dan maar even hoefjes checken voor Ubie en deken opnieuw opleggen en Haakon even goede poetsbeurt.
Haakon stond vast aan 1 halstertouwtje, niet te lang en niet te kort omdat meneer graag zijn koppie omdraait om te happen in mijn kont oid als ik zijn hoeven uitkrab.
Ik had de hoefjes al gehad, was klaar met rosborstelen en was net met een gladde borstel nog even dat lijfje aan het nalopen, ben ik op de hoogte van zijn kont, maakt ie me toch ineens een spastische beweging; was net alsof ie onderuit ging, benen gingen alle kant op en hij probeerde enigszins zijn benen weer onder zijn lijft te krijgen maar dat lukte hem niet zo goed, schrok me t lazerus en gooide snel borstel neer en liep naar zijn hoofd, toen zag ik dat hij op een of andere manier het halstertouw om zijn nek heen had gedraaid en in weze zichzelf op hing.
Stond mega veel spanning op maar gelukkig heb ik van die nood sluitingen die je met 1 klikje losschuift, dat was dan ook niet zo'n probleem maar omdat alles zo vast gedraaid stond kreeg ik de pin van het touw eigenlijk niet uiit het oog van zijn halster, heb er flink een sjor aan gegven zodat er een beetje beweging in het halster kwam en kon hem gelukkig bevrijden.
Hij stond te shaken op zijn benen en heb hem even moeten kalmeren, toch heb ik hem daarna weer vastgezet aan het touw ondanks dat we eigenlijk klaar waren, Maik gaf hem snel nog een bammetje en daarna kon hij terug naar zijn grote broer.
Schrok me kapot zeker als je bedenkt hoe snel zoiets gebeurd kan zijn, en dat terwijl je erbij staat,