gevallen met Vera:( update pag 2.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

gevallen met Vera:( update pag 2.

Bericht door Ziggy » wo 18 okt 2006, 16:52

Ben me vanmiddag helemaal rot geschrokken zeg, ik zou met Josine gaan rijden, maar de laatste klant bij mij bleef een beetje lang hangen, dus Josine was alvast alleen op pad gegaan.

Nouja, ik met Vera gegaan, want die heeft de laatste dagen een luilekker leventje. Maandag en dinsdag alleen maar op de wei gestaan en in het weekend heeft ze alleen hoeven stappen, omdat we toen met haar en Exel zijn gaan wandelen.

Nou heb je bij ons dus lekker hoge heuvels en bij de wei vandaan is het ongeveer een minuut of 10 stappen en dan kom je op het pad naar een behoorlijk hoge heuvel. Eerste stuk gedraafd en verderop een galopje. Toen hoorde ik ineens wat en heb haar teruggenomen, ik zag dat er wat kinderen in het bos waren en die hadden daar denk ik een feestje ofzo, die zaten allemaal rond een geimproviseerde tafel te eten. Ok, toen we er voorbij waren zijn we weer gaan galopperen en toen ging er iets helemaal mis |(

Terwijl we dus aan het galopperen zijn, komt er ineens een kindje achter een boom vandaan, hier schrok Vera zo van dat ze vanuit de galop in ene stil stond..............sliding dus :? Het gevolg was dat ze uit gleed en we samen op de grond lagen. Heb haar uiteraard even helemaal gecontroleerd, maar ze had gelukkig niets en ze liep ook verder goed. Ik had pijn aan mijn knie, heup en elleboog rechts, we waren naar rechts gevallen.

Toch het rondje maar afgemaakt en ze liep verder super goed.

Toen ik bij de wei aankwam leek het alsof ik bloed bij de lip van Vera zag en ja hoor precies het voorste stuk van haar bovenlip was geschaafd. Toen ben ik nog eens alles verder gaan controleren en zag ik ineens dat ze toch een wondje aan haar achterbeen had, gelukkig niet diep, meer geschaafd. Heb het gelijk schoongespoeld en daarna wondspray erop gedaan, ik hoop dat ze er morgen geen last van heeft :?
Laatst gewijzigd door Ziggy op vr 20 okt 2006, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 18 okt 2006, 17:00

Ow jeetje, wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig is er verder niks ernstigs met Vera en jou. Die schaafwondjes gaan wel weer over; jullie hebben misschien morgen allebei spierpijn ;)
Met San ben ik ook al een paar keer gevallen, dus ik weet hoe erg je schrikt...
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 18 okt 2006, 17:04

ja ik weet wel zeker dat ik morgen pijn heb, want dat heb ik nu al. Ik hoop alleen dat Vera er geen last van houdt, dat vind ik veel erger
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 18 okt 2006, 17:33

Morgen lekker met haar gaan stappen kijken hoe ze loopt. Ik ben 2 x met pablo in de bak gevallen en daar heeft hij niets aan over gehouden (gelukkig) Hoop dat dit ook voor veertje geldt.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anna

Bericht door Anna » wo 18 okt 2006, 17:40

morgen inderdaad lekker bewegen en de spieren wat warm draaien dan komt alles weer goed hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 18 okt 2006, 17:41

Pablo schreef:Morgen lekker met haar gaan stappen kijken hoe ze loopt. Ik ben 2 x met pablo in de bak gevallen en daar heeft hij niets aan over gehouden (gelukkig) Hoop dat dit ook voor veertje geldt.

Ja ik was zeker van plan om een stukje met haar te gaan stappen, verder kan ik op dit moment niets doen. Ze liep de rit verder hartstikke goed, dus ik zie het morgen wel

Tanja

Bericht door Tanja » wo 18 okt 2006, 17:45

Inderdaad morgen even kijken hoe ze loopt en een beetje beweging is ook wel goed.
Vera kan ook last van spierpijn hebben door de val.
Gelukkig is het goed afgelopen!
Ik ben laatst ook met Tika in de bak gevallen en
had zelf ook flinke spierpijn,dus bij deze sterkte morgen.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 18 okt 2006, 17:48

ja ik ga morgen even een stukje met haar wandelen, me moeder is er morgen, dus die kan dan mooi Exel gelijk meenemen

Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 18 okt 2006, 19:59

He, wat vervelend. Ik ben met mijn vorige Fjord ook wel eens gevallen, je schrikt je helemaal lam.
Hopelijk komen jullie met de schrik en wat schrammetjes vrij. :)
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 18 okt 2006, 20:35

Sabbel schreef:He, wat vervelend. Ik ben met mijn vorige Fjord ook wel eens gevallen, je schrikt je helemaal lam.
Hopelijk komen jullie met de schrik en wat schrammetjes vrij. :)
dat hoop ik ook, voor zover mezelf betreft, ik zal morgen wel bont en blauw zijn, maar dat gaat wel over. Maak me eigenlijk meer zorgen over Vera :?

Ydel

Bericht door Ydel » wo 18 okt 2006, 20:50

komt helemaal goed hoor...
vooral als je het ritje gewoon af hebt kunnen maken :j
Ydel en ik zijn ook een keer in het land gevallen.
ik heb 2 weken in de ziektewet gezeten en Ydel liep de volgende dag te flierefluiten.. |o
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 18 okt 2006, 20:52

nou ik hoop dat het bij ons ook zo is hoor, kijk die wond maak ik me niet zo'n zorgen om want die is niet diep, alleen denk ik wel dat ze morgen spierpijn heeft

Ydel

Bericht door Ydel » wo 18 okt 2006, 21:45

Ziggy schreef:nou ik hoop dat het bij ons ook zo is hoor, kijk die wond maak ik me niet zo'n zorgen om want die is niet diep, alleen denk ik wel dat ze morgen spierpijn heeft
gewoon een beetje stappen en afspuiten, dan komt t helemaal goed ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 18 okt 2006, 21:50

afspuiten wordt moeilijk, want ik heb geen slang of iets in de wei, maar kan wel een jerrycan water erlangs laten lopen of is dat niet goed?

lientje

Bericht door lientje » wo 18 okt 2006, 21:57

jeetje wat zul jij geschrokken zijn zeg!! Beterschapjes met haar
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Viv

Bericht door Viv » do 19 okt 2006, 03:59

Ziggy schreef:
Pablo schreef:Morgen lekker met haar gaan stappen kijken hoe ze loopt. Ik ben 2 x met pablo in de bak gevallen en daar heeft hij niets aan over gehouden (gelukkig) Hoop dat dit ook voor veertje geldt.

Ja ik was zeker van plan om een stukje met haar te gaan stappen, verder kan ik op dit moment niets doen. Ze liep de rit verder hartstikke goed, dus ik zie het morgen wel
Ze zal vast wel stijf zijn hoor vandaag, en hou evt zwellingen in de gaten (bloeduitstortingen) ik weet er helaas alles van, je hebt echt geluk gehad. Hopelijk is dat kindje zich ook te barsten geschrokken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Hilde

Bericht door Hilde » do 19 okt 2006, 07:31

God,wat zullen juliie geschrokken zijn!
Gelukkig zijn het maat schaafwondjes en is het niet zo erg.............
Vandaag zal ze idd. wel stijf zijn!
Sterkte met jullie herstel,hoor!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 19 okt 2006, 07:32

Ik ben ook een keer gevallen met Imka. Imka had toen gelukkig ook niks (ik helaas wel) en ook de volgende dag had ze er niks van. Ik hoop dat jij snel van je pijn af bent en dat Vera er niks aan over gehouden heeft!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 19 okt 2006, 07:42

ik loop hier rond als een 80-jarige, mijn hele lijf doet aan de rechterkant zeer, maar het ergste is mijn knie en dan te bedenken dat ik hier een trapje heb wat ik tig keer per dag op en af moet :?

Update over Vera krijgen jullie vanmiddag.

En Viv, aan 1 kant kan je het kind het niet kwalijk nemen, was een jochie van een jaar of 6 en die hoorde natuurlijk ons aankomen................ was in eerste instantie wel boos op dat kind, maar dat jochie weet ook niet beter

Charret

Bericht door Charret » do 19 okt 2006, 09:10

Ik vind dit altijd zulke nare verhalen om te lezen. Beterschap jullie beiden.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie