DD = Drachtige draak

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Sabbel

DD = Drachtige draak

Bericht door Sabbel » do 10 aug 2006, 20:08

Pff, het was me weer wat me Ravina vandaag zeg. Maar ik zal bij het begin beginnen...

Gister hebben Ravina en ik weer les gehad, vrij intensief, maar ze kon het goed aan. Ze was echt super braaf en ik was zooo trots op haar! M'n instructrise was ook wel trots geloof ik, ze vond dat het super ging en dat Ravina erg lekker liep.

Omdat ik niet teveel van haar wil vragen nu (ik weet het ik overdrijf, maar toch), had ik gedacht haar even te longeren vandaag, lekker rustig aan even bewegen. Ze is altijd erg lastig linksom, ook onder het zadel, maar meestal krijg ik het wel voor elkaar om haar even linksom te laten lopen, en dan is het ook klaar.

Vandaag moest ze dus ook een rondje linksom, maar dat was ze zoals gebruikelijk niet met me eens. Ik kreeg haar met wat moeite wel linksom maar ze draaide in de hoeken gewoon weer om. Madame was vandaag zo beledigd dat ze alsnog weer linksom moest dat ze gewoon voor mijn neus stijgerde. 8)7 Ik heb d'r toen meteen een flinke mep verkocht met de longeer zweep en haar door laten lopen linksom. Natuurlijk draaide ze weer om en ze stijgerde weer vlak voor m'n neus om dezelfde reden, en ik heb d'r nog een klap gegeven. En alsof dat niet genoeg was beet de herdershond van stal haar in d'r been. :\ Vervolgens liep Ravina braver en beledigder dan ik haar ooit gezien heb rustig haar rondjes linksom. Ze is toen natuurlijk uitgebreid beloont. :D Zou ze hiervan geleerd hebben...?!

Ik moet wel zeggen dat ik echt een rot gevoel heb dat ik haar met de zweep geslagen heb. |( Ik heb niet echt het gevoel dat ik anders kon, want stijgeren zoals ze naar me deed kan gewoon echt niet. M'n mond viel ook echt open, dit doet ze anders nooit. Maar toch, waarschijnlijk heb ik haar zelf ooit weg laten komen met het zomaar omdraaien, en is het nu een leuk geintje geworden, omdat rechtsom haar net wat beter bevalt dan linksom. En is het dus mijn eigenschuld...

Al met al is het dus niet bij even lekker rustig bewegen gebleven, ik hoop wel dat we hier allebei van geleerd hebben!
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » do 10 aug 2006, 22:04

Moeilijk hoor..
Maar ik denk dat ik helaas, als ik in jouw schoenen stond, hetzelfde had gedaan!
Er zijn gewoon dingen die je niet kan toleren..
Ydel werd juist veel liever van het drachtig zijn (mocht ook wel :+ )
Misschien heeft ze het nu in ieder geval wel afgeleerd door die hond ook :D
yvette

Bericht door yvette » do 10 aug 2006, 22:22

Niet schuldig voelen hoor. Steigeren naar jou is echt heel dominant en stout. Ze mag best even merken da tjij toch die Alfa-merrie bent die boven haar staat in de kudde. Paarden vinden het alleen maar fijn als hun baasje duidelijk is tegen ze...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 11 aug 2006, 08:00

Hmmmm waar komt mij dit verhaal ergens zeer bekend voor...... :D

Mijn drachtige draak doet dat dus ook, omdraaien in de hoeken alleen naar mij bokt ze dan als ze dr zin niet krijgt. ~~}>
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » vr 11 aug 2006, 08:16

yvette schreef:Niet schuldig voelen hoor. Steigeren naar jou is echt heel dominant en stout. Ze mag best even merken da tjij toch die Alfa-merrie bent die boven haar staat in de kudde. Paarden vinden het alleen maar fijn als hun baasje duidelijk is tegen ze...
Helemaal mee eens! Dit mag je niet accepteren!

Gelukkig ging de les wel goed ;)
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Heranda

Bericht door Heranda » vr 11 aug 2006, 08:25

Ik ben het ook met Yvette eens! Astrid (shet) wilde eerst nooit rechtsom aan de longe, maar gewoon doorzetten en nu gaat het steeds beter :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Charret

Bericht door Charret » vr 11 aug 2006, 08:44

Inderdaad niet schuldig voelen hoor. Het kan echt geen kwaad dat je haar met die zweep een tik hebt verkocht. Het kan meer kwaad als ze de volgende keer jij raakt met het steigeren o.i.d.

Succes met je DD :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 11 aug 2006, 09:39

oh oh die hormnen............volgens mij heb je t prima aangepakt hoor Sabine, de aanhouder wint! en t is wel de bedoeling dat jij dat bent!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Sabbel

Bericht door Sabbel » vr 11 aug 2006, 20:24

Carolinef schreef:oh oh die hormnen............volgens mij heb je t prima aangepakt hoor Sabine, de aanhouder wint! en t is wel de bedoeling dat jij dat bent!
Helaas voor mij is Ravina ook een aanhouder... :D

Het is wel fijn om te lezen dat jullie het net zo hadden opgelost! En opgelost is het, ik heb haar vandaag weer gelongeerd en ze gedroeg zich als een mak lammetje. :D :)ddd Rare merrie! Ze is een keer omgedraait toen ze linksom ging zonder mijn toestemming, maar na een dreigende "nee" ging ze heel gauw weer linksom. :D

Ik ben nu stiekem wel een beetje trots op haar, zo raar dat ze zo'n harde(re) aanpak afentoe nodig hebben om normaal te doen. :? Ze heeft in de 1,5 jaar dat ik haar heb nog nooit zo braaf gelopen.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Plaats reactie