Vakantie in Drenthe, Yes in het tuig!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Roosjuh

Vakantie in Drenthe, Yes in het tuig!

Bericht door Roosjuh » za 28 okt 2006, 18:51

Pfoew een weekje weg en wat heb ik veel bij te lezen!

Ik zal mijn super belevenissen is even beschrijven!
3 paarden 2 paarden meisjes kan eigenlijk niet dus Astrid (verzorgster van Tommie. Tommie is van Mar van Tom eerder ook actief op Fw). Astrid dus gevraagd of ze mee wou want ik had een paard teveel, naast het 2-span rijden is een rit in het bos ook fijn. Als je dan 1 paard moet laten staan ga ik nooit met een fijn gevoel rijden.

We logeerden op een boerderij in Dwingeloo waar ik al heel me leven kom en mee help (melkveehouderij) heel wat kalfjes geholpen geboren te worden deze week.

Uiteraard heerlijke ritten te paard gemaakt, zowel met Yessie achter de kar aan als met zijn 3-en. Per ongeluk een mountainbike pad genomen dan moet je wel tussen hele smalle bomen door dus zit een een ''deukje'' in de kar.

Verder groot nieuws Yessie voor het eerst in het tuig.

Besloten het zelf te doen, met dit keer een ''beetje'' hulp van mijn vader. Opgetuigd, hoofdstel met kleppen in, liverpool stang, en dan de leidsel niet door een gat maar nog door de ring zelf, de menners zullen het misschien snappen. Had daar geen ander bit en vind dit voor de rem veilig om te oefenen. De rem is namelijk wel eens stuk bij mevrouw!

Eerst over de boerderij gelopen, zonder zweep op stem. Dit ging best goed alleen was ze een beetje vervelend toen met zweep ging perfect (voor het kleine steuntje op de kont van ga vooruit). Dus was ik super trots, op druk op de strengen reageerde ze best positief, alleen zette ze niet aan dus hebben we verder niet geoefend. Volgende keer met een pellet.

Het hele zandpad afgelopen erachter ging perfect dus dit wordt snel vervolgd.

Ook was er hippische week Dwingeloo, waar een springPAARD was los gebroken en de hele weg af rende. Groot geluk dat ze bezig zijn aan de weg en de hele weg zand is. Daar achteraan gegaan kwam er een ander wedstrijdmeisje aangegalloopeerd die vroeg waar die heen ging en die heeft hem keurig gevangen. Was groot spektakel natuurlijk!

De paarden hebben zich perfect gedragen, ben super trots op ze.

Voorproefje Yessie in het tuig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » za 28 okt 2006, 20:14

oh lekker dichtbij zat, waar ong zat je in dwingeloo?

ziet er goed uit zeg yes in het tuig...
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Viv

Bericht door Viv » za 28 okt 2006, 20:35

GAAAAAFFFF Roos, het menvirus heeft wel toegeslagen op FW :D Nu de kar er nog achter....
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 29 okt 2006, 08:29

wauw gaaf, zij ziet er echt stoer uit in het tuig hoor! ben beniewd hoe ze het verder allemaal oppakt!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
fjordido

Bericht door fjordido » zo 29 okt 2006, 08:55

zo yes toont echt groot in het tuig!! is ze ook zo groot?

ik men ook met een liverpool, dus ik begrijp wat je bedoeld haha.. bij menles heb ik geleerd dat "bevestigen aan de bril van de stang" heet.

kan je niet beter een oude autoband nemen ipv een pallet? als ze dan gek doen heb je een stuk minder risico op schade aan je paard. een pallet kan hard aankomen.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 29 okt 2006, 12:56

Ja zoiets weet nog niet precies wat ik er achter ga hangen ;).

En Viv ben je ons 2-span al vergeten we mennen al heeeeel lang hoor!

Yes is ook groot, gemeten op 1.45, maar volgens Daphne toont ze groter als dat :). Daphne je bent uitgenodigd om te groomen een keertje hoor, Ilona als je zin hebt ook t is inderdaad een grote beer!

@Marije(vosse) We zaten op het westeinde nummer 9 net buiten t dorp, we zijn nog door ruinen gereden, zelfs ook nog helemaal naar Ruinerwold daar woont een kennis (speel en ijsboerderij de drentse koe ;)).

Zo ben ik weer uit verteld bedankt voor de leuke reactie's. En in een meeting heb ik dus altijd zin!!!!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 29 okt 2006, 13:13

Dat tuig staat Yes errug goed :D :~
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
fjordido

Bericht door fjordido » zo 29 okt 2006, 13:22

ja dat moeten we idd maar een x gaan doen dat meeten!! zo dichtbij en elkaar nog nooit gezien das raar eigenlijk haha
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » zo 29 okt 2006, 14:37

Roosjuh schreef:
@Marije(vosse) We zaten op het westeinde nummer 9 net buiten t dorp, we zijn nog door ruinen gereden, zelfs ook nog helemaal naar Ruinerwold daar woont een kennis (speel en ijsboerderij de drentse koe ;)).
mooi dorpie he :D:P, oja westeinde ken ik ook wel, en die speelboederij lijkt me zo leuk, beetje jammer dat ik me volwassen moet gedragen :D
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Plaats reactie