Leuk paardje, lief karakter, wel een echte vriend te noemen. Fijn paardje ook om op te rijden en hij doet ook zijn uiterste best voor je. Rij je misschien wat dressuurmatig met hem of doe je speciale oefeningen met hem misschien? Hij heeft het namelijk wel over oefeningen doen... Kan zijn dat je aan het lessen bent met hem en dat hij nieuwe dingen aan het leren is...
Ik heb me helemaal suf geoefend voor het fjordsportdiploma...zou hij daar op doelen?
Een goede band samen, maar goed, dat kan ook niet anders als je hem al zo lang kent en van kleins af aan. Rosco is erg aan je gehecht en vind het fijn om bij je te zijn en met je te rijden, je bent eerlijk voor hem, toch wel consequent (dat heeft hij wel nodig..) en begrip voor hem. Andersom is dit zeker ook zo, jullie zijn wel een goed team te noemen, ik kan er verder ook niets anders van maken of je tips geven om juist de band te versterken, het zit gewoon goed tussen jullie en er kan ook niemand tussen komen. Probeer zoveel mogelijk met hem bezig te zijn en de band zal alleen maar hechter worden.
Hier kan ik eigenlijk niets op zeggen. Behalve dat je bij hem inderdaad consequent moet zijn want het is wel een typje geef hem een vinger en hij neemt de hele hand...
Toch is Rosco wel een tikkeltje aan de eigenwijze kant soms, vooral in zijn jonge jaren was dit iets wat hij toch wel vaak liet zien, vooral op het gebied van rijden. Een boefje, maar hij deed het allemaal wel op een leuke manier, en het is ook op de juiste manier opgelost, ik voel geen ongeduld of irritaties daarbij.
Klopt ook helemaal. Hij was en is trouwens nog steeds een boefje

Zijn eczeem.... tsja, heel vervelend voor het paard, kriebelig en wat chagrijnig wordt hij ervan, maar volgens mij is het nu minder dan een poosje terug. Waarschijnlijk toch wat seizoensgebonden ook. Eczeem komt meestal van binnenuit, je hebt natuurlijk verschillende vormen van eczeem, maar bij Rosco heb ik zeker het idee dat het binnenuit komt bij hem. Voer, hormonen, gemoedstoestand hebben wel invloed op de ernst ervan, maar de echte oorzaak komt van binnenuit.
Op een of andere manier krijg ik bij hem het gevoel dat hij bepaalde afvalstoffen niet kwijt kan wat in zijn lichaam ophoopt, en dit zich dus uit in huidproblemen. Die afvalstoffen komen uiteraard voort uit voedsel, stress, gemoedstoestand, weersomstandigheden, beweging, enz.... Wat het dan precies is, is moeilijk te achterhalen, ik heb zelf wel het idee dat dit te maken heeft met een nier en/ of leverfunctie, wat dus moet zorgen om de boel op gang te houden in het lichaam.
Dit vind ik een beetje het standaard verhaal bij eczeem en daar is voor mij dus niets nieuws uitgekomen.
Ik weet niet of 1 van deze organen al eens is getest dmv bloedonderzoek? Ik zou dit zeker eens overwegen... misschien vinden ze iets op dat gebied...
Hij heeft de tests gehad en daar is niets uitgekomen.
Wat betreft het niet lekker in zijn vel zitten, ik denk persoonlijk dat het wel meevalt. Het heeft in ieder geval geen medische oorzaak, maar meer zijn omgeving en de omslag van het seizoen wat hem wat down maakt. Misschien zit je zelf ook niet zo lekker in je vel momenteel of heb je het wat drukker dan normaal? Let hier eens op, want Rosco pikt enorm veel op van de buitenwereld qua gevoel.
Inderdaad heb ik de laatste tijd heel veel stress.
Heeft Rosco misschien de jaren dat hij niet bij jou was op een soort manege gestaan ofzo? Of reden er toen meer mensen op hem? Ik heb het idee dat hij daar supereigenwijs was en wat aan de dwarse kant, tikkeltje sikkeneurig ook... Was ook erg blij weer terug te zijn in zijn vaste thuishaven en hij hoopt dat hij bij je mag blijven. Hij is nogal eenkennig van aard en vind het niet prettig dat er ook andere mensen met hem rijden, heeft liever een stabiele factor in zijn leven.
Hij heeft op stal Wennekers in Aalsmeer gestaan...misschien dat hij daarop doelt. Daar reden inderdaad meerdere mensen met hem.
Verder voelt hij me wel goed aan, voelt zich ook gelukkig en is blij met zijn paardenvriendjes, zijn dit ook koudbloeden misschien? Staat hij daarbij in de wei misschien?
Deze vind ik echt fantastisch. Zij weet niets van Cratos en Alex af. Die drie mannetjes van ons staan altijd bij elkaar en de 2 warmbloeden ook.
De eczeem is draaglijk voor hem, maar wel erg vervelend en ik denk naarmate hij ouder wordt, dit toch wat meer (heftiger) op gaat spelen, maar wel korter duurt... de periodes worden korter dat hij hier last van heeft.
Tja...wat moet ik hiervan zeggen. Fijn dat ze door krijgt dat het draaglijk is, maar als het heftiger gaat worden dan weet ik niet of dat nog zo zal zijn.
Verder een leuk paardje, doet enorm zijn best voor je en vind het gezellig dat er iets met hem ondernomen wordt, hij voelt zich eigenlijk meer hond dan paard, snap je?
Dat meer hond voelen dan paard moet ik erg om lachen. Als jaarling ging hij op commando de emmer halen in de schuur. En de eerste vijf jaar van zijn leven floot ik altijd op mijn vingers als het etenstijd was en dan kwam in volle galop aangestierd. Ik deed het een keer terwijl een ander meisje les kreeg toen Rosco aan kwam galopperen riep ik Rosco zit! Je had die instructrice moeten zien kijken

Ook moet je de hoeven van Rosco in de gaten houden, ik weet niet of hij hier al problemen mee heeft of heeft gehad, maar deze zijn toch wel aan de gevoelige kant.
Ook weer heel frapant, ik ging afgelopen weekend met hem naar het bos en moet daarvoor een stukje over het asfalt. Ik vond hem wat gevoelig lopen. Zeker iets om in de gaten te houden dus (maar dat was het al).