Op buitenrit met mega uitrusting
Op buitenrit met mega uitrusting
Ik ben zaterdag weer op buitenrit geweest. Samen met Sanne op Night Star.Ik vond het natuurlijk vreselijk spannend, hoewel hij de laatste keer heel braaf was.(keer daarvoor wat minder) Maar ik had dan ook maatregelen getroffen. Ik heb het hoofdstel van Andy geleend met zo'n stangetjes bit met ketting( ik weet even niet hoe zo'n ding heet) en dubbele teugels. Ik voelde me een beetje een militair op een padvinders club. Het zag er misschien wat overdreven uit, maar ik geloof niet dat het een overbodige luxe was. Het waaide lekker en Sultan was redelijk fris.(Behalve op de heenweg dan, toen had ie niet zo'n haast). Hij wilde ook liever omdraaien, waardoor ik nadat hij drie passen achteruit had gezet, er achter kwam dat de vierde pas de sloot zou zijn. Ik wou er bijna afspringen, maar ik liet hem toch maar een stukje omdraaien, tot hij weer in zijn vooruit stond. Toen weer bliksemsnel de andere kant opgestuurd(op heilige afstand van de sloot). Onderweg kwamen we nog wat stal genoten tegen, die riepen: "Annelies heeft al op hem gereden vanochtend(zo van: "je gaat toch niet twee keer dat beest afmatten?) Ik riep terug dat dat ook precies de bedoeling was, dan had ie vast niet zo veel puf om er vandoor te gaan. Ook het commentaar dat het hoofdstel niet helemaal perfect pastte liet ik voor wat het was. Sultan trok zich er allemaal geen.... van aan, en ging lekker op buitenrit. Op de terug weg had hij een super pas. Op stal weer aan z'n snabbels gezet en meneer wekte niet de indruk ook maar een beetje moe te zijn. Ik vind zo'n bit een geweldig uitvinding!