hier word je toch moedeloos van?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

hier word je toch moedeloos van?

Bericht door Ziggy » vr 24 nov 2006, 18:02

Vanmorgen een smsje van Josine: "je paarden zijn weer door de draad"
Ik een reactie gestuurd: "allebei?"
Antwoord: "ja"
Toen heb ik maar ff gebeld, ze had niet precies gezien hoe de situatie was, maar ze stonden in ieder geval allebei aan het hek :(

Vanmiddag nadat de laatste klant weg was ben ik naar de paardjes gereden en ze kwamen superenthousiast naar het hek............ja dan is je grootste boosheid al weg, tenminste bij mij :o

Wat bleek, ze hadden al het kuilgras op (Jos had ze gisteren water gebracht en toen hadden ze volgens hem nog genoeg) en op de 1 of andere manier had meneer Exel het voor elkaar gekregen dat de rode draad van het schrikapparaat van de accu af was (ik geef Exel de schuld, omdat ik zulke dingen met Vera nooit meegemaakt hebt). Gelukkig was er niets kapot, hooguit wat isolatoren krom gebogen. Nou had ik nog een plak of 5-6 kuilgras, dus die heb ik in de verpakking naar de ruif gesleept.................... onderweg werd er dus door meneer en mevrouw aan die plakken geplukt, handig hoor als je door de blubber aan het ploegen bent met zo'n zwaar ding achter je aan. En uiteraard kon het niet uitblijven................... ik gleed zwaar uit en zat dus met mijn kont midden in de blubber :(

Nou die plakken maar in de ruif gegooid, waar uiteraard direct op werd aangevallen. Toen de isolatoren weer netjes in de paaltjes gedraaid, draad weer gespannen en toen dus maar even het schrikapparaat iets verplaats. Ik denk namelijk dat die iets te makkelijk te bereiken was voor ons "houdini-paard". Ik hoop dat het nu echt buiten bereik van on mannetje staat, want ik word hier niet goed van en het kost me handen vol geld aan extra kuil. Normaal krijgen ze in de ruif en dan heb je wel een beetje verlies door het plukken, maar nu hebben we heel erg verlies omdat meneer en mevrouw heerlijk dat pak uit elkaar hebben lopen trekken en dat kuil door de hele wei hebben gesleept :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Tanja

Bericht door Tanja » vr 24 nov 2006, 18:53

Fjorden doen echt alleeees voor eten! :D
Ik hoop voor je dat het bij deze keer blijft.
Je zit dan ook niet meer lekker op je werk na zon smsje. :n
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 24 nov 2006, 18:59

Tanja schreef:Fjorden doen echt alleeees voor eten! :D
Ik hoop voor je dat het bij deze keer blijft.
Je zit dan ook niet meer lekker op je werk na zon smsje. :n
ja inderdaad, meneer laat heel goed zien dat ie een rasechte fjord is O:) En ik had niet zoveel last van stress ofzo, want ik weet dat ze de wei niet uitkunnen, maar het is gewoon vervelend dat ze elke keer aan die baal kuil beginnen en er zo'n zooitje van maken
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Charret

Bericht door Charret » vr 24 nov 2006, 20:38

Maar als zij dat ziet kan ze er op dat moment dan niks aan doen? Even kijken of alles toch ok is o.i.d.?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 25 nov 2006, 14:17

onderschat de fjord niet ze zijn super slim en vindingrijk!

Ik moet er eigenlijk wel beetje om lachen maar snap dat jij het wel beu bent, succes er mee
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Wendela

Bericht door Wendela » za 25 nov 2006, 15:18

Ik moet er eigenlijk wel heel erg om lachen :D Je hebt iig wel een intelligent paard!
Maar voor jou is t wel vervelend natuurlijk...
Esther

Bericht door Esther » zo 26 nov 2006, 09:51

Oh vreselijk he, daar wordt je echt schijtziek van.. Ik leef helemaal met je mee hoor, ik ken het..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 26 nov 2006, 10:00

haha hier lopen er ook een paar van die houdini's rond (ik noem: Raya), die interesseren het niet eens dat er stroom op staat (onder het motto: hard rennen, voel je het nauwelijks).

Maarja wat een fjord al niet doet voor een beetje hongergevoel...
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 26 nov 2006, 19:18

ja het is toch erg he? pppppfffffffffff en hij heeft een pens 8)7 Maar sinds er weer genoeg kuil in de ruif zit, blijft ie weer keurig netjes achter de draad gggggggrrrrrrr

fjordido

Bericht door fjordido » di 28 nov 2006, 10:28

very irritating.. ik weet hoe het is
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 28 nov 2006, 20:15

fjordido schreef:very irritating.. ik weet hoe het is
en wat heb jij voor oplossing gevonden?

fjordido

Bericht door fjordido » wo 29 nov 2006, 09:39

geen oplossing

ik heb nu bijna overal gaas, maar hij gaat daaraan zo lang zitten pulken tot hij ergens een stukje los heeft en er toch doorheen kan
de enige oplossing is hem een overdaad aan vreten geven
Esther

Bericht door Esther » wo 29 nov 2006, 11:21

Tja, bij mij ook een beetje zat houden.. Nu staat er nog zoveel gras dat ze niet echt honger hebben, maar als ze straks door de draad gaan dan weet ik dat ze niet genoeg meer kunnen vinden.
Dan begin ik met het bijvoeren van een berg hooi..

En natuurlijk er een flinke peut stroom op houden, maar als ze het grapje eenmaal doorhebben..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » wo 29 nov 2006, 12:24

echt balen zeg!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 29 nov 2006, 21:59

fjordido schreef:geen oplossing

ik heb nu bijna overal gaas, maar hij gaat daaraan zo lang zitten pulken tot hij ergens een stukje los heeft en er toch doorheen kan
de enige oplossing is hem een overdaad aan vreten geven
ja ik heb gemerkt dat dat bij hem ook het beste werkt, moet constant de ruif vol houden, anders gaat ie op pad :?
Esther schreef:Tja, bij mij ook een beetje zat houden.. Nu staat er nog zoveel gras dat ze niet echt honger hebben, maar als ze straks door de draad gaan dan weet ik dat ze niet genoeg meer kunnen vinden.
Dan begin ik met het bijvoeren van een berg hooi..

En natuurlijk er een flinke peut stroom op houden, maar als ze het grapje eenmaal doorhebben..
het lijkt wel of hij totaal ongevoelig is voor stroom, ik hield laats gewoon de draad tegen hem aan, je hoorde het knetteren en meneer reageerde gewooon niet, ja hij ging een beetje flemen |o

Plaats reactie