Oliver+springen=...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Dorothea

Oliver+springen=...

Bericht door Dorothea » za 16 dec 2006, 08:29

... altijd lachen!!! :D Vooral voor de toeschouwers.

Gisteren hadden we de volgende "3e vrijdag van de maand" activiteit van Fjovrili. Een lid had een echte springles geregeld in een mooie binnenmanege.
Er deden 4 fjorden mee (met nog een hoop publiek uiteraard). We moesten een stuk in het donker over de weg naar de manege lopen, maar dat leverde totaal geen problemen op (lang leve de fjorden).

Eenmaal in de bak gingen de oren van Oliver op standje LEUK en daar bleven ze het gehele uur (het was zelfs nog wel iets langer) staan.
Er zat volgens mij geen rem op, het stuur was ook een beetje kapot. Wij zaten lekker in een warme kantine te genieten, terwijl in de bak hard gewerkt werd. Wies kwam af en toe verhit voorbij geraasd, Oliver had lol. Hij rook de hindernis al.
Ze begonnen met balkjes lopen en zoals altijd liet Oliver zien, dat deze ook gemakkelijk tegelijk genomen kunnen worden in 1 sprong. Maar hij was vrij snel weer braaf en de balkjes werden gedraafd.
Wies had daarna nog even een klein meningsverschilletje met Ollie (hij wilde achter de rest aan, Wies niet) wat resulteerde in een paar flinke bokken. Wies hing als een echt "future guy" aan de zijkant van Ol, hees zich echter weer vakkundig naar boven en ging onverstoord verder (Oliver ook trouwens).
Het springen ging super goed. Ze begonnen met wat lage sprongetjes, maar des te hoger het ging, des te beter sprongen ze. Oliver heeft zelfs 85 cm gesprongen (en dan nog een behoorlijke ruimte tussen hem en de hindernis). De hindernis was zo gebouwd dat ze richting kantine sprongen, dus elke keer zag je Ollie om de hoek komen, hij spotte de hindernis, ging zo mogelijk nog harder, om vervolgens of precies in de hindernis te landen, of er flink hoog overheen te springen. Het was in ieder geval erg leuk. De rest deed trouwens hetzelfde.
Op de terugweg liepen de drie andere fjorden voorop, Oliver liep tussen de rest van de mensen mee, hij was moe (van het idioot doen waarschijnlijk). Hij deed geen enkele moeite de rest bij te houden.
Na een lange terugreis (een uurtje rijden, maar hij staat zo heerlijk als een huis op die trailer) lekker op stal gezet met een droge warme deken, wat hooi en zijn vriendjes. En hij kon weer lekker slapen, dromen over het volgende plan om zijn ruiter te lozen. :D
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 16 dec 2006, 09:10

Wat een leuk verhaal! Klinkt als een geweldige ''3e vrijdag van de maand'' activiteit.

Op naar de volgende zou ik zeggen :D.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 16 dec 2006, 09:40

WAHAA en wie zegt dat fjorden niet kunnen springen :D
Iwan heeft er ook zo'n lol in :j
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Leentje

Bericht door Leentje » za 16 dec 2006, 09:40

dat klinkt erg gezellig!
voor ruiter en paard :)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Vera

Bericht door Vera » za 16 dec 2006, 09:59

nou maar snel de fjordsport spring diploma's gaan halen!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 16 dec 2006, 17:09

Haha dat schrijf je mooi Dorothea :D
Het was dus geslaagd gister en wel erg fijn dat Ollie er zo'n lol aan heeft, al is het dan wat intensief voor Wies O:)
pinokkio

Bericht door pinokkio » za 16 dec 2006, 17:13

tuurlijk kunnen fjorden springen. Het is Pino's grootste hobby op snoepen na dan.Maar leuk verhaal, ik zag jullie zoeffen in gedachten.gr karin
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 16 dec 2006, 18:34

En dan vooral dat stuk waar je zegt dat er een behoorlijke afstand tussen hem en de hindernis zat komt me zo akelig bekend voor :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Krista

Bericht door Krista » zo 17 dec 2006, 16:52

O dat klinkt wel heel erg leuk zeg! Dat had ik ook wel willen zien!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Wiesje

Bericht door Wiesje » zo 17 dec 2006, 18:03

Ik beleef het gewoon helemaal opnieuw :D

Het was een leuke geslaagde les waarin we weer wat goede tips voor de toekomst mee hebben gekregen :D
fjordido

Bericht door fjordido » zo 17 dec 2006, 20:13

hee leuk... is oliver familie van ido ofzo?? ahhahahaha zou namelijk een verslag van 1 van onze springlessen kunnen zijn (van vroeger dan.. omwille van zijn kluifjes doen wij nu niet meer aan springen)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 18 dec 2006, 08:45

Geweldig verslag gewoon *ligt hier in een deuk* :D Springen is altijd één van z'n hobbies geweest, vooral als hij zelf het parcours mag bepalen...
Plaats reactie