Barefoot update en update!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Barefoot update en update!!

Bericht door Esther » di 16 jan 2007, 10:37

Nou, het gaat door!!! Ik heb net het geld overgemaakt en ik kan dus binnenkort mijn eigen barefootje ophalen.
Het is een zwarte cheyenne geworden met fenders.

Ik heb ook nog wel gedacht over de londen, maar ik vond die Fenders zo lekker rijden en die kunnen nu eenmaal niet aan een londen. Nu was de Londen ook nog een stukje duurder, dus de beslissing was snel gemaakt.
Ik ben maar voor gewoon standaard zwart gegaan. Als ik een bruine, die ook erg mooi was, had genomen had ik ook weer bruine hoofdstellen moeten halen e.d. Dat wordt wat te duur allemaal..

Ik heb ook nog erg veel geluk gehad. Er is onlangs brand geweest in de fabriek van barefoot. Dus er is een tijdelijke stop van levering.. Laat ik nu net de laatste zwarte cheyenne maat twee hebben!!!!!

Heb er ook een singel bij gekocht, de fenders dus, een pad, naja, die hoort er ook bij.. ook nog een hoes en een flesje nubuckspray, dus ik kan helemaal los!!!
Maar wel even een diepe duik in de portemonnee, daar wordt ik wel een beetje zenuwachtig van, ik vind het altijd eng om zoveel geld uit te geven, maar rijden zonder pijn is het geld dubbel wel waard.

Zondag heb ik even een buitenritje gemaakt met Jeskim, daar lag het zadel ook heel goed op. Ze sprong zelfs uit zichzelf aan in galop, eigenlijk foei, maar een goed teken.. Ze is echt weer zoveel fitter..
's avonds heb ik met Tea in de bak gereden met de barefoot. Dat ging redelijk, ze hadden de bak gesproeid en dat had goed resultaat, de bak was een stuk steviger, maar Tea was toen ook wel weer haar eigen drukke zelf.. Was even vergeten wat een druktemaker het kon zijn..
Ze liep redelijk, draven ging ook weer goed, alleen ze rent ontzettend onder me vandaan, wil bijna alleen maar stelling naar buiten geven, daar is ook heel veel engs te zien en het luisteren heeft er nog wel aan, maar ze liep al een stuk beter.. Het gaat tijd kosten, maar heb dan wel een leuk rijpaard, denk ik..

Gisteren had ik westernles en doe dat vanaf nu op Jeskim, die staat immers gewoon thuis. Mijn vader had ons even gebracht, ik weet nog niet hoelang ik erover doe om er rijdend te komen. Ik haar bij de buitenbak, dat is bij iemand thuis, in een boxje gezet en wachten, ik was wat te vroeg..
Ik stond wat met de andere lesser te praten en te wachten en te wachten.. Kwam die hele instructrice niet opdagen.. Dus wij maar gezadeld en zelf wat rond gehobbeld.. Wel heel jammer hoor, ik kon het geld in mijn broekzak houden, maar ik kom daar natuurlijk niet voor niets..
Jeskim lekker gereden, ze was zo braaf!!!!! Ik heb haar drie jaar geleden voor het laatst echt in een bak gereden, maar ze deed alles en ik hoefde het maar te denken en ze deed het!!! Misschien ook dankzij het zadel..
We hebben ook nog een drafje gedaan en zelfs toen kon ze zich gedragen..
De bak vind ze namelijk vreselijk, in het bos is ze prima te rijden, maar in de bak was het altijd scheuren en dwarsliggen..

Het waren dus weer een paar goede dagen hier!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
fjordido

Bericht door fjordido » di 16 jan 2007, 10:40

nou ik ben benieuwd naar je eerste foto's met je eigen barefootje. wel fijn dat het zo goed voelt en ach joh dat geld ben je zo weer vergeten (ik verdring dat altijd meteen haha)
Esther

Bericht door Esther » di 16 jan 2007, 11:21

Ik wilde het er gisteren even met mijn vader over hebben, maar dat wilde hij niet, hij wilde absoluut niet weten hoeveel ik voor het zadel ga betalen, hij denkt waarschijnlijk nog een stuk meer..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 16 jan 2007, 11:38

Veel plezier met je barefoot. Nu ben ik blij dat ik de mijne in november besteld heb :D Heb er pas een knalroze pad voor gekocht.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Viv

Bericht door Viv » di 16 jan 2007, 11:46

Ja dat westerninstructeurs niet op komen dagen schijnt helemaal hip te zijn onder die lui. Ik had er ook altijd last van tot ik Peggy leerde kennen.

Wel fijn dat je nog net die laatste cheyenne had zeg, veel plezier ermee!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » di 16 jan 2007, 13:06

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt, als ik met mijn barefootjes.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Esther

Bericht door Esther » di 16 jan 2007, 14:04

Zal wel lukken, ik heb het gevoel dat ik zelf al wat losser in mijn lijf ben geworden.. Mijn rug is ook veel soepeler.. Ik heb de eerste dagen wel spierpijn gehad, maar heb het gevoel dat het voor mijzelf ook best goed is..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » di 16 jan 2007, 15:01

ik heb ook zoveel baat van mijn BF.
veel plezier ermee!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Mieke

Bericht door Mieke » wo 17 jan 2007, 11:40

fijn voor je dat dat zadel zo lekker zit..
Bij wie les je trouwens?
Ctje :)
Esther

Bericht door Esther » wo 17 jan 2007, 16:51

Ik rijd in de bak bij Ina sluman en we krijgen les van Alie?? Van silvester ranch, of daar werkt ze ook wel..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 17 jan 2007, 17:39

Ooh super, moet alleen niet te vaak komen rijden, anders kom ik je zadel kidnappen :P

En super dat Jeskim ook weer zo heerlijk in dr vel begint te zitten.
Geluk is de vrucht van intens werk
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 17 jan 2007, 18:56

Allemaal positieve dingen dus! Ik wordt nu ook wel erug benieuwd naar de BF..
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Esther

Bericht door Esther » wo 17 jan 2007, 20:14

Zal ik maar een dagje ervan maken in Tuk, kan iedereen die wil even rijden...Geintje!!
Maar Nicole ook voor jou geldt, bel me maar een keer, beetje leuk weer als het kan, hihi, en dan kun je hem natuurlijk even proberen!!!
Ik hoor het wel..

En Annabel, als ik bij Bart ben ligt hij misschien wel eens in de auto.. Als het allemaal door gaat..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke

Bericht door Mieke » do 18 jan 2007, 08:01

Alie, is dat die met die hondenbende? Van die wolfshonden? J en J stables ofzo..

maarreh, je krijgt het zo te horen nog druk met je zadel ;)
Ctje :)
Esther

Bericht door Esther » do 18 jan 2007, 13:36

Ik zou het niet weten, weet eigenlijk niets van haar, behalve dat ze goed kan les geven..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » do 18 jan 2007, 14:12

Ik heb hem, vanmorgen, tussen de middag eigenlijk, opgehaald!! Dus nu ligt hij lekker hier in de kamer!!!
In de beginnende storm dus lekker even naar Beilen gereden, had er gelukkig niet zoveel last van..

Hij is alleen nu nog wat grijzig, er zit was stof ofzo op, dus eerst een beetje schoonmaken en dan kunnen we los!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie