Het paardenbevrijdingsfront heeft toegeslagen..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Het paardenbevrijdingsfront heeft toegeslagen..

Bericht door Esther » za 02 dec 2006, 11:56

Vannacht in een wei vlak bij de mijne dacht een fjord of ijslander, hee als ik hier tegen het draad leun kan ik er misschien wel uit..
Het gaat in dit geval om een fjord van de vrouw waarmee ik les heb of een ijslander van de moeder van mijn zus haar vriend..
Een van de paarden kwam uit de wei en zo gingen dus twee fjorden en twee ijslanders op onderzoek uit..
Gelukkig trok de drukke weg niet echt en zijn ze rustig aan naar mijn wei gelopen.. Hier een grasje, daar een grasje en volledige vrijheid..
Hmmm, is wel jammer dat we hier maar met z'n vieren van kunnen genieten he?? Ja, dat vonden de anderen ook, maar gelukkig bedacht Wyra, een fjord, zich dat er hier in de buurt nog een kleine kudde stond die haar wel leuk leek, dus op pad naar mijn kudde.....
Daar is de hele troep door ons draad heen gegaan, hoe weten we niet, waarschijnlijk gewoon rennen, dan voel je het het minst..
Ze hebben aan de andere kant van de wei het draad open gemaakt en daar konden ze er dus met z'n allen weer uit..
En toen was daar die vrouw die uit bed kwam, a.k.a. mijn moeder. Die zag ineens een bruin paard in mijn wei staan... Huh, nee dat is niet een heel smerige fjord.. Er stonden verder ook geen fjorden meer in de wei, die stonden verspreid over het erf.. Mijn moeder liep naar buiten, mijn vader was er toen ook al bij en er stond ook nog één in de tuin en Bente kwam om het hoekje van de groententuin gestiefeld..
De rest liep op de oprit..
Een meisje van 23 wordt vervolgens wakker gemaakt.. Es, je paarden lopen los, kijk maar even door het raam.. Dus ik kijk.. ik kijk.. loopt daar een hele kudde paarden voorbij.. De overigen hadden zich inmiddels aangesloten bij de rest.
Ik herken de paarden bonk meteen op de deur van mijn zus haar kamer. Haar vriend slaapt hier en hij kan dus mooi even opbellen naar zijn moeder dat haar paarden hier staan, en neem die andere eigenaar ook maar mee...
Buiten aangekomen zie ik dat mijn kudde aan de ene kant staat en de vreemden aan de andere kant van het plein, en Tea ertussenin als een echte matriarch, zij zal de anderen wel even beschermen.
Geprobeert de hele kudde in de wei te zetten en opeens stonden de vreemden in de wei en de mijne op de oprit, dus konden we die mooi pakken en in de boxen zetten.. Ik was gisteravond vergeten de halsters af te doen dus Tea en Caylinn hadden allebei nog een halster om, wat nu erg mooi uitkwam..
Toen meteen gecontroleerd, dritt het been van Caylinn bloed weer en Tea heeft wat schoppen gehad, maar gelukkig niet in de buurt van haar beebs, geloof ik..
Ik laat ze even kalmeren, ze zijn behoorlijk onder de indruk van het gebeurde.. Caylinn ga ik zo wel even bekijken.. Het valt mee, het heeft een beetje aan het randje gebloed maar de wond zit nog mooi zo dcht als het zat.. Even lekker spoelen, direct maar even haar antibiotica gegeven en even een beetje betadine erop gespoten, wat ze heel eng vondt en ze sloeg precies tegen de bus aan, gelukkig niet mijn hand, maar verder deed ze het weer prima..

Gelukkig komen de eigenaren al vrij snel en ze nemen de paarden mee naar huis. Mijn vader gaat het stek repareren en zo loopt alles gelukkig goed af, maar het was weer een avontuur!!

(Kan het hier nou nooit eens normaal gaan!! 8)7 )
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » za 02 dec 2006, 12:13

Actieve paarden zo op de vroege ochtend. Gelukkig zijn er alleen maar draden stuk gegaan en is het verder goed afgelopen.
Je zal alleen wel heel raar wakker geworden zijn toen je dat stuk zo voorbij zag lopen.
Wodan en ik M1+10
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » za 02 dec 2006, 12:18

dit was dus geen nachtmerrie :D ! joh wat een goede start om s'morgens mee wakker te worden! Alle paarden en eigenaren beetje bijgekomen van het nachtelijke uitje?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Esther

Bericht door Esther » za 02 dec 2006, 12:34

Ja, hoor, alles staat weer rustig..
Maar ja voor de zoveelste keer de draden kapot, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 02 dec 2006, 13:39

Samen op stap wat gezellig is dat O:) Iets minder voor de mensjes die alles weer moeten gaan maken.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Claudje

Bericht door Claudje » za 02 dec 2006, 14:50

Hmmm lekker handig voor mijn kleine uk, ik hoop niet dat ze zo druk is geweest dat haar pees weer een klap heeft gekregen... Ik las net je PB'tje al Esther :)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 02 dec 2006, 18:18

**schraapt zichzelf weer even van de grond**

Weer echt de Paasloer paardengein daarzoot of niet haha? Alhoewel ik moet zeggen, de steenwiekers hier hebben ook ooit al eens een soortgelijk staaltje uitbreken uitgehaald (op de vroege ochtend boswandelingetje maken om vervolgens 15 minuten verderop een lekker weiland gevonden te hebben, met zn 8en geloof ik en Jodda op kop, daar even hun ontbijt te halen 8)7)
Mja regels zijn er om gebroken te worden he? (evenals hekken, draden, etc alhoewel dát toch meer echt Paasloo is.)
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 02 dec 2006, 18:43

Volgensmij blijven jullie daar bezig met die draden maken. Zijn het een keer niet die van jou, komen er wel weer anderen de boel mollen. 8)7

Maar, jullie zijn in ieder geval wel populair!! O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 03 dec 2006, 17:42

tjonge jonge zeg wat een stelletje ondernemende paardjes..............
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » zo 03 dec 2006, 18:44

Goh, ik had ook wel weer voorzien dat Annabel en Janna over de grond zouden rollen, hihi.. Is ook echt weer een actie voor mij.. Wat is dat toch?? Ik heb ook altijd van die onnozele dingen.. 8)7
Nou ja, het waren deze keer in ieder geval niet mijn paarden die de bende hebben gesloopt, maar vier paarden van het fjordenbevrijdingsfront..

Mijn vader heeft er nog wel een lekkere fles Beerenburg aan overgehouden, die kregen we van een van de eigenaren..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
maroes

Bericht door maroes » zo 03 dec 2006, 21:19

Gelukkig is het goed afgelopen.
Je wilt niet anders weten geloof ik..
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Plaats reactie