Mijn grote droom komt uit!!!!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Mapie

Mijn grote droom komt uit!!!!!

Bericht door Mapie » di 15 aug 2006, 17:37

Hoi hoi! :wave:

Een grote droom van mij komt langzaam aan uit! *o/*

Ik wilde altijd al graag gaan mennen met een shet. Want met Mabel durf ik dit niet aan. Mabel is zo groot en ik heb het idee als ik haar voor de kar heb er helemaal geen controle over te hebben.
Met een shet vind ik dit toch anders. Het is dan allemaal wat kleiner en gemakkelijker.

Maar ja, dat was alleen een hele grote droom.... Ik dacht eigenlijk niet dat die uit zou komen, voorlopig in ieder geval niet. Want Doortje is niet van mij. En Doortje was eerst hoog zwanger toen ze hier kwam waardoor ze al niet voor de kar had gekunt, en als het veulen geboren zou zijn kon dit natuurlijk ook een tijd niet. Ook is Doortje gauw hoefbevangen en een paar keer goed ziek geweest waardoor ze een beetje vreemd op haar hoefjes staat.
Kortom: ik dacht dat dit nooit zou kunnen met haar. Al zou ik haar volledig vertrouwen voor de kar. Ze heeft echt een karaktertje van goud!

Maar ja, alles liep een beetje anders. Een dood geboren veulentje, tja dat verwacht je niet.......
En dan, dan staat Doortje daar maar in de wei en het enige wat ik met haar kan is een wandelingtje maken of haar longeren...... Terwijl beweging super goed is voor haar nu ze niet meer drachtig is en bepaalde hormonen mist die de hoefbevangheid tegen gaan.

Toevallig kreeg ik van een vriendin van mij leidsels waar zij niks meer mee deed.
Dit was dé kans om te kijken hoe Doortje zou reageren op de teugels.
Dus ik heb de teugels aan haar halstertje vast gemaakt en ik ben achter haar gaan lopen en ze snapte waarachtig ook nog wat de bedoeling was!!! Je zou denken dat ze al eerder voor een karretje heeft gelopen of in ieder geval in het tuig, maar de eigenares weet zeker dat dat niet zo is.

Dit gaat zo goed! Echt ver boven mijn verwachting. Maar ik durfde de eigenares niet zo goed te vragen of ik met haar mag gaan mennen. Dat is natuurlijk nog al wat. Doortje is ook al 16 en niet van mij dus. Kan ik zoiets vragen aan de eigenares???
Maar ik zag hoe leuk Doortje het eigenlijk vond om met die teugels alleen al te lopen dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en het gewoon heb gevraagd. Het kon me niet meer schelen. Nee had ik en ja kan ik misschien krijgen.

Nou, de eigenares vond het super leuk! Zolang ik het maar rustig aan opbouw en niet teveel van Doortje verg. Maar dat vind ik logisch. Dat zou ik dat oude diertje van 16 niet aan willen doen! Maar ze is sterk en mans zat om een klein karretje te trekken! Want ze sleept me nu soms al mee als ze naar huis wil! Man, dan kan ik zelfs dat kleine ding niet houden! En proesten dat dat kleine ding doet onderweg!

Van het weekend ben ik bij een meisje langs geweest die ook ment met een shetlander en ik heb gevraagd of ik haar tuig mocht lenen. Nou, dat vond ze prima.
Dus ik heb 's avonds met een vriendin het tuig op gedaan (wel wat aan de grote kant want Doortje is echt een minieshet) maar het ging.
Het bitje vond ze wel vreemd en moest ze nog aan wennen, maar verder reageerde ze super goed!!! Ho was ho en stappen was stappen. Ze snapte het meteen!!! Ik ben echt trots op haar! 8-)

Van de week gaat het karretje van de buren erachter. Maar ik verwacht geen problemen. Ik heb haar nu al een oude band laten slepen, maar ach, Doortje vind het allemaal prima!!!
En buiten, ongelooflijk wat eeen ander paardje dan Mabel!!! :o Komt er een hele grote vrachtwagen aan en ik houd mijn hart vast maar Doortje loopt door alsof er niks aan de hand is. Ze kijkt niet op of om. Dus ik durf het mennen met haar wel aan!

Ik ga nu hard op zoek naar een klein lief karretje en tuig en mijn grote droom is uitgekomen!!! Mennen met een lief klein shetje die er plezier van heeft en die ik volledig vertrouw!!!

Nooit gedacht dat het ook nog een keer zou lukken. En nu komt langzaam alles echt uit!

Ik heb alleen geen menbewijs, maar dat is misschien iets voor de toekomst?!
Ik ga toch vaak met Doortje dressuren in de wei (als alles goed mag gaan) en hier de zandpaadjes over hoogstens. Verder kom ik toch niet met haar. Het word een ander verhaal als ik bijvoorbeeld met Mabel zou gaan mennen en echt het bos in zou gaan.

Maar ik ben super blij!!! :D Eindelijk weer iets leuks in het vooruitzicht na al die ellende die we hebben gehad. Ik heb er super veel zin in!!!! En Doortje is echt een toppertje!!! 8-)

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » di 15 aug 2006, 18:51

Echt super leuk voor je.
ik hoop dat Doortje goed haar best blijft doen en jullie samen veel plezier zullen hebben
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Vera

Bericht door Vera » di 15 aug 2006, 19:23

klinkt goed hoor!
16 is toch ook nog niet zo oud? Medley was al ruim 25 toen hij bij ons voor de kar kwam.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
pinokkio

Bericht door pinokkio » di 15 aug 2006, 20:45

Hoi, Leuk om te lezen dat er nog iemand is die plezier beleeft aan die kleine ukkies, Wij hebben Paulientje (85 cm) voor een klein twee wielig karretje lopen, en dat gaat uitstekend.Veel plezier gewenst, en ga zo door, groetjes Karin pino paulientje en toby.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
fjordido

Bericht door fjordido » wo 16 aug 2006, 17:33

oh superleuk!! ik heb bopper ook voor de kar en het is echt genieten!
anika

Bericht door anika » wo 16 aug 2006, 17:37

Wat leuk!!

Veel plezier en succes ermee :D
Murphy :+: Ysha
Noback
Contacteer:

Bericht door Noback » do 17 aug 2006, 21:04

dat schreeuwt (hoe schrijf je dat) om fotos!

heel erg leuk, :waven: veel plezier zo samen :9
Plaats reactie