellingen had hij ze liever thuis staan.
Dat Woudina en Annelisa niet goed met elkaar kunnen, hadden we al eerder gemerkt. Ze hebben echter de laatste paar weken veel met z'n vieren gestaan, en het ging nu eigenlijk erg goed. Maar een week uit elkaar verandert blijkbaar een hoop.
Ik had Woudina vast gezet, zodat ik haar kon poetsen. Ik was zo'n beetje aan het eind van haar rug, toen Annelisa en Cajra aan kwamen lopen, half achter me langs. Ik dacht nog, 'even opletten', maar toen was het al te laat. Woudina draaide, haalde 3x flink uit, alleen stond ik er dus tussen....

Ik viel achterover op de grond, vrij hard. Ben me echt kapot geschrokken, net als de eigenaar trouwens, die stond verderop. Maar gelukkig viel het mee, ik was alleen flink teleurgesteld in Woudina. Als ik niet zo onder de indruk was geweest had ik haar wel een schop teruggegeven, maar toen ik haar los liet heb ik het wel laten merken.
Heb even een uurtje bij de kachel gezeten, lekker bord erwtensoep gehad

Toen ik thuis kwam ben ik lekker in een warm bad gaan liggen. Ook gelijk de schade opgenomen: een flinke bloeduitstorting op mijn rechterheup en rechterknie, een blauwe binnenkant van mijn linkerknie, een blauwe plek op het scheenbeen van mijn linkerbeen, plus nog een verstuikte teen.
Ik dacht trouwens dat ze me op mijn onderbuik had geraakt, maar dankzij mijn dikke jas heb ik daar weinig van gemerkt gelukkig. Ik zal alleen morgen wel moeilijk uit mijn bed kunnen komen

Maargoed, tis wel weer een goede les...altijd Woudina apart zetten als ik met haar bezig ben. Deed ik trouwens normaal gesproken wel, alleen nu toevallig niet. Dom dom...