Hallo allemaal,
Eigenlijk had ik alles gisteravond er al op willen zetten, maar na dik een uur aan de telefoon met Claudia,had ik er geen puf meer voor.
Dus doe ik het nu even.
Met Pino gaat het prima,met mij ook natuurlijk hoor.
Pino is nu helemaal gewent aan de gang van zaken hier,hij kent de routines,heeft de plattegrond van de omgeving in zijn hoofd,weet waar de snoepjes staan,wacht me rond voertijden op bij de ingang van de paddock,en praat in vele talen tegen me.
Afgelopen week begon rustig, maandag rustdag,wel lekker 4 uurtjes naar de wei,alle drie,dus wel die wandelingen ernaar toe en terug.
Dinsdag ben ik de akker op gegaan met Pino,(waar ik toestemming heb),
Het was redelijk weer, niet te heet niet te koud.
Na een paar akkers oversteken,kwamen we op duits terrein,waar het erg rustig is, echte stilte,alleen wat weidevogels. Daar komen we echt helemaal tot rust.
Pino kan heerlijk draven, op zijn eigen benen, met lange teugel.
Maar zon uitgestrekt veld, nodigt hem ook wel erg uit tot een flinke gallop.
Maar.... hij moet luisteren.
Woensdag kwamen mijn ouders een dagje, dus rijden kon ik wel vergeten,dus smorgens heb ik Pino en paulientje naar de wei gedaan, en toby een lekkere poetsbeurt gegeven,die is pas 2 jaar, en moet best nog wat leren.
Donderdagmorgen half elf,hadden we een afspraak met irene en shelby, voor een buitenrit.
Als ik met irene ga rijden betekent dat altijd heel veel gezelligheid, en we nemen alle nieuwtjes door.Zij heeft nl 5 kinderen 12 paarden/ponys,en nog heel veel konijnen katten cavias 1 varken, vogels oa kippen,etc.
Je kunt wel nagaan dat er dan altijd wel weer veel gebeurt is in een paar dagen, dus ze heeft meestal wel meteen gespreksonderwerpen.
Daardoor kwam het dat we al een heel eind aan het stappen waren,en ik zag wel dat Pino dacht : Mens kop dicht en nu tempo!!
Dus toen ik tegen irene zei: zullen we? had Pino genoeg aan die woorden en zette een stevige draf in.
Een heel eind verder, in een stuk land wat zalig rijden is qua bodem, voelde ik aan pino dat hij heel graag effe hard wilde,Irene vond dat ook best goed,dus galop,.... dat ging telkens stiekum ietsje harder, want shelby had er ook wel zin in,maar irene en ik kregen de slappe lach van die twee, en dan doe ik het zowat in mijn broek, dus ho ho ho, stoppen en hup effe de broek omlaag hahahaha. Ja wij lachen wat af.
Vrijdag aan het eind van de middag ben ik weer even met pino alleen weggeweest,en heb ik in een niet te warm zonnetje lekker relax gereden,
echt super.
vrijdagavond laat kwam gerard thuis, en hadden we sinds weken weer een zaterdag samen,(internationaal chauffeur), en vandaag zijn de zij -wanden van de inloopstal gehaald.
Vanmiddag ben ik een uurtje met pino weggeweest,even naar de manege gereden,maar er was niemand.
Toen langs de visvijver ,maar daar vliegen heel veel van die kleine muggetjes,dus snel weggegaan daar.
Nou dit was in vogelvlucht de week,volgende week doe ik een ietsje leuker overzicht hoor, ( dit verhaal is in horten en stoten op de pc gemaakt want ik moest tussendoor nog een spelletje meedoen met man en kind).
Nou prettige zondag allemaal. groetjes karin en pinoootje.
een weekverslagje
een weekverslagje
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.