Waarom moest het nou zo lopen!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
skreia
Contacteer:

Waarom moest het nou zo lopen!

Bericht door skreia » wo 09 aug 2006, 18:19

Ik zal even bij het begin beginnen. Het gaat over Andor, het veulen van Skreia van 2 jaar terug.
Ik heb hem als veulen op 5 maanden leeftijd verkocht aan de Nieuwe Heuvel in Lunteren (hengstenhouderij) zodat hun een leuk plekje voor hem zouden zoeken. Er kwamen mensen gewoon gezellig even langs en hij vertelde hun dat hij een heel leuk fjordenhengstveulen had staan. Mensen wezen kijken bij hem en besloten hem te kopen.
Deze mensen namen kontakt met mij op via de mail om te laten weten dat zij Andor hadden gekocht, dat hij samen met een andere fjordenhengstveulen stond en dat hij zijn hele leven bij hun mocht blijven. Ze wilden hem later in het tweespan zetten met de fjord die ze al hebben. Ik helemaal blij natuurlijk.
Ik ben in totaal 2 keer bij hem wezen kijken, op zijn eerste en 2e verjaardag :D Hij zag er erg goed uit beide keren. Helaas werd mij bij de tweede keer verteld dat ze hem moesten verkopen omdat haar man wat sneller invalide was geworden dan dat ze dachten. Dit vond ik natuurlijk erg jammer en bood aan hun te helpen een nieuw en leuk huisje te zoeken voor hem. Dat vonden ze goed.
Ik heb veel reactie voor Andor gehad, maar vaak vonden deze mensen de vraagprijs te hoog :? (750 euro).
Laatst kreeg ik weer een mail van iemand die geïnteresseerd was en graag wilde gaan kijken. Ik dus het telefoonnummer van Andor zijn eigenaren doorgegeven zodat ze konden overleggen.
Een dag later kreeg ik een mail van de eigenaren van Andor dat ze gebeld was door die mensen, maar dat ze hem al aan de manege had verkocht en dat hij over 2 weken daar al heen gaat }-) }-) Dit terwijl er altijd werd gezegd dat hij daar tot eind september kon blijven staan. Nu komt hij dus met 2 jaar en nog geen 3 maanden op een manege te staan :( Ik had nog gevraagd of die mensen hem toch niet eventueel nog mochten kopen als ze het juiste bedrag zouden betalen. Dit zou ze overleggen met de manege. Na een aantal dagen niks gehoord te hebben heb ik ze weer een mail gestuurd met daarin de vraag: is er alwat bekend over of Andor naar de manege moet of niet? Ik wil graag duidelijkheid voor mezelf en voor de mensen die nog intresse hebben. Hierop kreeg ik vandaag als antwoord terug: ik kom net van de manege vandaan en andor gaat toch daar naar toe maar evenwel bedankt.
Nouja hier heb ik dus niet veel aan _-:(
Ik heb weer als antwoord terug gestuurd: Dan begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom hij nu ineens 1,5 maand eerder weg moet dan werd verteld. Op de manege kunnen ze nu nog niets met hem doen want daar is hij nog veel te jong voor, dat hoop ik in ieder geval voor hem. Komt hij dan daar nog even op een landje te staan?
Ik vindt het erg jammer dat het zo is gelopen en ben er eerlijk gezegd ook niet zo blij mee. Ik weet dat hij niet meer van mij is en dat ik er verder niks over te zeggen heb, maar wilde je het toch laten weten.

Ik baal hier echt heel erg van. Niet omdat hij het nou zo slecht gaat krijgen op die manege want de paarden zien er daar heel goed uit, maar hij is nog gewoon zo jong :n

Ik hoop dat er nog eens mensen komen op die manege die zo verliefd op hem worden dat ze hem kopen :(-

Sorry voor dit lange verhaal, maar wilde het toch met jullie delen. Het blijft toch altijd een beetje mijn binky! |(

Afbeelding
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » wo 09 aug 2006, 18:39

Altijd vervelend zoiets natuurlijk. Het eerste plek daar heb je als verkopende partij nog invloed op. Daarna niet meer. Hij ziet er erg ontwikkeld en zwaar uit voor zijn 2 jr moet ik zeggen.
Het valt misschien allemaal erg mee meid en mag hij nog lekker een jaartje rond darren daar op de manege. Kop op je hebt je uiterste best gedaan !
Laatst gewijzigd door Aurora op wo 09 aug 2006, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Suzanna

Bericht door Suzanna » wo 09 aug 2006, 18:44

vervelend van die mensen. Je vertrouwt ze en dan flikken ze je dit.
Odinn is een toppaard!!
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 09 aug 2006, 18:44

Balen hoor :n !
Welke manege komt hij te staan ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
claudia

Bericht door claudia » wo 09 aug 2006, 19:11

Ja, je hebt niet alles in de hand.
Je hoopt het beste maar zo zie je dat het niet altijd goed uitpakt.

Op die manege zijn ze ook niet gek(hoop ik) en zullen ze hem toch nog wel even met rust laten.

Hij is inderdaad groot en dik voor een 2 jarige.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » wo 09 aug 2006, 21:43

Tja, het blijft altijd lastig natuurlijk..
Nu neem ik ook aan dat ze op een manege genoeg verstand hebben om hem lekker nog even van zijn jeugd te gaan laten genieten!
Je kan hem nu dan in ieder geval toch nog wel opzoeken denk ik?
Viv

Bericht door Viv » do 10 aug 2006, 04:36

Tsja, je hebt idd niks meer over hem te zeggen...
En verhalen van kopers dat hij ALTIJD bij hun zal blijven zijn ook onzin want je weet nooit wat er gebeurd in je leven.

Welke manege is hij naar toe? Miisschien kun je eens met hun gaan praten en kunnen zij je een beter gevoel geven. Niet alle maneges zijn slecht voor hun paarden.
Alleen om als 2 jarige een toekomst te hebben als manegepaard..... naja als je zoals bij Bergemo lekker mag boscrossen en af en toe wat lesjes lopen is het wel vol te houden.

Tsja verkopen is niet makkelijk....... kun je hem niet zelf kopen en dan weer doorverkopen, weet je iig waar hij terrecht komt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 10 aug 2006, 05:24

Idd wat viv zegt je hebt het niet meer voor het zeggen helaas als je hem eenmaal hebt verkocht EN er kan altijd wat gebeuren(dat blijkt nu) waardoor je je paard toch moet verkopen. Die mensen zullen het ook niet met plezier doen lijkt mij.
En vraag aan de mensen waar hij naar toe gaat. Ga kijken voor je eigen gemoedsrust.

succes!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 10 aug 2006, 05:51

Bedankt voor de reacties!
Ik weet waar hij naar toe gaat en dat hij het daar niet slecht gaat krijgen, want de paarden zien er daar goed uit. Hij komt op manege de Nieuwe Heuvel in Lunteren te staan. Ik weet waar die zit dus kan natuurlijk altijd gaan kijken.
Ik heb genoeg mensen gehad die geinteresseerd waren in hem hem, maar de eigenaren wisten al dat ze hem voor 750 aan de manege konden verkopen dus wilden niet erg zakken in prijs. Ik vond het gewoon ook heel vervelend dat ze mij pas heel laat lieten weten dat hij aan de manege was verkocht en ik dus nog in de veronderstelling was dat hij nog te koop stond en ik mensen had die bij hem wilden gaan kijken.

Ik heb zelf helaas geen geld om hem zelf te kopen en dan weer te verkopen. Ik had dat graag willen doen maar helaas.
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
fjordido

Bericht door fjordido » do 10 aug 2006, 06:41

getver.. nee dat is niet leuk, ik zou ook niet willen dat mijn (ex)paard op een manege terecht zou komen.. hoe leuke manege het ook is.
maar inderdaad, lekker daar gaan kijken en ik hoop dat ze zich daar niet laten verleiden tot te vroeg inrijden omdat hij al zo lekker volwassen eruit ziet. ik ben het 1x voorgeweest met een paardje dat niet van mij was geweest maar van een kennis (Barbra, de fjord was Ida), die zou ook ineens verkocht worden, toen heb ik als de bliksem barbra op de hoogte gebracht en zij kon haar niet terug hebben maar een vriendin van haar wel, en die heeft hem een paar dagen voordat ida naar de manege zou gaan, gekocht.. daar was ik toen wel blij om want Ida had het echt niet naar haar zin gehad op een manege.

misschien dat de nieuwe heuvel hem wel door zou willen verkopen als je nog een geinteresseerde had?
Viv

Bericht door Viv » do 10 aug 2006, 06:42

oh das idd geen slecht stekkie de nieuwe heuvel maar wel sjit dat het zo gegaan is.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » do 10 aug 2006, 06:48

Komt hij op De Nieuwe Heuvel ?
Dat zou mij eerlijk gezegt wel een rot gevoel geven.

Hopelijk willen ze wachten totdat hij echt 3 jaar is en dan rustig aan opbouwen. :)
(* Niet zoals ik het gewend ben met inrijden)

Edit:Nu kan ik hem wel bewonderen, Ik heb er op maandag les met Fjordy :).
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Krista

Bericht door Krista » do 10 aug 2006, 14:50

Ik zou hier net als Amber ook niet echt blij mee zijn. Ze hebben daar voor de manegepaarden geen eens een weiland oid, dus wat moeten ze dan met zo een jonge fjord? Die wordt of bereden daar, of gaat door voor de handel, zoals ik dat inschat....
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 10 aug 2006, 17:15

kan me voorstellen dat dit een behoorlijke domper is, gelukkig is het een goeie manege en ik hoop dat ie daar eerst even goed uit mag groeien
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 10 aug 2006, 18:33

Amber_ schreef:Komt hij op De Nieuwe Heuvel ?

Hopelijk willen ze wachten totdat hij echt 3 jaar is en dan rustig aan opbouwen. :)

Dan wil jij het vast wel een beetje allemaal in de gaten houden voor mij en af en toe een fotootjes sturen O:) :D
Ik ben bang dat ze niet gaan wachten tot hij 3 jaar want dat duurt nog 7 maanden |(
Afbeelding
Sabbel

Bericht door Sabbel » do 10 aug 2006, 19:40

He, wat vervelend. Wat zal het een naar gevoel zijn dat je op zo'n moment niets meer over hem te zeggen hebt, terwijl je toch het beste met hem voor hebt. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat hij het super gaat krijgen op zijn nieuwe plekje! Maar ik snap wel dat je liever niet naar een manege had zien gaan, hoe goed de paarden er daar ook uitzien.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
inka

Bericht door inka » do 10 aug 2006, 19:56

he, wat rot zeg.

misschien dat je de manege kan vragen wat zij van plan zijn en als ze hem toch in de handel doen dan hebben ze al meteen wat geinteresseerden via jou.
Amber_

Bericht door Amber_ » do 10 aug 2006, 20:40

Krista schreef:Ik zou hier net als Amber ook niet echt blij mee zijn. Ze hebben daar voor de manegepaarden geen eens een weiland oid, dus wat moeten ze dan met zo een jonge fjord? Die wordt of bereden daar, of gaat door voor de handel, zoals ik dat inschat....
Nee Klopt,.. Ik heb daar geholpen met inrijden vroeger van kleine pony's. Die dan daarna vaak gelijk voor de handel waren zodra ze goed rijklaar waren. :n Ze moesten vaak lopen,
skreia schreef:
Amber_ schreef:Komt hij op De Nieuwe Heuvel ?

Dan wil jij het vast wel een beetje allemaal in de gaten houden voor mij en af en toe een fotootjes sturen O:) :D
Ik ben bang dat ze niet gaan wachten tot hij 3 jaar want dat duurt nog 7 maanden |(
Tuurlijk Meis ! Ik kom er vaak langs, dus ik zal vaak gaan kijken ! Ik kan mischien wel wat regelen dat ik met hem mag wandelen of iets :). En ik zal mezelf aanbieden met het inrijden zoals vroeger, hopelijk laten ze hem dan nog tijdje staan. Wanneer gaat hij erheen ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 11 aug 2006, 07:10

Amber_ schreef:
Krista schreef:Ik zou hier net als Amber ook niet echt blij mee zijn. Ze hebben daar voor de manegepaarden geen eens een weiland oid, dus wat moeten ze dan met zo een jonge fjord? Die wordt of bereden daar, of gaat door voor de handel, zoals ik dat inschat....
Nee Klopt,.. Ik heb daar geholpen met inrijden vroeger van kleine pony's. Die dan daarna vaak gelijk voor de handel waren zodra ze goed rijklaar waren. :n Ze moesten vaak lopen,
skreia schreef: Dan wil jij het vast wel een beetje allemaal in de gaten houden voor mij en af en toe een fotootjes sturen O:) :D
Tuurlijk Meis ! Ik kom er vaak langs, dus ik zal vaak gaan kijken ! Ik kan mischien wel wat regelen dat ik met hem mag wandelen of iets :). En ik zal mezelf aanbieden met het inrijden zoals vroeger, hopelijk laten ze hem dan nog tijdje staan. Wanneer gaat hij erheen ?
Waarschijnlijk binnen 2 weken al |(
Ik hoop dat het je lukt dat jij hem mag inrijden dan heb ik al een wat beter gevoel ;)
Als ik zo die verhalen lees hoe ze met jonge pony's omgaan dan wordt ik daar niet echt vrolijk van }-)
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 11 aug 2006, 07:24

Ik heb twee jaar gewerkt daar, en je werd daar destijds uberhaupt niet blij van de manier waarop ze paarden beleren. Durf niet te zeggen hoe het nu gaat maar ik heb gezien dat ze met de varkensprikker de paarden bewerkten om ze aan het lopen te krijgen. Ik moet zeggen dat dit de kant van het hengstenstation was. Bij de manegepony's gingen we toen heeeel anders te werk.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Plaats reactie