Vandaag leidde dit wederom tot ruzie met het paard en wat stumme acties van Nisko en van mij

Nee, je hebt gelijk, nieuws is het niet. Maar ik blijf dus een kangend gevoel houden wat het nu is. Of het aan mijn rijden ligt en dat ik dus strenger moet zijn (wat ik ook wel te horen krijg) of dat de veeartsen gelijk hebben en dat het toch uit de voeten komt.Krista schreef:Waarom moet je gauw een beslissing nemen dan? Het is wel heel naar natuurlijk, maar geen nieuws toch?
En eventueel enurance gaan rijden, zou Nisko dat ook niet kunnen in plaats van dressuur?
nee, het kantelen komt ook niet door mijn rijstijl. Dat zou echt niet te best zijn. Het is gekomen door een vroegere hoefbevangenheid voor ik haar had. Dat was aan ringen op de hoef duidelijk te zien volgens zowel veearts als hoefsmid. Foto's zijn gemaakt eind vorig jaar en de veearts zei toen heel stellig dat ze recreatiepaard is voor buitenritten. Ze heeft voor inmiddels aangepast beslag, zooltjes met siliconen ertussen. Hier door loopt ze wel soepeler, maar niet rechter. Ik ben dus gewoon blijven rijden en alles leek ook goed te gaan, zelfs een wp gehaald, maar echt zoals het hoort wordt het niet, wat ik ook oefen. En galop is wel OK, maar rechtsom op de volte is drama. Antoine de Bodt heb ik inderdaad van gehoord, maar dat is helaas praktisch gezien voor mij qua afstand echt niet te doen. Maar zal op internet nog wel eens even weer zoeken.Krista schreef:Ik denk als er echt sprake is van een gekanteld hoefbeen dat dat niet door jouw rijstijl komt hoor. Zijn er foto's gemaakt? En is er met beslag, aangepast aan deze voeten, niets te doen?
Is er ooit sprake geweest van bevangenheid, waar dit door veroorzaakt is? En heb je gekeken naar die methode van Antoine de Bodt? Ik ken het niet maar heb me laten vertellen dat je met dat rechtrichten nog langer plezier van je paard kan hebben, ook al hebben ze een aandoening.
Inderdaad endurance is dan wel heel lastig dat zou meer tijd vergen. Mennen dan misschien, of ligt je hart echt bij de dressuur?
En anders een bijrijder zoeken voor recreatief, en een fjordje erbij?
Het is heel lastig maar ik zou niet zomaar opgeven. Ik heb met Oos ook veel been-ellende gehad en nu loopt ie als een dieseltje...
Kom ik weer, mensen verkijken zich nogal op endurance. Juist voor endurance heeft een paard goede voeten en benen nodig en is recht gesteld kunnen lopen een must om de ruiter goed te kunnen laten zitten en geen andere problemen te creeren.Krista schreef:En eventueel enurance gaan rijden, zou Nisko dat ook niet kunnen in plaats van dressuur?
Nou denk ik echt niet dat endurance een vuilnisbak is hoorViv schreef: Kom ik weer, mensen verkijken zich nogal op endurance. Juist voor endurance heeft een paard goede voeten en benen nodig en is recht gesteld kunnen lopen een must om de ruiter goed te kunnen laten zitten en geen andere problemen te creeren.
Endurance is geen vuilnisbak: als je paard niks anders kan dan ga je toch endurance rijden???
Ik denk dat de eerste etappes van de Vierdaagse toch wel vergelijkbaar waren met de kennismakingsklasse van de endurance qua afstand en rijden.Qua trainen valt misschien wel mee, ik wist ook niet dat endurance alleen in de zomer was, maar klinkt eigenlijk wel logisch. Blijft de vraag wat doe ik met mijn paard dan in de winter??Viv schreef:Een paardevierdaagse is echt heel wat anders dan endurance rijden hoor, vergis je niet. En qua trainen valt het ook wel mee, ik werk ook fulltime met een reistijd van 1 uur enkele reis naa mn werk. Endurance is toch alleen maar in de zomer dus van de vroege donkerte heb je geen last
Nee, helaas weet ik dat een paard erbij niet gratis is en een veulen ook niet. Maar wat ik hiermee aan moet weet ik ook al niet. Wat weet ik nou eigenlijk nog wel?Viv schreef:Het is ongelofelijk but dat Nisko toch niet goed lijkt te gaan ondanks al je inspanningen. Denk iig goed na over de mogelijkheden die je met haar hebt. Qua tijd en financieel. Paard erbij is niet gratis evenals een veulen. Lastige keuze meis....... sterkte.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd