Even slikken hoor

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wiesje

Even slikken hoor

Bericht door Wiesje » do 30 nov 2006, 18:06

Zoals jullie wel weten staan Oliver en Kobus lekker bij mij aan huis. Omdat ik ook nog twee appartementen verhuur, waarbij een aan Marlies en Jos, onze buurtjes, die paarden hebben, staan ook Malte en Jewel bij mij aan huis.

Rakker is eind september uit zichzelf overleden. 38 jaar oud geworden, dus een mooie leeftijd, al maakt het dat niet minder erg.

Maar vanavond wordt Malte ingeslapen.
Malte is een 23 jarige oldenburger die een heel zwaar leven achter de rug heeft. Hij heeft hoog dressuur gelopen (olympische spelen van Canada) en het dier heeft een gigantisch karakter.
Malte is afgekeurd voor de sport en is bij de slacht weggehaald.
Via via is hij dus bij mijn buurmeisje Marlies terecht gekomen. Zij heeft al vier jaar heel veel plezier van hem gehad. maar nu is dan toch het moment daar dat Malte echt op is.
Het dier loopt nog maar op twee benen en heeft overduidelijk pijn.
Vanochtend heb ik met Marlies gesproken hierover en vanmiddag kwam ze met rode ogen op stal: Malte zal vanavond ingeslapen worden. Dit was het beste en overleg met dierenarts had uitgewezen dat herstel zowieso niet meer mogelijk was en hij kon hem vanavond wegspuiten, zodat Malte morgen opgehaald kan worden.

En zo is het gebeurd. Ben net terug van stal. Malte is heel rustig ingeslapen. Bijna perfect.
De andere paarden hebben het allemaal gezien en kunnen het zo verwerken. Kobus vertrouwde het even niet (die grote stoere malte die zo braaf blijft liggen ?? ) maar ook hij stond even laten met hangend hoofd bij Oliver.

Malte, je was een hele lieve vent. En Marlies heeft de afgelopen vier jaar veel plezier samen met jou beleefd. Het ga je goed op de groene weiden waar je met je vriendjes lekker over het gras mag rennen en geen pijn hebt! Tot ziens kerel!
Dorothea

Bericht door Dorothea » do 30 nov 2006, 18:10

Ik vind het zo erg voor Marlies. Twee van haar maatjes zo kort na elkaar verliezen, het is gewoon te erg.
Gelukkig heeft ze haar Tinkerbaby nog en komt er mogelijk binnenkort een maatje bij (een fjordje, maar dat is nog niet zeker).
In ieder geval is dit het beste voor Malte, hij had zoveel pijn.
Marlies is een lief, goed baasje, dat ze dit moeilijke besluit heeft durven nemen voor hem. |(
Anna

Bericht door Anna » do 30 nov 2006, 18:17

Heel veel sterkte daar de komende tijd
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Maikuh

Bericht door Maikuh » do 30 nov 2006, 18:43

Wat moeilijk om in zo'n korte tijd 2 maatjes te verliezen.

Malte heeft zo te horen wel een hele fijne 4 jaar gehad bij Marlies!

Allemaal veel sterkte :(:)
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 30 nov 2006, 18:43

Sterkte voor jullie allemaal! Voor Malte is het beter als ik het zo lees, maar dan is het natuurlijk voor haar nog steeds verschrikkelijk...
sultan

Bericht door sultan » do 30 nov 2006, 18:53

Erg zielig, veel sterkte allemaal
miepie

Bericht door miepie » do 30 nov 2006, 19:17

Heel veel sterkte allemaal.
Hilde

Bericht door Hilde » vr 01 dec 2006, 06:09

Ach,wat erg om te lezen over het leven van Malte/
Gelukkig had hij bij Marlies een lief baasje gevonden!
Rust zacht.................
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
pinokkio

Bericht door pinokkio » vr 01 dec 2006, 08:18

heel veel sterkte allemaal, maar het is de juiste beslissing, al doet het zoveel pijn. gr karin
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 01 dec 2006, 08:20

pffff.... sterkte!

het klinkt wel alsof het erg vredig allemaal is gegaan en dat is toch wel erg fijn.
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 01 dec 2006, 08:22

Dorothea heeft me wel eens over dat paard verteld. Echt sneu hoor, maar ik ben blij dat hij nog vier fijne jaren heeft mogen hebben.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 01 dec 2006, 09:39

Blijft altijd sneu ja en helemaal in een sfeer waar iedereen (mens en dier) meeleeft, maar toch prachtig dat zo'n paard nog een paar jaar heerlijk heeft kunnen genieten bij jullie. En nu dan eindelijk de rust die hij ook verdiend heeft.
Geluk is de vrucht van intens werk
Charret

Bericht door Charret » vr 01 dec 2006, 11:32

Verschikkelijk dit soort momenten. Het is altijd te vroeg en nooit leuk. Gelukkig heeft hij een happy end bij haar beleefd en kan ze daarop trots zijn.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 01 dec 2006, 13:53

Dorothea schreef: Marlies is een lief, goed baasje, dat ze dit moeilijke besluit heeft durven nemen voor hem. |(
Inderdaad, ik heb veel bewondering voor mensen die die stap op het juiste moment kunnen zetten... Sterkte voor Marlies...
superfjordojan

Bericht door superfjordojan » vr 01 dec 2006, 14:23

moedig van haar om zo juiste stap te zetten
heel veel sterkte
heb er wel ff kippenvel van
Viv

Bericht door Viv » vr 01 dec 2006, 14:38

He getver dat gaat niet lekker bij jullie. Maar wel een mooi einde voor zo'n sportpaard.... sterkte.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Wiesje

Bericht door Wiesje » vr 01 dec 2006, 16:53

Viv schreef:He getver dat gaat niet lekker bij jullie. Maar wel een mooi einde voor zo'n sportpaard.... sterkte.
rakker was gewoon echt oud en Malte was echt op. Van een kant gelukkig maar, anders zou ik me nog zorgen gaan maken dat deze tendens zich voort gaat zetten. Maar dat komt wel goed. Oliver en Kobus zijn allebei van de taaie en Jewel (tinker x nrps) is ook een flinke dame.

Marlies houdt zich goed, ik heb vandaag de zorgen voor het tinkerbeeb maar even op me genomen (samen met Dorothea uiteraard) zodat ze zich daar even niet om hoefde te bekommeren.

zo'n beslissing komt ook altijd te vroeg, maar voor deze situatie op het juiste moment genomen. Malte heeft genoten de laatste jaren.

Bedankt allemaal voor de lieve woorden!
Plaats reactie