Gister hebben Ravina en ik weer les gehad, vrij intensief, maar ze kon het goed aan. Ze was echt super braaf en ik was zooo trots op haar! M'n instructrise was ook wel trots geloof ik, ze vond dat het super ging en dat Ravina erg lekker liep.
Omdat ik niet teveel van haar wil vragen nu (ik weet het ik overdrijf, maar toch), had ik gedacht haar even te longeren vandaag, lekker rustig aan even bewegen. Ze is altijd erg lastig linksom, ook onder het zadel, maar meestal krijg ik het wel voor elkaar om haar even linksom te laten lopen, en dan is het ook klaar.
Vandaag moest ze dus ook een rondje linksom, maar dat was ze zoals gebruikelijk niet met me eens. Ik kreeg haar met wat moeite wel linksom maar ze draaide in de hoeken gewoon weer om. Madame was vandaag zo beledigd dat ze alsnog weer linksom moest dat ze gewoon voor mijn neus stijgerde.

Ik moet wel zeggen dat ik echt een rot gevoel heb dat ik haar met de zweep geslagen heb.

Al met al is het dus niet bij even lekker rustig bewegen gebleven, ik hoop wel dat we hier allebei van geleerd hebben!