En Odin en ik deden ook weer mee

Voordegene die niet precies weten hoe het in z'n werk gaat, hier even een uitleg:
Ze zetten een stuk polderweg af en daar overheen leggen ze zand neer. De bedoeling is dat er telkens 2 paarden tegen elkaar strijden, en ze moeten volgens mij 200 meter in draf afleggen. En dat is gewoon onder het zadel dan. Als je in galop gaat ben je gediskwalificeerd.
Je moet 2 keer tegen dezelfde tegenstander.
Daar moet je dan ook 2 keer van winnen. Dan kom je terecht in de A-poule (de poule met de paarden die de eerste ronde hebben gewonnen)
Dan wordt er geloot wie er tegen wie gaat, en daar moet je dan ook weer 2 keer van winnen. Daar de winnaar van moet weer tegen een andere winnaar totdat je strijd voor plaats 1 en 2.
Ik moet zeggen dat de loting erg gunstig was. In de eerste ronde moesten we tegen een haflinger. Die lag echt een stuk op achter dus daar wonnen we 2 keer van

Toen kwamen we dus in de A-poule. Daar moesten we tegen een redelijke snelle pony, maar ze ging 2 keer over in galop dus ze werd gediskwalificeerd en mocht ik weer door.
Daarna moest ik tegen een hele snelle pony, en Odin en die pony wilden allebei érg graag terug naar de groep die bij de finish stond, dus dat kwam mooi uit

Ood wilde zelfs zó graag dat ze stond te piafferen bij de start en zelfs een beetje omhoog kwam

Maar goed, na de eerste start had ik van die pony gewonnen. Toen moesten we nog een keer en toen had zij gewonnen!
Dat werd erg spannend natuurlijk, en toen moesten we een kamp-rit rijden (want het stond 1-1)
We lagen achter, maar toen ging haar pony 1 pas in galop. Toen moest ze hem inhouden en konden Odin en ik er snel langs. Het scheelde echt niet veel, maar Odin kwam eerder over de finish en toen werden we kampioen van de harddraverij in Stroet!!!

Echt lachen, en ik kreeg onwijs veel spullen 's avonds met de prijsuitreiking!
*Een hele grote wisselbeker, een iets kleinere beker die ik mag houden, een zak voer van 25 kg, een zak wortelen, een vliegendeken, 2 worsten (:+) en een tasje*
Deze draverij telt mee voor het échte kampioenschap van alle draverijen. (Je moet dan de meeste punten hebben over de 4 draverijen)
Odin staat nu 2de in het klassement, dus eigenlijk moeten we de volgende keer nog een keer meedoen natuurlijk