Tijdens mijn middagpauze was ik ff naar stal gereden om Hayco buiten te zetten, ik zag dat Wilda haar stal leeg was dus in de veronderstelling dat ze weer beter was en ook weer buiten was... Maar toen las ik op het mededelingenbord dat ze dood was

Een week of 2 geleden wilde ze niet meer zo goed eten en was ze wat lusteloos dus hadden we haar op stal gehaald. Ze had koorts, wat medicijnen gegeven en 2 dagen later was ze weer helemaal beter. Terug de vrolijke (bitcherige) Wilda met een veel te grote eetlust.
Maar een paar dagen nadien wilde ze weer niet eten, terug op stal gehaald en had ze weer koorts, geen eetlust enz. DA erbij gehaald, onderzocht maar ze was niet koliekerig ofzo, bloed getrokken en naar de kliniek gebracht. Ze had nog steeds koorts. Ze heeft daar nog aan baksters gehangen, allerlei onderzoeken gehad en zware antibiotica gehad maar daar reageerde ze niet op

Dan is ze daar gestorven en hebben ze haar opengesneden (sorry voor het taalgebruik maar weet ff nie hoe ik het anders moet zeggen)
Ze hebben daar soort van gezwellen of vergroeiingen gevonden tussen haar darmen met etter, ze zijn het nu nog verder aan het onderzoeken, ik weet ook niet meer dan dit...
Ik ben er zo van geschrokken, ik heb er nooit wat mee gedaan van rijden ofzo maar het was echt zo'n paard dat je kon opvrolijken, ze was altijd vrolijk en genoot van de aandacht die ze kreeg en je merkte ook aan haar dat ze je graag bij haar had enz

En voor Louis vind ik het ook zo erg, zijn beste fokmerrie, amper 9 jaar, wie had dat gedacht

Van een ongeluksjaar gesproken, ik hoop dat het nu weer een beetje de positieve kant op kan gaan hier..