We waren op een stal,die ik niet ken.Ik zette haar in de bak en deed haar halster af.Ze rende er vrolijk in met haar staart omhoog.Ik keek genietend naar haar gedraaf.
Ineens stortte de bodem in.Ze viel heel ver naar beneden.Er was een groot soort ravijn ontstaan en in de diepte zag ik haar op een randje staan.
Ik bedacht me geen moment en klom naar haar toe.Ik kon haar gelukkig bereiken en deed haar halster om.Via allerlei omweggetjes kreeg ik haar weer boven.Ik was heel trots op haar,dat ze zo braaf achter me aan was gegaan en nu weer veilig was en knuffelde haar stevig.
Aangezien ik sterk het idee had,dat het iets betekende,heb ik het gemaild naar iemand,die dromen kan vertalen.
Dit was het antwoord:
Mooie droom, hij lijkt wel van haar te komen. Als dat zo is (en ik denk het wel), dan kan ik maar een ding hierbij voelen en dat is dat ze je bedankt dat je altijd goed voor haar hebt gezorgd. Dat ze altijd weer veilig was bij je. En dat ze weet dat je veel van haar hield (ze laat je nog een keer genietend naar haar kijken). Normaal zou je verwachten dat als iemand diep naar beneden stort, daaraan doodgaat, hier in jouw droom niet, ze stond op een randje. Het randje van de dood, waar ze vaker gestaan heeft (denk aan die heftige koliekaanval met operatie). Hoe vaak heb je haar niet via allerlei omweggetjes (medicijnen, goede zorgen) uit een benarde situatie (ziekte, kreupelheid) gered? Je moet gewoon weten dat ze je bedankt.
Mooi he?