Verslag Reading Rosco

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Marijke_

Verslag Reading Rosco

Bericht door Marijke_ » wo 06 dec 2006, 21:46

Ik heb vandaag het verslag gemaild gekregen. Hoewel het in mijn ogen een beetje aan de oppervlakte bleef heeft ze met een aantal punten de spijker op zijn kop geslagen. Ik heb mijn commentaar vet gedrukt bij gezet:

Leuk paardje, lief karakter, wel een echte vriend te noemen. Fijn paardje ook om op te rijden en hij doet ook zijn uiterste best voor je. Rij je misschien wat dressuurmatig met hem of doe je speciale oefeningen met hem misschien? Hij heeft het namelijk wel over oefeningen doen... Kan zijn dat je aan het lessen bent met hem en dat hij nieuwe dingen aan het leren is...

Ik heb me helemaal suf geoefend voor het fjordsportdiploma...zou hij daar op doelen?

Een goede band samen, maar goed, dat kan ook niet anders als je hem al zo lang kent en van kleins af aan. Rosco is erg aan je gehecht en vind het fijn om bij je te zijn en met je te rijden, je bent eerlijk voor hem, toch wel consequent (dat heeft hij wel nodig..) en begrip voor hem. Andersom is dit zeker ook zo, jullie zijn wel een goed team te noemen, ik kan er verder ook niets anders van maken of je tips geven om juist de band te versterken, het zit gewoon goed tussen jullie en er kan ook niemand tussen komen. Probeer zoveel mogelijk met hem bezig te zijn en de band zal alleen maar hechter worden.

Hier kan ik eigenlijk niets op zeggen. Behalve dat je bij hem inderdaad consequent moet zijn want het is wel een typje geef hem een vinger en hij neemt de hele hand...

Toch is Rosco wel een tikkeltje aan de eigenwijze kant soms, vooral in zijn jonge jaren was dit iets wat hij toch wel vaak liet zien, vooral op het gebied van rijden. Een boefje, maar hij deed het allemaal wel op een leuke manier, en het is ook op de juiste manier opgelost, ik voel geen ongeduld of irritaties daarbij.

Klopt ook helemaal. Hij was en is trouwens nog steeds een boefje :D

Zijn eczeem.... tsja, heel vervelend voor het paard, kriebelig en wat chagrijnig wordt hij ervan, maar volgens mij is het nu minder dan een poosje terug. Waarschijnlijk toch wat seizoensgebonden ook. Eczeem komt meestal van binnenuit, je hebt natuurlijk verschillende vormen van eczeem, maar bij Rosco heb ik zeker het idee dat het binnenuit komt bij hem. Voer, hormonen, gemoedstoestand hebben wel invloed op de ernst ervan, maar de echte oorzaak komt van binnenuit.

Op een of andere manier krijg ik bij hem het gevoel dat hij bepaalde afvalstoffen niet kwijt kan wat in zijn lichaam ophoopt, en dit zich dus uit in huidproblemen. Die afvalstoffen komen uiteraard voort uit voedsel, stress, gemoedstoestand, weersomstandigheden, beweging, enz.... Wat het dan precies is, is moeilijk te achterhalen, ik heb zelf wel het idee dat dit te maken heeft met een nier en/ of leverfunctie, wat dus moet zorgen om de boel op gang te houden in het lichaam.

Dit vind ik een beetje het standaard verhaal bij eczeem en daar is voor mij dus niets nieuws uitgekomen.

Ik weet niet of 1 van deze organen al eens is getest dmv bloedonderzoek? Ik zou dit zeker eens overwegen... misschien vinden ze iets op dat gebied...

Hij heeft de tests gehad en daar is niets uitgekomen.

Wat betreft het niet lekker in zijn vel zitten, ik denk persoonlijk dat het wel meevalt. Het heeft in ieder geval geen medische oorzaak, maar meer zijn omgeving en de omslag van het seizoen wat hem wat down maakt. Misschien zit je zelf ook niet zo lekker in je vel momenteel of heb je het wat drukker dan normaal? Let hier eens op, want Rosco pikt enorm veel op van de buitenwereld qua gevoel.

Inderdaad heb ik de laatste tijd heel veel stress.

Heeft Rosco misschien de jaren dat hij niet bij jou was op een soort manege gestaan ofzo? Of reden er toen meer mensen op hem? Ik heb het idee dat hij daar supereigenwijs was en wat aan de dwarse kant, tikkeltje sikkeneurig ook... Was ook erg blij weer terug te zijn in zijn vaste thuishaven en hij hoopt dat hij bij je mag blijven. Hij is nogal eenkennig van aard en vind het niet prettig dat er ook andere mensen met hem rijden, heeft liever een stabiele factor in zijn leven.

Hij heeft op stal Wennekers in Aalsmeer gestaan...misschien dat hij daarop doelt. Daar reden inderdaad meerdere mensen met hem.

Verder voelt hij me wel goed aan, voelt zich ook gelukkig en is blij met zijn paardenvriendjes, zijn dit ook koudbloeden misschien? Staat hij daarbij in de wei misschien?

Deze vind ik echt fantastisch. Zij weet niets van Cratos en Alex af. Die drie mannetjes van ons staan altijd bij elkaar en de 2 warmbloeden ook.

De eczeem is draaglijk voor hem, maar wel erg vervelend en ik denk naarmate hij ouder wordt, dit toch wat meer (heftiger) op gaat spelen, maar wel korter duurt... de periodes worden korter dat hij hier last van heeft.

Tja...wat moet ik hiervan zeggen. Fijn dat ze door krijgt dat het draaglijk is, maar als het heftiger gaat worden dan weet ik niet of dat nog zo zal zijn.

Verder een leuk paardje, doet enorm zijn best voor je en vind het gezellig dat er iets met hem ondernomen wordt, hij voelt zich eigenlijk meer hond dan paard, snap je?

Dat meer hond voelen dan paard moet ik erg om lachen. Als jaarling ging hij op commando de emmer halen in de schuur. En de eerste vijf jaar van zijn leven floot ik altijd op mijn vingers als het etenstijd was en dan kwam in volle galop aangestierd. Ik deed het een keer terwijl een ander meisje les kreeg toen Rosco aan kwam galopperen riep ik Rosco zit! Je had die instructrice moeten zien kijken :D . Ik hoef niet te zeggen dat hij niet ging zitten of wel??

Ook moet je de hoeven van Rosco in de gaten houden, ik weet niet of hij hier al problemen mee heeft of heeft gehad, maar deze zijn toch wel aan de gevoelige kant.

Ook weer heel frapant, ik ging afgelopen weekend met hem naar het bos en moet daarvoor een stukje over het asfalt. Ik vond hem wat gevoelig lopen. Zeker iets om in de gaten te houden dus (maar dat was het al).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
pinokkio

Bericht door pinokkio » wo 06 dec 2006, 22:07

hoi, ik lig hier helemaal in een deuk om je verhalen tussendoor. O wat had ik graag dat gezicht willen zien van die instructrice die misschien verwachtte dat hij ging zitten,hahahaha.
Maar leuk dat je dingen herkent,in haar bevindingen.
Ik heb een vriendin die paranormaal begaafd is,en die tot nu toe bij de paarden die ik heb en gehad heb de juiste gevoelens had.Niet zo uitgebreid natuurlijk maar ze kon me wel vertellen of de paarden het fijn bij me vonden en hoe kun karakter was , is. Bij 1 paard heeft ze me gewaarschuwd, die is ook na 10 weken retour gegaan, wij klikten niet, en hij kon hier niet aarden. Bij Pino ging ze door de knieen, en vertelde me dat deze voor me door het vuur zou gaan, heerlijk was dat.Want zo voel ik het ook uiteraard. gr karin.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 06 dec 2006, 22:09

Aparte reading. Heb hier wel aantal keer readings gelezen dat ik dacht: Ja spijker op de kop, dat ze dat kunnen weten. Maar vind, zoals je zelf ook al zegt, deze reading aardig globaal. Maargoed, die kleine dingetjes kun je wat mee.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ydel

Bericht door Ydel » wo 06 dec 2006, 22:14

heel apart hoor Marijke!!!
maar vooral dat van Cratos en alex dat is wel heel apart :j

en die hoeven...
maar dat exceemverhaal is inderdaad een beetje globaal..
maar wat Annabel ook zegt:met die kleine dingetjes kan je wat.. zeker weten!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 07 dec 2006, 01:39

Zitten wel veel dingen in die kloppen zo te zien... :j
Ben je er zelf wel tevreden/blij mee?
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Viv

Bericht door Viv » do 07 dec 2006, 05:40

Ik vind het een reading van niks. Heb het idee dat je haar al behoorlijk veel info vooraf hebt gegeven en dan kan iedereen er zo'n verhaal van maken. Bij wie heb je het laten doen?

Ik heb de mensen die een reading bij Tjo hebben gedaan geen enkele info gegeven behalve haar naam en leeftijd, daar kwamen veel duidelijkere dingen naar boven.

Dit is echt zo'n algemeen verhaal wat ik je ook wel had kunnen geven.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 07 dec 2006, 07:34

Viv schreef:Ik vind het een reading van niks. Heb het idee dat je haar al behoorlijk veel info vooraf hebt gegeven en dan kan iedereen er zo'n verhaal van maken. Bij wie heb je het laten doen?

Ik heb de mensen die een reading bij Tjo hebben gedaan geen enkele info gegeven behalve haar naam en leeftijd, daar kwamen veel duidelijkere dingen naar boven.

Dit is echt zo'n algemeen verhaal wat ik je ook wel had kunnen geven.
Het enige wat ze wist was van zijn eczeem, zijn leeftijd, zijn naam en zijn geslacht. Maar waarschijnlijk heb ik in de vragen die ik wilde stellen wel teveel over hem prijs gegeven. Ben het met je eens dat het een heel algemeen verhaal is, maar op een aantal punten was ik wel verbaasd. Zoals dat hij tevreden is met zijn paardenvriendjes, en de vraag of hij soms met koudbloeden staat. Tja daar kan je weinig mee verder maar vind het wel grappig dat, dat naar voren kwam. Ik vind het ook jammer dat het zo'n algemeen verhaal geworden is en heb haar nog een aantal vragen gesteld naar aanleiding van dit verhaal. Zoals dat Rosco zich meer hond voelt dan paard...Tja de dingen die ik erbij zet is in mijn ogen wel wat "hondengedrag" maar hoe moet ik het vanuit haar verhaal zien.

Ik heb het laten doen bij Nancy (Bolster geloof ik) van stal Danae.

En of ik er tevreden mee ben, ik ging er helemaal blanco zonder verwachtingen in en vind het wel leuk om een keer een verslag van je paard gemaakt door iemand anders te lezen. Maar dat ik nou zeg de schellen zijn me van de ogen gevallen....nee. Misschien is Rosco wel gewoon een heel saai, lief maar toch eigenwijs mannetje en heeft hij alleen maar algemene dingen te melden :D . Ik kan het natuurlijk nog een keer door iemand anders laten doen, en kijken wat er dan uitkomt...Heeft iemand nog aanraders?
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » do 07 dec 2006, 14:29

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel erg globaal..
Een beetje gokwerk naar mijn idee ;)
Maar misschien ergens anders doen dan ja?
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 07 dec 2006, 14:59

Eerst maar m'n reactie op je verhaal. leuke commentaar gaf je erbij! Inderdaad komt deze reading op mij globaal over wat al eerder is geschreven wat betreft zijn exceem. Andere punten die voor jou herkenbaar zijn mooi meegenomen en dat kan de reader eigelijk niet gokken want je paard is toch speciaal (niet ieder paard gaat zitten op z'n kont met of zonder ruiter :D ).

Bij Erna heb ik aantal jaren terug ook een reading laten doen vanwege pers.dingen die ons toen aanging. De reading is toen door Bonnie Forster uitgevoerd. Het enigste wat deze vrouw had was een foto met haar naam meer niet en ik ben heel zeker dat ik per ongeluk ook geen extra hints heb meegegeven in de vragen die ik aan Erna wilde stellen. Het verslag wat ik toen kreeg viel ik steil achter over van.
En ik was behoorlijk sceptisch, geloofde er geen bal van voor die tijd maar ik ben bekeerd. O:)
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
yvette

Bericht door yvette » do 07 dec 2006, 15:12

Het begin klopt wel voor de meeste fjorden hier denk ik. Consequent optreden is bij onze gele viervoeters wel belangrijk.
Het eczeemverhaal komt me ook wel bekend voor.
Aan het eind wordt het wel iets specifieker.

Ach, het is wel grappig, maar echt iets over je dier geleerd wat je nog niet wist heb je niet,of wel?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 07 dec 2006, 15:24

ik ben hier misschien te nuchter of down to earth voor maar mij maak je niet wijs dat men va een fotootje gegevens en dingen door kunt krijgen, sorry gaat er bij mij niet in en zal ik mijn geld niet aan weggeven, maar dat is een persoonlijke keuze

geloof dat een ieder dat soort dingen wel kan opnoemen en zeker de "raseigenaschappen"worden erin benoemd, met een beetje zoekwerk op het net komt ze misschien ook wel het een en ander over jullie te weten.

wat vind je er zelf van?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 07 dec 2006, 15:27

yvette schreef:Het begin klopt wel voor de meeste fjorden hier denk ik. Consequent optreden is bij onze gele viervoeters wel belangrijk.
Het eczeemverhaal komt me ook wel bekend voor.
Aan het eind wordt het wel iets specifieker.

Ach, het is wel grappig, maar echt iets over je dier geleerd wat je nog niet wist heb je niet,of wel?
Inderdaad ik heb niets nieuws terug gekregen. Ja misschien dat ik zijn hoeven in de gaten moet houden. Maar ik merkte afgelopen weekend dat hij gevoelig loopt dus dat had ik zelf ook al geconstateerd. Dus eigenlijk ook niet iets nieuws te noemen. Maar ik vind het desalniettemin een leuk verslagje over hem.
druppeltje

Bericht door druppeltje » do 07 dec 2006, 15:47

Ik vind het hoe dan ook wel grappig dat er zoiets uitkomt wat op de kleine punten klopt. Helemaal omdat je er neutraal naar toe ging.

Die verhalen tussendoor zijn grappig :D
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 07 dec 2006, 18:46

Wel een leuk verhaal :j Idd, echt heel verrassend vind ik het niet, maar dat maakt het niet minder leuk. Die kleine dingen maken het toch wel weer heel apart.
Charret

Bericht door Charret » do 07 dec 2006, 19:46

Eerlijk gezegd vind ik het ook erg globaal. Ze zegt dingen die we zelf ook kunnen nagaan. Tenminste zoiets zou ik zeker kunnen schrijven uit de info die hebt gegeven en de vragen die hebt gesteld.
Toch blijf ik nieuwsgierig. Zelf zou ik het denk ik niet doen..misschien.. :=
Feit blijft dat jij je mannetje door en door kent!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie