Antwoord van het stamboek.
Antwoord van het stamboek.
Ik had onlangs een mail gestuurd naar het stamboek met een aantal vragen.
Tea is inderdaad ster en ik moet het paspoort opsturen om de bijbehorende stempel te krijgen. Ik weet niet of ik dat nog wel durf. Toen Tea werd overgeschreven kreeg ik drie paspoorten thuis, ik had zomaar twee paarden erbij gekregen, van Nijend geloof ik. De merrie Vyona en Veronique ofzo. Gelijk gebeld met het stamboek en hun op de hoogte gesteld van de fout en de volgende dag de envelop retour gezonden. Aangezien ik meerdere fouten heb vernomen, van dit forum, durf ik eigenlijk niet meer mijn paspoort op te sturen, maar ik wil wel graag de stempel, dus ik denk dat ik de gok maar waag, hihi..
En nu het grote nieuws!!! Ik had gevraagd naar de veulens van Jeskim.
In 1997 heeft zij een hengstveulen gehad van de Hengst van Laus, kent iemand die?? Nog nooit van gehoord, zeker later afgekeurd?? Of zouden ze Lars bedoelen??
In 2000 heeft zij de merrie Voska gekregen van Manus.
In 2001 is zij gust gebleven.
In 2002 Heeft zij een hengstveulen van Inco gehad, genaamd Ytorro want die liep erbij toen ik haar kocht.
Dan zal zij dus in 1996 Reykjagaard hebben gekregen van de hengst Briggen en in 2005 Bente van Anton.
Dan heeft zij dus 5 veulens gehad uit 6 dekkingen.
Wanneer wordt een paard keur, bij 6 veulens uit zeven dekkingen, maar mag er zoveel tijd tussen zitten??
Ook loopt er dus nog een volle zus rond van Jeskim genaamd Ilske, zij staat op internet en haar eigenaar is Highwoodstables, iemand van gehoord en een adres voor mij, of telefoonnummer??
Dat wilde ik dus al een poosje heel graag weten.
Groetjes Esther..
Tea is inderdaad ster en ik moet het paspoort opsturen om de bijbehorende stempel te krijgen. Ik weet niet of ik dat nog wel durf. Toen Tea werd overgeschreven kreeg ik drie paspoorten thuis, ik had zomaar twee paarden erbij gekregen, van Nijend geloof ik. De merrie Vyona en Veronique ofzo. Gelijk gebeld met het stamboek en hun op de hoogte gesteld van de fout en de volgende dag de envelop retour gezonden. Aangezien ik meerdere fouten heb vernomen, van dit forum, durf ik eigenlijk niet meer mijn paspoort op te sturen, maar ik wil wel graag de stempel, dus ik denk dat ik de gok maar waag, hihi..
En nu het grote nieuws!!! Ik had gevraagd naar de veulens van Jeskim.
In 1997 heeft zij een hengstveulen gehad van de Hengst van Laus, kent iemand die?? Nog nooit van gehoord, zeker later afgekeurd?? Of zouden ze Lars bedoelen??
In 2000 heeft zij de merrie Voska gekregen van Manus.
In 2001 is zij gust gebleven.
In 2002 Heeft zij een hengstveulen van Inco gehad, genaamd Ytorro want die liep erbij toen ik haar kocht.
Dan zal zij dus in 1996 Reykjagaard hebben gekregen van de hengst Briggen en in 2005 Bente van Anton.
Dan heeft zij dus 5 veulens gehad uit 6 dekkingen.
Wanneer wordt een paard keur, bij 6 veulens uit zeven dekkingen, maar mag er zoveel tijd tussen zitten??
Ook loopt er dus nog een volle zus rond van Jeskim genaamd Ilske, zij staat op internet en haar eigenaar is Highwoodstables, iemand van gehoord en een adres voor mij, of telefoonnummer??
Dat wilde ik dus al een poosje heel graag weten.
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nobbygaard
Ik heb Laus nog in het echt ontmoet.
Laus was een niet goedgekeurde hengst die in handen was van de eigenaresse waar ik Nobby van gekocht heb. Nobby was toen ook van hem gedekt, maar heeft toen het veulen afgeworpen. Ik heb nog af en toe kontakt met de oude eigenaresse. Maar zij heeft geen paarden meer. Laus is verkocht naar Belgie waar hij ruin is geworden en in de westernsport word gereden.
Laus was een niet goedgekeurde hengst die in handen was van de eigenaresse waar ik Nobby van gekocht heb. Nobby was toen ook van hem gedekt, maar heeft toen het veulen afgeworpen. Ik heb nog af en toe kontakt met de oude eigenaresse. Maar zij heeft geen paarden meer. Laus is verkocht naar Belgie waar hij ruin is geworden en in de westernsport word gereden.
Ik ken ook een merrie met de vader Laus! Dat is Rielle, zij is kampioen merries zonder predikaat geweest op Dordrecht. De moeder van Rielle is Lamagna.
Lekkere mensen die met die Laus hebben gefokt
. Schijnt daar nogal een zooitje te zijn geweest. Het meisje wat Rielle gekocht heeft dacht een stamboekmerrie van Larsto gekocht te hebben, tot er een DNA test aan te pas kwam... Schijnen nogal wat Lausjes zo rond te lopen.
Maar leuk dat je meer van Jeskim weet
Lekkere mensen die met die Laus hebben gefokt

Maar leuk dat je meer van Jeskim weet

Ik heb Voska vrij snel getraceert. Ik heb alle levensnummers uit dat jaar ingevoerd en Voska gevonden. Haar eigenaresse is Mascha, van Mascha's ruitersport, hihi, misschien zijn de foto's op haar site wel van Voska, hihi..
Ik had haar al eens eerder gezien, toen stond ze te koop, het was een Manus x Zidar, ik nog gemaild wie haar moeder was, maar dus geen antwoord op gekregen.
Nu heb ik wel contact met haar gehad, vandaag. Ik heb foto's gekregen van Voska en we hebben al wat dingetjes uitgewisseld. Zij was ook wel benieuwd naar Jeskim en eventuele halfbroertjes en zusjes.
Het is wel een heel Luxe dingetje, echt een Manus en wie belangstelling heeft, ze komt waarschijnlijk weer te koop te staan. Ze werd vlak na de advertentie te hebben geplaatst ziek en kon dus niet meer verkocht worden.
Super he!! Zo leuk dat ik wat meer over Jeskim achtergrond weet. Ik weet niet of de twee hengstjes nog wel te traceren zijn, maar ga het proberen.
Ik had haar al eens eerder gezien, toen stond ze te koop, het was een Manus x Zidar, ik nog gemaild wie haar moeder was, maar dus geen antwoord op gekregen.
Nu heb ik wel contact met haar gehad, vandaag. Ik heb foto's gekregen van Voska en we hebben al wat dingetjes uitgewisseld. Zij was ook wel benieuwd naar Jeskim en eventuele halfbroertjes en zusjes.
Het is wel een heel Luxe dingetje, echt een Manus en wie belangstelling heeft, ze komt waarschijnlijk weer te koop te staan. Ze werd vlak na de advertentie te hebben geplaatst ziek en kon dus niet meer verkocht worden.
Super he!! Zo leuk dat ik wat meer over Jeskim achtergrond weet. Ik weet niet of de twee hengstjes nog wel te traceren zijn, maar ga het proberen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nobbygaard
Het was daar ook een "zooitje"; ze lieten namelijk Laus gewoon tussen de groep fjorden in lopen. Dat hield dus in dat hij alle merries die hengstig waren dekte en ze soms zelf niet meer wist welke wel en niet gedekt was. Zo kwam het dus ook dat Nobby als 1-jarige gedekt was door Laus.Lekkere mensen die met die Laus hebben gefokt . Schijnt daar nogal een zooitje te zijn geweest. Het meisje wat Rielle gekocht heeft dacht een stamboekmerrie van Larsto gekocht te hebben, tot er een DNA test aan te pas kwam... Schijnen nogal wat Lausjes zo rond te lopen.
Het verbaasde mij nog het meest dat ze heel lang op jubileums van het stamboek bij de loterij een veulen van haar kado gaven. Het waren namelijk altijd haar veulens die je kon winnen met de loten.
- nobbygaard