Tea had het gisteravond behoorlijk in haar bol. Ik had haar opgezadeld en ging in de grote wei rijden en tot haar verbazing reed daar al iemand!!
Vriendin van mij met haar paard. Nou dat was reden om alleen maar te dribbelen. Binnen de kortste keren was ze al nat. Het werd al snel donker en Wendy zei tegen mij, he, jouw paard wordt steeds donkerder, straks kan ik je niet meer zien.
We hebben ook niet gedraafd, maar toch was ze zeiknat na het rijden. Ze wilde graag naar Venna, Wendy's paard, toe, maar als ze er was wilde ze haar alleen maar inhalen, hihi... driftkoppie!!!
Nu maar even vertellen over onze eerste westernles..
Ik zag de bui al hangen, ik moest alleen met haar heenrijden en al is dat maar een kilometer, het ging helemaal fout..
Het begon al met opsteigen, ze wilde niet stil staan, grrrr..
Door de wei ging nog goed, toen moesten we een zandweg in waar een huis staat. Dat was dus reden voor Tea om stil te staan, ze deed ook echt geen stap meer. Alleen maar links, rechts en keihard achteruit. Toen ik haar een klap op haar kont gaf gaf ze een flinke bok en na meerdere pogingen tot bewegen ben ik er zelfs af gegaan. Ik was woest..oeps..
Wilde haar een schop onder haar reet geven, maar die zag ze aankomen en ik schop uiteraard niet in de buik, veulentje doet nog niets mis, hihi..
Toen ben ik maar gaan lopen en madam liep vrolijk achter mij aan, al waren er nog wel veel dingen vreselijk eng!!
De les ging verder best goed, ik gekalmeerd, lopen koelt de kop... en Tea deed het best goed. Ik neem niet allen westerndingen over, aangezien ik dressuur met haar wil starten, maar we gingen vooral proberen om lekker ontspannen te lopen, dat ging best goed. Na een half uur oefeningen doen gingen we draven en heb ik de teugels weer opgepakt en mijn instructrice vind dat prima, ze snap dat ik dressuur wil starten. Op de linkerhand liep ze helaas niet helemaal rad, maar dat komt, denken wij, omdat ze nog steeds niet helemaal los is. Op de andere hand liep ze heel goed, netjes aan de teugel, al willen de voltes nog niet zo groot worden, maar op de linkerhand wilde dat dus ook niet. Gisteravond ging het trouwens al weer beter.
Het was een leuke les, en heb veel geleerd.
De terugweg ging natuurlijk weer in een moordend tempo, maar goed, je went eraan, hihi..
Toen lekker laten rollen en lekker weer in de wei..
Groetjes Esther..
Crazy Tea!
Crazy Tea!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja, ik kan er meestal wel om lachen. Ik vind het niet erg, ik heb er voor gekozen, want met testen was ze ook behoorlijk snel. Maar ze is niet verkeerd hoor, op die bok na. We doen het wel rustig aan, zodat ze bijna niet gelegenheid krijgt om het van mij te winnen, dat is nu het belangrijkst.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'