heb vanochtend sinds een dik jaar mijn eerste rijles gehad en oooohhw wat doet het zeeer en ben ik stijf.
ipv dat we zijn begonnen om Ubie aan het werk te zetetn, zijn we begonnen met mijn houding, terwijl ik dus altijd dacht wel aardig recht in mijn zadel te zitten, bleek dat dus absoluut niet het geval.
we zijn nu dus begonnen met het ontdekken van mijn eigen lichaam en spieren zodat ik weet wat ik aan moet spanne, veranderen om de juiste zit te hebben.
zonder goede zit is het ook moeilijker om de jusite hulpen door te geven zegt saskia dus ok prima, nou legde ze me af ent oe uit hoe en op welk punt mijn rug te rechten aangezien ik met een holle rug reed, te ver achter in het zadel zat etc, uiteindelijk heb ik met een halstertouw om mijn middel geknoopt en daar achter langs mijn rug mijn rijnbroek in een zweep gestopt zodat ik voelde op welk punt ik contact moest maken om die rug juist te houden, het zag er volegns mij net uit alsof ik een antenne op mijn rug had maar dat vind ik verder niet zo belangrijk.
nou en na een kwartiertje voor mijn gevoel verkrampt en voorover gebogen en met scheve schouders te zitten was het dan toch de goede houding, dat klonk gek maar idd als ik in spiegel keek zag het er recht uit, zat ik eindelijk in het diepe punt van het zadel en lagen mijn benen beter en rustiger en hobbelde mijn hoofd niet zo bij de draf.
Ubies sjokte gewoon door wanneer hem dat gevraagd werd, de goeierd
ik vond het super leerzaam en kijk al uit naar de volgende les, en ach die spierpijn, die heb ik er graag voor over