ik heb vakantie!! en na twee regenachtige dagen een heerlijk zonnige dag vandaag, die uiteraard helemaal in het teken van de paarden stond.
eerst samen met wieteke met de fjordjes een buitenrit gemaakt. daarna fleurtje en floortje gedaan, fleurtjes hoeven werden al lang dus die heb ik genknipt.
daarna palermo uit de klei getrokken en heeeeeerlijk 2 uur lang met het staan tutten en frutten.. en hij vond het geweldig al die aandacht voor hem alleen.
eerst lekker gewassen met teershampoo. daarna met imaverol oplossing ingespoten. daarna alle kale plekjes met zinkzalf gedaan. zijn plekken zien er al zooo goed uit. veel rustiger, veel minder korsterig en lekker zacht huidje. de ronde plekjes zijn allemaal weg en er groeit weer haar op (denk dat die toch echt ringworm waren). Of de rest zomerexeem, schummel, schurt of i.d. is kan ik nog niet met zekerheid zeggen, maar feit is wel dat het naar mijn mening veel beter gaat.
na het zalven dacht ik doe eens gek, gooi der een zadel op.
dus ik heb het westernzadel van rebecca op zijn rug gegooit. hij stond me echt aan te kijken zo van "wat verzin jij nou toch allemaal". bij het aansingelen keek hij getergt naar me van "mot dat nou?".
daarna heb ik een cementkuip ondersteboven naast hem neergezet "heej daar krijg ik toch soms eten uit?" en ben ik eens lekker met al mijn kiloos op zijn rug gaan hangen. Hij keek om en zei "ben je lekker bezig, jij doet ook raar vandaag". Daarna hoofdstel in en ben ik hem gaan longeren in de bak (longe maak ik nog wel aan het halster vast, die heb ik eronder aan gelaten). 1 bokje wegens dat gebengel van de beugels maar daarna zei die "nou ja als jij dat dan perse wil dan ren ik wel wat rondjes met dat leipe ding op me rug".
dit was nou de derde x dat ik hem longeerde en hij pakt het zo goed op!! hij luistert al heel goed naar de commando's.
na een kwartiertje longe en zweep opgeruimd en ben ik de TTEAM doolhof met hem gaan doen. vind hij een erg leuk spelletje!!
kortom, ik heb d'r echt een blijmoedig en werklustig paardje aan!!
voorlopig mag ie blijven

daarna nog die 30 meter naar de wei van puk overbrugd en hem ook even geborsteld. (ilona van dijk is op vakantie). die vond die aandacht ook wel heel leuk.
wat is er mooier je hele vakantiedag met paarden bezig te zijn????
groetjes ilona