Welke kunstje doen we deze week??

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
maartje87
Contacteer:

Welke kunstje doen we deze week??

Bericht door maartje87 » za 18 nov 2006, 16:50

Sinds 5 weken volg ik met Yakay spring lessen. En sinds die tijd laat Yakay goed merken dat hij toch echt een fjord is. Het begon goed. De eerste 3 lessen was het super braaf.

De tweede les ben ik wel samen met hem gevallen hij struikkelde gewoon tijdens het draven en ging toen helemaal plat. Heb daarna gewoon met hem gesprongen en er was verder niks aan de hand. De derde les niks geks. De 4 les ben ik er af gevallen. Meneer wou de eerste hindernis al niet springen en uit eindelijk toen hij hem een paar keer had genomen en er een tweede en toen derde (in uitjes) kwamen ging meneer na de eerste links af en lag ik op de tweede. Heb me niet zo zeer gedaan alleen mijn arm ziet een beetje blauw.

Gister hebben we het toppunt toch wel gehad hoop ik. Omdat hij vorige week zo vervelend was en de hele tijd zijn bit vast pakte en omdraaide of er schuin langs ging, zei mijn lesgeefster dat ik misschien toch maar beter mijn rolletjes bit er in kon doen. Ik dacht eerst dat doe ik niet. Toch maar wel gedaan en wat denk je toen hij naar twee keer dacht dit vind ik toch niet zo leuk, pakte hij zijn bit vast en rende dward door de draad en de hekjes heen die de voorste van de achterste bak schijden. En ik nog wel denken dat ze een rolletjes bit niet vast kunnen pakken nou Yakay wel. Heb daarna nog wel een paar keer met hem gesprongen en als hij eenmaal gaat doet ie het heel goed. Ik snap alleen niet waarom hij nu ineens zo raar doet. Volgende week hebben we in iedergeval geen spring les dus kan hij even uitrusten.
Ydel

Bericht door Ydel » za 18 nov 2006, 23:28

mmmh das inderdaad raar ja...
echt een trucendoos :o
succes!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 19 nov 2006, 08:23

Yakay kan wel een kopie van Wodan zijn. In het begin sprong hij altijd, maar een week voor het fjovrili concour bedacht hij zich dat er langs gaan 1 seconde voor de afzet ook wel een leuk idee is. Hierdoor hebben ik en nog een aantal anderen menig blauwe knie opgelopen.
Tijdens de fjordsport in heemstede heb ik hem bewust de hindernissen in draf laten nemen zodat hij er niet zo makkelijker tussen uit kon knijpen. Dit heeft gewerkt, want hij heeft daar alles gesprongen.

Misschien werkt dit voor Yakay ook wel. Moet er nog wel bij zeggen dat hij ook een martingaal om had.
Wodan en ik M1+10
sultan

Bericht door sultan » zo 19 nov 2006, 13:29

Hum, blijven fjorden hè, daar ben ik inmiddels ook wel achter na één maand fjorden bezitster.
maartje87
Contacteer:

Bericht door maartje87 » zo 19 nov 2006, 16:18

een martingaal krijgt hij de volgende keer ook aan, want die had hij nu nog niet. Ik denk alleen niet dat dit zal helpen omdat hij zijn kop niet in de lucht gooit.

Ik doe alles al vanuit draf en dan heel langzaam in komen en op het laatst door rijden om dat hij anders bij voorbaat al er langs schiet.

Ik ga de volgende keer alleen proberen of hij het vanuit galop misschien beter doet om dat hij in het begin vanuit galop ook beter sprong.

Na de eerste hindernis lag er na 5 galop sprongen nog een hindernis en die nam hij iedere keer zonder problemen en vanuit galop.
fjordido

Bericht door fjordido » zo 19 nov 2006, 19:18

najaarskriebels denk ik?

ken je die malle strips uit de ponyclub vroeger??
haha ik moet bij jou verhaal nl onwijs aan die stripverhaaltjes denken 8)7
Plaats reactie