Gistermiddag besloot ik na het leren om Evelien te bellen en te horen of ze nog naar Odin en de rest ging. Dat ging ze dus ik kon de zwangere dames weer bewonderen. Bij Odin zie je een hele duidelijke buik. Bij Vickey iets minder maar wel wat. Omdat de dames allebei aardig rond aan het worden zijn besloten we om zonder zadel te gaan rijden.
Ik had dat echt al heel lang niet meer gedaan en dacht echt dat ik nog wel zou zand happen. Om de kindjes in de buiken niet te storen gingen we er met een kratje op.

Evelien op Odin en ik op Vickey. De eerste passen zat ik nog wat onwennig maar later zat ik ontspannen. Voor de galop was ik een beetje bang dat ze weg zou schieten, maar Evelien overtuigde me dat ze dat niet zou doen. Na heerlijk zonder zadel gereden te hebben de paarden op stal gezet en ging Evelien nog met Willem aan de gang en ik naar Wodan.
Nu ik de smaak van het zonder zadel rijden te pakken had ging ik ook hem zonder zadel rijden. Bij Wood voelde ik wel meer zijn ruggegraad maar het mocht mijn pret niet drukken. Heerlijk gereden en kon duidelijk voelen wat Wodan wel en niet deed. Heb besloten om maar vaker zonder zadel te gaan rijden, zodat ik beter de gangen van Wodan voel.
Eef bedankt voor de tip om weer vaker zonder zadel te gaan rijden.