Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 13 sep 2006, 11:09
Vandaag is de DA bij Zwier van Josine geweest en die heeft gelijk naar Vera gekeken........................... ze heeft dus toch een lichte vorm van zomereczeem
Dus voor volgend jaar wordt hier een boett aangeschaft, kreeg ook het advies om haar niet op stal te zetten, dus continue buiten, maar wel beschermd tegen de vliegjes.
Ben momenteel behoorlijk van slag

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Mir
Bericht
door Mir » wo 13 sep 2006, 11:11
Was er al een beetje bang voor gezien de maantjes en allergie. Maar troost je, er zijn een hele hoop eczemers die er lang niet zo aan toe zjn als Nena was, er is dus genoeg hoop dat het allemaal beheersbaar blijft. Sterkte hoor...
-
yvette
Bericht
door yvette » wo 13 sep 2006, 11:32
He joh, wat vervelend nou. Kan me voorstellen dat met alles wat je hebt meegemaakt, dit even flink schrikken is.
Je moet misschien maar zo denken: ze is bij jou met al je ervaring in ieder geval in goede handen.
Sterkte ermee!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 13 sep 2006, 11:50
Mir, ik was er al zo bang voor, maar wilde zo graag iedereen om mij heen geloven dat het niet zo was, maar ze ruikt precies zoals Nena, je weet wel die zoete lucht en ze heeft van die zwarte vlekken rond haar ogen, ik wist het diep van binnen, maar was zo aan het hopen dat die andere mensen allemaal gelijk hadden
Yvette, bedankt voor je steun, ik heb idd de ervaring met Nena en ik ga zeker die boett kopen volgend jaar. En ik hoop dat ze nog iets uitvinden wat echt helpt.
Ik zit hier op de zaak mijn ogen uit mijn kop te janken

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » wo 13 sep 2006, 12:04
He bah wat vervelend voor je. Wel fijn dat de DA zegt dat ze een licht vorm heeft. Ik hoop voor je dat je het met de deken onder controle kunt houden...

Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » wo 13 sep 2006, 12:18
Jeetje wat sneu zeg!
Die Boett helpt heel erg goed, tegen vliegen/mugjes en tegen die zonnestralen.
En ook gewoon erg goed je voer in de gaten houden (geen of zo min mogelijk vettig (suikerrijk) gras... ).
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 13 sep 2006, 12:47
ze gaat toevallig vanmiddag naar een nieuwe wei, helaas kan dat niet anders, had haar liever op een schrale wei gehad, maarja dat gaat nu even niet. Het is gelukkig wel een wei die niet bemest is en vanaf vanmiddag is ie van mij, tenminste dan huur ik 'm voor een jaar. Ik geef haar maar een klein stukje van de wei en idd het voer ga ik zeker op letten. Nu ze op die wei komt ga ik niet bijvoeren en ik ga me zeer zeker oriënteren op voer zonder c.q. met zeer laag (weet niet of zonder bestaat) suiker, eiwit en haver.
Thnx voor jullie steun, ik zit er echt ff helemaal doorheen

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » wo 13 sep 2006, 13:19
Geen kunstmest scheelt vaak al een hoop
Goed letten op de hoeveelheid suiker (ook wel melasse). En niet te veel zetmeelhoudende producten, wat dat wordt ook weer afgebroken tot suikers.
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » wo 13 sep 2006, 13:22
Ros krijgt op het moment na het werk een handje lucerne (zo heeft ie het idee dat hij toch wat krijgt) en verder niets meer. Vijf granen-mix hoor ik ook goede dingen over. Krijgen ze bij ons niet trouwens.
Bij ons krijgen ze ook 1x in de twee dagen een strookje gras erbij om het zo binnen de perken te houden.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » wo 13 sep 2006, 13:54
Ik weet toevallig nog iemand die een boetdeken te koop heeft. Moet ik je haar email adres mailen?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Tanja
Bericht
door Tanja » wo 13 sep 2006, 16:29
Dat is echt balen zeg!
Nou heb je toch een extra zorg erbij,ik weet er alles van.
Maar ook nu goed opletten In september kan het gras nog veel kwaad bij eczemers.
Ze heeft het in lichte vorm,maar waar ze heeft ze het dan nog meer, dan alleen haar hoofd?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
-
Anna
Bericht
door Anna » wo 13 sep 2006, 17:20
Dit is echt balen voor Vera en jou, gelukkig maar een lichte vorm en met de juiste voeding moet het toch goedkomen zonder dat ze er al teveel last van heeft.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren

-
lauraatje
Bericht
door lauraatje » wo 13 sep 2006, 17:26
Jeetje, das balen... Hopelijk blijft het mild en kun je door voorzichtig te zijn met haar voeding het een beetje redelijk houden.
@ Marijke: Ik heb altijd geleerd dat er in lucerne heel veel melasse/suiker zit. Dat mocht die van mij absoluut niet meer hebben. (Ze heeft geen exceem hoor, was om een andere reden.)
-
Charret
Bericht
door Charret » wo 13 sep 2006, 17:31
Dus toch..Jemig wat naar. Volgend jaar de boett op en dan maar hopen dat het niet erger wordt.
Aan de andere kant, goed dat je nou weet wat het is zodat je ermee aan de slag kunt

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Hilde
Bericht
door Hilde » wo 13 sep 2006, 17:55
God,wat erg,zeg!
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat toen je haar pas had en wat eerste foto's plaatstte ik al een beetje twijfelde.
Zag wat korte piekjes boven haar staart en wat verwarde manen...........
Maar toen vertelde je (als ik me goed kan herinneren) dat ze wat in de wagen had geschuurd ofzo.
Zonde zeg,maar kop op...je bent er al erg snel bij en je kan nu idd. metteen drastisch gaan aanpakken!!
Hilde heeft er ook erg last van,maar met de nodige middelen is het (nu) redelijk in de hand te houden.
Ik hoor tegenwoordig wel vaker dat ze ze idd. niet meer heel de dag op stal en 's nachts naar buiten doen,maar gewoon 24/7 naar buiten met goede bescherming!
Is voor 't paard ook wel fijn lijkt me om buiten wat heen en weer te kunnen,want op stal neemt ze toch wat muggen mee lijkt me en kunnen ze helemaal geen kant op!
Sterkte ermee,hoor!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 13 sep 2006, 19:00
allemaal hartstikke bedankt voor jullie medeleven, dat doet me echt goed.
Ze staat nu op een heel klein stukje weiland met helaas hoog gras, is op dit moment het enige wat ik tot mijn beschikking heb

Gelukkig is het nooit kunstmatig bemest, is het dit jaar een aantal keer gemaaid en er hebben ook al paarden op gestaan, dus als het goed is, is het niet al te "vet" gras.
Ze schuurt zich aan haar manen en soms heeft ze plek op haar voorhoofd en haar staart is regelmatig de klos

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
jezzikaatje
-
Contacteer:
Bericht
door jezzikaatje » wo 13 sep 2006, 19:12
Bah, wat vervelend joh!
Hopelijk is het straks met de deken een beetje onder controle te houden!
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » wo 13 sep 2006, 19:23
Ach meissie..... wat erg. Ik kan mij voorstellen dat je na het drama van Neen dit verschrikkelijk vind. Maar kijk naar Raya met een Boett hebben wij het bij haar bijzonder goed onder controle....
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 13 sep 2006, 19:35
ik hoop echt dat ik het bij Vera ook onder controle kan houden met de boett, maarja het doemscenario van Nena staat echt in mijn geheugen gegrift

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » wo 13 sep 2006, 19:50
Goh Clau vervelend voor jullie zeg, tsja van de ene kant weet ej er al gemoeg over en kan dat natuurlijk in jullie voordeel werken maarja van de andere kant heb je dus ook de nare en zware kant ervan gezien.
Echte tips kan ik je niet geven, alelen kan ik je wel mee delen dat het fabeltje van dicht bij de kust beter is, niet altijd opgata, mijn merrie stond zelfs aan de kust tot bloedens aan toe.
veel sterkte en dikke hug