Eindelijk een buitenbak

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Erika

Eindelijk een buitenbak

Bericht door Erika » do 18 jan 2007, 17:37

Zondag werd ik helemaal verrast, mn vader vertelde dat hij in het voorjaar een bak zou aanleggen voor me :D

Ik is echt helemaal blij *o/*

Ik wilde het al zo lang, met mn vorige paardje moest ik altijd naar een pensionstal vlakbij maar daar was het altijd heel druk en in de winterperiode wordt er altijd les gegeven dus dan is de bak niet altijd beschikbaar. En aangezien ik alleen maar savonds kan en in het weekend is dit natuurlijk wel ideaal. Ik vindt het echt heerlijk luxe!

Brechje moet nog 2 worden dus we hebben hem dit jaar eigenlijk nog niet eens nodig, maar ach, eerste jaar een hele grote zandbak voor de kleinkinderen dan maar :D
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 18 jan 2007, 17:54

Oh dat is nog eens fijn :D
Hebben jullie al een idee hoe en wat ongeveer? Drainage enz? Hier zou dit voorjaar de bak ook op de schop, maar tis toch even zoeken naar een oplossing, want ik vrees dat zonder drainage de boel volgend jaar weer opnieuw kan... Maarja zit je ook weer met de prijs enzo, want een goed berijdbare bak is niet goedkoop!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Erika

Bericht door Erika » do 18 jan 2007, 18:06

We willen in ieder geval met drainage en eigenlijk toch echt wel 20 bij 40, maar dat betekent dat hij waarschijnlijk nog weer op een andere plek moet dan dat we eerst hadden bedacht. Verder weet ik het nog niet. Misschien zwart er uit geel zand ophalen zwart er weer in en dan geel er weer op en dan dus met drainage of gewoon drainage en dan zand er boven op. Ligt het in ieder geval hoger, lijkt me wel weer een voordeel. Maar heb tegen mn vader gezegd dat het voor mij niet super duur hoefde, vindt dat eigenlijk al weer wat te raar omdat ik er helemaal alleen in rij. Wel beetje duur kado zeg maar, maar ik zou hem nu ook weer niet tegen houden :D
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 18 jan 2007, 22:06

zo superdeluxe zeg hee!!!!
JALOERS :D :D :D
Wou dat ik een bak aan huis kreeg!!!! :D :D
er komen dan toch zeker wel foto's op FW?!?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Hilde

Bericht door Hilde » vr 19 jan 2007, 07:47

Dat is helemaal top,zeg!!
Super om dat lekker bij huis te hebben,kan je heerlijk elk moment van de dag rijden!
Suc6 met de bouw,hoor.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Charret

Bericht door Charret » vr 19 jan 2007, 08:01

Zo leuk kado! Hahaha, ik hoop voor je dat je een super goed gedrainde bak krijgt. Anders heb je net zo'n zwembad als wij hier hebben na een dag als gisteren :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 19 jan 2007, 08:47

Dat is nog eens een fantastisch kado :j Ik zou ook eerder wat meer geld uitgeven aan een goede bak dan dat je steeds een zwembad hebt...
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 19 jan 2007, 09:21

Zo he je zal maar een eigen prive bak hebben... Lekker hoor zo'n pa die dat wil aanleggen voor jou!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Vera

Bericht door Vera » vr 19 jan 2007, 11:16

Heerlijk zo'n eigen bak aan huis! Ik zou niet anders meer willlen :D
Charret schreef:Zo leuk kado! Hahaha, ik hoop voor je dat je een super goed gedrainde bak krijgt. Anders heb je net zo'n zwembad als wij hier hebben na een dag als gisteren :=
onze bak is ook niet gauw nat, maar bij die regen van gisteren lopen de drains gewoon vast. Je ziet het eruit kolken, maar het regent harder dan het weg kan lopen. Zelfs de buitenbak van de vereniging die echt genoeg geld heeft gekost, was een zwembad.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 19 jan 2007, 13:31

Dat is een super kado zeg! Wow!
Veel rijplezier in de bak dan maar!

Charret, Of je drainage nodig hebt verschilt per gebied en wat je met de rijbak wilt O:)
Erika

Bericht door Erika » vr 19 jan 2007, 13:53

Ja ik vindt het echt super, had het echt niet gedacht zeg maar. Heb er niet eens om gezeurd :D Niet echt zomaar iets voor mn vader, maar hij ziet nu denk ik dat ik toch wel serieus ben met de paarden en het niet een opvlieging is. Nu heb ik het voordeel dat mn vader boer is en we veel land hebben, bovendien dat hij 65 is geweest en alleen nog wat koeien voor de hobby heeft dus er wel een stukje grond af kan voor de paarden :D Ben heel erg benieuwd hoe de bak er uit zal gaan zien en ik zal zeker foto´s maken. Het zal wel iets van juni worden denk ik wanneer ze er mee gaan beginnen. We zitten op zandgrond dus hoop dat dat weer een voordeel is, maar drainage gaat er sowieso in en heb al gezegd dat ik er ook wel aan mee wil betalen, het moet eigenlijk wel in een keer zo goed mogelijk uiteraard. Moet wel zo lang mogelijk door kunnen rijden in de winter. Altijd kunnen rijden wanneer ik wil dat is echt luxe, heb wel eens in het land gereden maar dat vindt ik niet heel erg prettig, vooral ook omdat ik wel eens vergeet het stroom er af te doen (zit er altijd op voor de koeien) en heb zodoende samen met mn paardje nog wel een schokje gehad :o
Esther

Bericht door Esther » za 20 jan 2007, 03:57

Zoo, toe maar!!!
Dat je vader boer is scheelt natuurlijk ook wel, denk ik, hij weet dan ook vast wel hoe je zoiets moet aanpakken!! En boeren vinden paarden vaak ook wel leuk en dan heb je al een pré!!

Misschien kun je aan mensen in de buurt vragen wat die voor bak hebben en of hun nog tips hebben. Zij weten vast hoe de bak is aangelegd en wat zij eventueel achteraf toch nog dingen anders hadden gedaan..

Tja en met dit weer is bijna elke buitenbak een zwembad lijkt me!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 20 jan 2007, 07:30

Onze bak is lekker droog hoor :D wel buiten!

En super kun je dalijk lekker ongestoord rijden.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Erika

Bericht door Erika » za 20 jan 2007, 10:16

Mn vader gaat inderdaad ook navraag doen bij een paar mensen in de buurt, die al een bak hebben. Gelukkig zijn dat er vrij veel. Tot zover weet ik van een aantal dat ze de zwarte grond er uit hebben gehaald en het gele dan het zwarte er weer in en dan gele er weer bovenop. Die bakken zien er vrij goed uit terwijl ze toch regelmatig gebruikt worden. Wij gaan sowieso draineren, dus wie weet hoe het dan wordt. Maar er is nog helemaal niets besloten over hoe we het gaan doen alleen drainage is duidelijk. Ik denk dat we eerst ook even navraag gaan doen over het zand, waar je dat weg kunt halen hoe duur het is met de bezorgkosten erbij enz. enz.. We hebben het nog wel even aan tijd :D

Jullie mogen altijd een keer komen rijden in de bak als hij klaar is hoor :D :D
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » di 06 feb 2007, 12:03

Hihi dan kom ik er gebruik van maken... Dat kleine stukje met de trailer heb ik er wel voor over :P
Erika

Bericht door Erika » di 06 feb 2007, 18:40

Is goed hoor Vjestagirl :D
Plaats reactie