braaf sultannetje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
sultan

braaf sultannetje

Bericht door sultan » ma 20 nov 2006, 20:37

Vanavond lekker gereden op Sultan. De knopjes hard, zacht en stoppen werkten redelijk. Nog even een opleving toen Annelies met Andy de bak inkwam. (Andy is het kliermaatje van Sultan, verleden keer met z'n tweeën ervandoor op buitenrit) Maar hij liet zich toch gewillig naar een lagere versnelling leiden. Morgen gaat Annelies wat met Sultan oefenen, zoals naast hem lopen door de B weg. Dat ging vorige week niet zo goed toen er een kindje op zijn rug zat. Hij draaide zich gewoon om en duwde de begeleidster zowat om. Donderdag zal er weer een kindje komen, maar ik weet niet of Sultan ingeschakeld wordt of dat we toch Little gaan strikken. Sultan weet een heleboel dingen nog niet zo goed. Zo oefen ik vooral 'stoppen". Als hij dan op tijd stopt en ik zeg'Braaf" dan kijkt hij gelijk om. Zo van: 'goed hè?". Geen gezicht natuurlijk, een paard dat je aankijkt als je op zijn rug zit. Maar wel lief.
Wiesje

Bericht door Wiesje » di 21 nov 2006, 10:29

Wat fijn dat hij zo goed zijn best deed. Al moet ik zeggen dat ik het niet verstandig vind om kinderen op zijn rug te laten zitten als hij nog lang niet alles kent. Wel weer goed dat er vandaag alvast even met hem geoefend wordt, maar ik denk dat dat nog veel meer nodig is.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 21 nov 2006, 12:21

Nee ik denk idd dat ik ook zou wachten met kids op hem te plaatsen, zeker de gehandicapte kids niet, die zijn al zo teer.

Het komt vast helemaal goed met Sultan maarja je weet wat ze zeggen over Rome he....... :D
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
sultan

Bericht door sultan » di 21 nov 2006, 12:22

Hij kent wel de gewone dingen als je naast hem loopt. Het probleem is, dat hij soms gewoon geen zin heeft en dan draait hij zich om. Als je op hem zit, merk je dat hij gewoon niet echt is doorgereden. Hij schijnt door tiener meisjes gereden te zijn. Enkel buitenritten en altijd samen met een andere pony. Ik vermoed dat daar ook een probleem in zit, hij wil niet echt zonder andere paardjes. In de binnenbak naast hem lopen gaat wel goed, zolang je stapt. In draf, gaat hij vaak weer naar binnen buigen. Maar natuurlijk ben ik het wel met je eens dat je moet oppassen. En het buiten lopen met kindjes meot misschien maar even wachten.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 21 nov 2006, 13:27

tsja "foute" gewoontes zijn sneller aangeleerd dan afgeleerd.
komt vast wel goed, je redeneert iig heel logisch!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » di 21 nov 2006, 14:55

Klinkt goed.
Leuk dat Annelies wat met hem aan de slag gaat!
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Plaats reactie