Nou..
Ik, Marijke (een meisje dat bij ons haar pony stalt, Romeo) en Irene (stalt ook bij ons haar pony, Gentle) gingen zondag een buitenritje maken, omdat ik nu geen zin had en dressuur en het erg mooi weer was en Irene en Marijke vonden het ook een goed plan. Ik ging op Vlekkie en Marijke op Romeo, Irene ging op Gentle.
Toen we net de bocht bij ons huis om waren begon het al. Romeo werd ontzettend vervelend en we waren net 50 meter van huis en hij was nog eerder terug dan dat we weg gingen. Na een tijdje was ik het zat, want ik had me verheugt op een relaxt buitenritje (Vlekkie gaat de laatste tijd zo lekker, kan lekker met losse teugel rijden enzo) dus zei ik dat ik wel op Romeo ging dan kon zij op Vlekkie rijden, ze was ook bang geworden. (was niet zo slim om een buitenrit te maken als je zelf eigenlijk niet durft, maar goed)
Dus wij even snel geruild, tijdens het opstappen heb ik niet zo veel te vertellen dus moest zij Romeo nog even vasthouden. Beugels voor mij veel te kort natuurlijk, maar goed ik dacht we gaan eerst wel even rijden anders staan we zo weer thuis. Dat schiet ook niet op!
Het ging eigenlijk heel goed, hij probeerde het wel maar kreeg de kans niet om te draaien dus was de grap er voor hem al af! Nog even lekker gereden en na een tijdje zijn we weer richting huis gegaan. Toen probeerde hij nog een beetje te steigeren (het is een hele lenige appaloosa) en tegelijkertijd ook om te draaien en dan wou hij weer weg racen. Maar ik was hem gelukkig voor dus ging allemaal weer goed tot dat huis in zicht was en er een moter aan kwam...
Ik zei: kom gaan we even op die inham staan dan kan de moter er langs. Dus ik wou omdraaien, maar meneer had geen zin en liep zo achteruit en glibberde zo de sloot in...

Gelukkig was de sloot niet diep (tot zijn buik) en hij was daarna ineens super braaf...Hij heeft er in ieder geval van geleerd en hij doet nóóit meer zo debiel! Hij heeft zijn lesje geleerd. En ik was nog helemaal droog dus hij had uiteindelijk alleen zich zelf er mee!

Groetjes Annemarie