toch nog gegaan!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
pinokkio

toch nog gegaan!

Bericht door pinokkio » wo 25 okt 2006, 09:33

hallo allemaal,

Gisteren heb ik de hele dag zitten twijfelen. Zal ik nog gaan rijden of toch maar niet.??? Och, het waaide, en telkens weer regen, en binnen zaten we zo lekker warm !!
Maar ja hoor, toen bojana en ik de soep op hadden, klaarde het wel wat op, en och het was pas 1700 uur, het kon nog wel.
Nou knoop doorgehakt, we gaan!!
Honden uitgelaten, en hup naar de paddock, een verbaasde Pino opgezadeld.Wel lichtjes en reflextoren mee, want tegen de tijd dat we terug komen is het zowat donker.
Bojana op de fiets, ik op Pino, en hup naar de manege.Pinootje was vrolijk , zette een lekker tempo in, oortjes naar voren.
Op de manege aangekomen,(10 minuten stappen), bleek dat de grote hal nog vrij was, (les was nog niet begonnen), dus wij er effe in.

Telkens als ik met Pino de bak binnenga en er lopen KWPn ers, dan lijkt het wel of Pino gaat showen. Dan hoef ik eigenlijk niks anders te doen dan mooi zitten !! :D
Hij is gemakkelijk te rijden, loopt zelf. Het enige wat ik doe, ik telkens bedenken, wat de route in de bak wordt. Figuren bedenken dus. En heb ik goed de tijd om netjes de hulpen te geven. Dus super dus.
Na een minuut of 10 waren alle lesklanten aanwezig en zijn bojana en ik met pino naar de inrijhal vertrokken.
Das ook een fijne bak, alleen wat kleiner. En toen ging ineens de deur daar open en kwam er een allerliefst klein shetje binnen, met een meisje en een mama.
Beertje heet de shet, en liep dapper door het best zware (nieuwe) zand achter me aan.
Pino (gewend aan shetjes), vond de kleine hoogst interresant en showde met de staart omhoog,!!!

Nou ja, gezellig allemaal dus. Bojana ook nog even op Pino, heeft in stap alle figuren gereden, heel netjes. Bojana vind draven nog teveel gevraagt, daarom leer ik haar wel keurig stappen met aanleuning, en de letters in de bak gebruiken, om figuren te rijden.Zo verlegt ze de aandacht en zit automatisch ook mooi rechtop, en leert te kijken waar ze heen rijdt.
Dit geeft haar vertrouwen, in haarzelf en in Pino.
Daarna ik er weer op, en gaf zij mij aanwijzingen hoe ik moest rijden. hele ingewikkelde figuren dat kan ik jullie zeggen!! :o

Toen weer naar buiten. Al bijna helemaal donker, maar daar maalt Pino niet om, hij loopt lekker door. Bojana met haar fiets vlakbij me. Ik ben echt trots op haar en op Pino.

Thuisgekomen een lief gehinnik, van de ukkies, en Pino lekker de stal in,( meteen plassen), afgezadeld, en wat lekkers in zijn bak,(muesly), en een wortel van Bojana.
Alle mest weggehaald, en nog wat hooi in de inloop,radio zachtjes aan, lampjes aan,en alles netjes opgeruimd. Zodra Pino de bak leeg heeft, roept hij me ,dan kan de deur weer open.( een laag gegrinnik).
Toen wij lekker gedouched, en op de bank met de honden, voor gtst, (jaja ben al jaaaaaren een trouwe kijker).

En vandaag?? eerst boodschappen doen, en daarna een buitenritje denk ik, en paulien voor de kar,daarna. Dus druk zat nog hoor.!! groetjes karin en Pino, bojana en de rest. doeggie :D
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Hilde

Bericht door Hilde » wo 25 okt 2006, 09:53

Wat leuk om jullie belevenissen weer te lezen!
Kan me voorstellen dat je ape-trots op fjord en dochter bent!!
Je hebt het ontzettend getroffen zo te lezen.......
Veel plezier vandaag weer.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Anna

Bericht door Anna » wo 25 okt 2006, 17:40

Wat een heerlijke rit is het toch nog geworden
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Plaats reactie