Mijn vriendin belde gisteren dat ze iemand had die Vera en Meinderd naar de plaats van de start wilde brengen met de trailer, dat was wel een goed idee, want het was nou niet echt om de hoek en dan heb je dus al een behoorlijke rit achter de rug voordat je aan de oriëntatierit gaat beginnen. Ok, vanmorgen op stal afgesproken, Lenny en Meinderd waren al weg toen wij daar aankwamen, dus Vera gepoetst, spullen in de auto en net toen ik klaar was kwam Anastasia om Vera op te halen. Aangezien ik weet dat ze van Brabant komt, maakte ik me dus geen zorgen of ze de trailer wil in zou gaan.................ehhhhhhhhh foutje Claudia

We zouden de rit met z'n drieën doen en Anastasia moest haar paard ook nog ophalen. Dat duurde even, want Sambuca had niet veel zin om de trailer op te gaan, maar uiteindelijk kwamen ze dan terug en konden we beginnen.
In het begin heel veel gestapt, want het was behoorlijk warm. Sommige stukjes gedraafd en vooral opletten dames wat je onderweg tegen komt en vooral niet kletsen

Ik had bij Vera de hoefschoenen aan en ja hoor tijdens een galopje verloor ik er eentje............terug en weer aantrekken.
Toen hadden we een half uur pauze, hebben jullie wel eens een broodje gegeten met een fjord naast je? Dat was dus heel lastig, want Vera liet zien hoe lenig ze was om maar dat broodje van het baasje af te pikken

Na de pauze kregen we alle 3 een soort van inzinking en waren we al behoorlijk moe (en wij maar bang dat de paarden het misschien te zwaar zouden vinden

Na weer een schoen verloren te zijn, heb ik ze maar met touwtjes aan mijn zadel gedaan en constant in de berm gereden, want het was echt erg irritant.
Werden we ineens ingehaald door degene die achter ons waren, oeps wij zijn te langzaam of zij gaan te hard, maar dat laten we niet op ons zitten. Dus toen we onze kans schoon zagen hebben we nog een paar galopjes gedaan. En Meinderd gaat dus knoerhard, waar Vera dus achteraan gaat, maarja het is leukkkkkkkkkkkkkkkkkk, dus geven we even 2 bokjes weg en daar lag Clau dus bijna op de grond. Heb die rengalop uitgezeten zonder beugels, maar jullie moeten niet vragen hoe.
Weer terug bij het startpunt kregen we te horen dat we er eigenlijk een half uur te lang over hadden gedaan, ja hallo de temperatuur was niet dusdanig dat je volop kon draven. Dat galopperen op het laatst ging lekker, omdat het toen regende en behoorlijk afgekoeld was.
Tja en toen moest Sambuca weer op de trailer, dat heeft dus een half uur geduurd en met hulp van 5 sterke mannen.
Tijdens het wachten op Anastasia ging het weer regenen en toen zijn Lenny en ik maar onder Vera en Meinderd gaan zitten om te schuilen, ze stonden toch te slapen

Toen Anastasia terug was, was het de beurt aan Vera om de trailer op te gaan en daar had ze nu nog minder zin in, want dan moest ze weg bij Meinderd. Jeetje zeg wat heb ik een sterke fjord, ze sleepte ons gewoon over het gras terug naar Meinderd. Gelukkig kreeg Lenny een ingeving en ging in de trailer staan met wat hooi en tja ik heb nou eenmaal een fjord, dus voor een hapje hooi was ze te lijmen.
Terug op stal heb ik haar lekker in de paddock gezet met een grote bak brokken en mevrouw ging na het eten staan knuffelen met de Fries die ernaast staat.
Het was een super leuke ervaring, alleen het trailer laden is dus duidelijk nog een probleem met madam. Oja ik kreeg net de uitslag, we zijn niet in de prijzen gevallen.............................hoe verrassend