Koninklijke fjord?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Carolinef
Contacteer:

Koninklijke fjord?

Bericht door Carolinef » do 01 feb 2007, 07:41

30 april, koninginnedag, komt beatrix op bezoek in Den Bosch en Woudrichem, dat laatste is de gemeente waar onzer paarden gestald staan, 2 km van hier.
Nu zijn allerlij vereningen druk bezig om een uurtje in te plannen met leuke dingen voor Hm om te zien/doen.

Via de plaatstelijke krant werd ook aan de lezers gevraagd om hun idee in te sturen, uit alle ideeën worden de leukste geplukt en uiteindelijk uit gekozen.

Ik dus ook 2 weken geleden gemaild naar de krant, komt gisteravond de krant thuis, en ik begin er een beetje in te bladeren, staat er opeens met koeieletters; WELKOM MET PAARDEN, er ging nog geen belletje rinkelen dus ik begin te lezen, zie ik ineens mijn eigen naam met gemailde voorstel gepubliceerd staan!!!!!!

wist niet wat ik zag; mijn voorstel was het volgende;

H.M. Beatrix zal zat te zien krijgen in Woudrichem, maar de lang weg vanaf de A27 naar Woudrichem zelf toe is lang en nogal kaal en saai.
Een feestelijke dag kan natuurlijk niet zonder een feestelijk onthaal, en dit hoeft niet per se pas binnen de stadsmuren plaats te vinden, maar kan dus ook al op de lange provinciale weg.

Ik sta zelf met ruim 36 andere paarden op Pensionstal Het Lage Eind (www.hetlageeind.cjb.net) op de Oudendijk te Woudrichem.
Net zo multicultureel als de samenleving van Nederland is, zo is dat ook bij onze paarden; het ene ras staat om zijn Noorse afkomst, de ander om zijn Engelse , Zwitserse, Nederlandse etc.

Zoals een ieder weet is H.M. Beatrix zelf paardenfanaat en nu leek het mij wel een leuk idee om haar op de lange provinciale weg tegenmoed/mee te rijden in de stoet van de paarden met ruiters.
Dit zou natuurlijk nog geaccentueerd kunnen worden als de ruiters zich deels kleden in de plaatselijke klederdracht, of het logo van Woudrichem verwerken in paardendekjes/vlaggen etc.

Er zijn zo veel agrarische boerderijen en bedrijven in deze omgeving en om met al het overige vee een onthaal te organiseren lijkt mij lastig en erg gecompliceerd, maar de paarden en ruiters zullen meer dan van harte hier aan meewerken, en zijn ook enigszins kenmerkend voor de regio.

nou zeg dus nog even afwachten maar we zitten dus ind e race om Bea te begroeten met fjord, ha de eerste koninklijke fjord!!!

zodra het stukje is ingescand plaats ik het hier wel even *o/*
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Amber_

Bericht door Amber_ » do 01 feb 2007, 08:12

Whaa gaaf zeg :D:D ! Leuk idee ook! Hopelijk gaat echt door !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 01 feb 2007, 08:44

zo das gaaf zeg!!! en een erg origineel idee zo te lezen!!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » do 01 feb 2007, 08:54

Wat leuk zeg! :D
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 01 feb 2007, 11:09

Zo, dat is nog eens promotie! :D
Leentje

Bericht door Leentje » do 01 feb 2007, 13:03

wat een leuk idee caroline!!
maar ik vind het een beetje vreemd,dat de krant jou niet ff eerst ingelicht hebben,voordat ze het in de krant zetten,of stond dat in de oproep?!
en wat vonden je stalgenoten van het idee?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 01 feb 2007, 13:14

ik had het zelf niet goed gelezen, had niet verder gelezen tot het stuk waarin vermeld stond dat je kon mailen. 8)7

ja heb gister maar even staleigenaar geebld met verhaal, die moest er wel om lachen, het is natuurlijk nog niet besloten dat wij de gelukkigen zijn, wie weet stemmen mensen wel voor een ander idee maarja we zitten in de race.

tsja denk dat als het echt door gaat er een selectie gemaakt moet worden wie er wel of niet voor in aanmerking komen, natuurlijk gekeken naar verschillende rassen en ervaringen, hoe dan ook, als het wel doorgaat loopt er zeker een fjord mee!!!!!! *o/*
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Esther

Bericht door Esther » do 01 feb 2007, 18:36

Oh, jee, dan moeten we dus wel naar het koekhappen e.d. kijken om de paarden niet te missen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anouska

Bericht door Anouska » do 01 feb 2007, 19:07

Wat een leuk idee! Hoe kom je erop.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Charret

Bericht door Charret » do 01 feb 2007, 19:35

Wat een leuk idee. Ik hoop voor je dat het ook daadwerkelijk op die manier gaat verlopen. Dan kijk ik graag nog een keer naar de tv op Koninginnedag. Ubie zoeken ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie