Sandy's Zazu, UPDATE: verkocht..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Maikuh

Sandy's Zazu, UPDATE: verkocht..

Bericht door Maikuh » do 26 okt 2006, 19:16

Zoals de meeste van jullie wel weten verzorg ik al zo'n 8 jaar welshjes bij Piet. Vroeger toen hij nog jong was heeft hij actief welshjes gefokt; van welsh Atjes tot K's. Ik ben daar terecht gekomen omdat ze iemand zochten voor hun welsh B merrie. Een tijdje heb ik daar op gereden en zo ben ik daar blijven hangen.

Heb in de jaren al zo'n 14 verschillende pony's voorbij zien komen. Sommige bleven wat langer, en sommige gingen na een jaar alweer weg.

8 maart is Zazu geboren. Ik was eigenlijk al gestopt bij Piet, maar met dit veulen wilde ik nog wel meehelpen. En tot de dag van vandaag heb daar geen minuut spijt van gehad! Het is echt een super lief en mooi ding! Aan het halstertje was hij zo gewend, hij was absoluut niet bang voor mensen en het poetsen/hoeven uitkrabben ging perfect!

Alleen het aan de hand lopen is even een probleem geweest. Dat is ook een van de redenen dat we niet met hem naar de keuring zijn geweest. Maar nu gaat het echt super! We maken samen hele wandelingen door het dorp en je ziet hem genieten!

Helaas is Zazu een hengt en moet hij verkocht worden. Een hengst kan Piet niet houden ivm ruimte en zijn gezondheid. Daarom gaat Zazu zaterdag naar de veiling. Ik mag hem daar voorbrengen. Het zal een dag gaan worden met gemengde gevoelens, omdat ik zo'n goede band met het diertje heb opgebouwd! Hoop echt dat hij een goed thuis krijgt..

Afbeelding
Hier is ie 13 daagjes oud..
:+:

UPDATE:

Gister was het dan zover. Erg vroeg opgestaan en op naar Ermelo! Ze hadden voor alle ponies een stal, dus netjes geregeld. Om half 11 moest Zazu gekeurd worden door de DA en alles was goed. Om 1 uur begon de veiling en Zazu moest als 42e. Het voorbrengen ging echt super goed en hij liet zich mooi zien! Met resultaat want hij heeft best wat opgebracht voor een hengstveulen!

Na de veiling de nieuwe eigenaar opgewacht bij de stal. Het was een vrouw van eind 30 gok ik. En toen vroeg ik waar hij komt te staan: Frankrijk!!!! Niet naast de deur helaas. Maar hij gaat het daar ongelofelijk goed krijgen! Ze heeft namelijk een fokkerij van mini shetlanders (www.magic-minis.com) en arabieren, en op deze veiling heeft ze 4 A-welshjes gekocht.
Met Zazu had ze als plan hem hengst te houden! Hoop dat ze dat gaat doen.

Heb toch wel een traantje weggepikt toen ie ging. Kreeg nog een dikke kus van de nieuwe eigenaresse en ze zei dat ik altijd langs mocht komen. Ook hebben we elkaars email adressen.

Ook de eigenaar van het veulen van vorig jaar (Simba) was er! Tijdje mee staan kletsen en ook elkaar adressen uitgewisseld. Ik stuur hem dan foto's van simba als veulen en hij mij foto's van hoe Simba er nu uitziet.

Was een leuke dag met gemengde gevoelens..
Laatst gewijzigd door Maikuh op zo 29 okt 2006, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 26 okt 2006, 19:35

Ja ik weet het nog goed dat je hem aan ons voorstelde. Tja het is altijd moeilijk afschijt nemen van een dier. Ik hoop dat hij een goed tehuis vind. Sterkte zaterdag :(:)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 27 okt 2006, 06:04

Hij is zooooo knap :L Die vindt echt wel een mooi huisje daar ben ik van overtuigd :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Dorothea

Bericht door Dorothea » vr 27 okt 2006, 06:13

Wat een leukerdje. Die krijgt vast een leuk nieuw baasje.
Veel succes gewenst op de veiling :(:)
Yael

Bericht door Yael » vr 27 okt 2006, 08:44

Wat een knap paardje zeg! :L
Ik kan me voorstellen dat het ook vervelende gevoelens met zich mee brengt.
Hopelijk krijgt hij een fijn nieuw baasje :j
Olijke tweeling: Ytje & Yaël :D
Ingele

Bericht door Ingele » vr 27 okt 2006, 08:45

Ahh wat lief zeg! Dat koppie :L
Die krijgt vast een heel fijn nieuw baasje :j
Charret

Bericht door Charret » vr 27 okt 2006, 09:00

Wat een leuk diertje zeg. Ik kan me ook nog herinneren dat je eraan begon. Hoe oud is hij nu eigenlijk?

Succes met de veiling in ieder geval :)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Maikuh

Bericht door Maikuh » zo 29 okt 2006, 16:42

Charret schreef:Hoe oud is hij nu eigenlijk?
Zazu is van 8 maart, dus nu bijna 8 maanden!
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 29 okt 2006, 17:18

Wel heel leuk dat zijn nieuwe eigenaresse zegt dat je altijd mag langskomen (ook al is het helemaal in Frankrijk) en ook haar e-mail adres heeft gegeven :j
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » zo 29 okt 2006, 18:23

jammer is dat dan he, je weet dat ze niet kunnen blijven maar je gaat je dr toch aan hechten

gelukkig heb je de nieuwe eigenaren gesproken en mag je langs komen, toch nog een beetje een opluchting
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Plaats reactie