Gister lekker dagje..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Bella
Contacteer:

Gister lekker dagje..

Bericht door Bella » zo 30 jul 2006, 09:16

Gister lekker dagje gehad (kortom; paardendagje).

Gisterochtend om kwart voor 10 naar stal gefietst. Daar stonden al een paar mensen klaar met het paard voor de kar. We hadden op stal namelijk een onderlinge competitie van de menvereniging. Bij Nicole en Iwan op de kar even richting het land gereden waar we zouden rijden.
Daar nog even bij Vera zitten kijken, die er wel erg veel zin had met Lisa.
Vervolgens kwart over 10 weer even naar voren gelopen en met dat ik daar zo'n beetje aan kwam, was Bart er ook al met Anton.
Vervolgens eerst nog eventjes achter op het land, een paar combinaties zien dressuren en kegeltjes rijden. Bij Nicole achterop even gegroomd.
Toen ook besloten dat ik toch maar wel kegeltjes zou gaan doen. Eerst riep ik hard: Doe ik niet, maar het was niet extreem lastig opgezet en ach: maakt toch niet uit hoe je rijd!! Het is voor de lol!

Toen vervolgens Gea (staleigenaresse) met Pybelien gereden had konden wij aan de bak. Eerst bij Nicole op de kar weer terug, Raya halverwege uit het land gevist en daarna richting Ton. Die uit de kar, tuig er op, kar er achter en gaan met die banaan.

Meneer was heerlijk relaxt. Alleen Iwan was een hinnikbrul waardig :? maar deed dat ook evenredig terug!
Na kort inrijden, begonnen met de proef. Ging best netjes vond ik zelf. Miste beetje de linker stelling O:) en verder af en toe mochten de overgangen iets scherper en Ton iets actiever van achter, maar dacht: Rijd m nu gewoon braaf, is eerst keer, ik ben zo tevreden.
Vervolgens Bart met Anton, ging keurig als altijd! Kan ik ook nog veel van leren!

Daar achteraan de kegeltjes. Ik eerst...ging best lekker, 2x parcoursjes in draf gedaan en beide keren 2 balletjes.
En tot slot Bart 2 parcourtjes, 1x 1 of 2 balletjes en 1x foutloos!
Na dit alles had Ton het ook wel gehad...sjokte op zn gemak weer richting stal. Daar afgetuigd, lekker onder de douche en even in de kraambox...echte luxe voor hem!

Toen met zn allen napraten, drinken erbij en de uitslag:
Dressuur
1 Bart vd Berg met Anton
2 Annabel vd Pol met Anton
3/4 Nicole Kist met Raya en Gea Hartkamp met Pybelien
5 Lisa Schurman met Vera
6/7 nog twee clubgenootjes met een 18-jr superbrave kwpner
8 Nicole Kist met Iwan

Kegeltjes
1 Man met de kwpner
2 Bart met Anton
3 Nicole met Iwan
(ik was met anton iets van 5/6, nicole met raya ??, Gea was net na mij en lisa was laatste met Vera....was overigens haar tweede menervaring, naast buitenritten etc)

Vervolgens naar huis, boodschappen gedaan voor mn verjaardag van gister, die ik vandaag vier. Tja en jarig zijn betekend taart eten, dus ook nog maar even een taart inelkaar geflanst. Toen kameraad van mn broertje gecharterd dat ie even wat in de frituur gooide (mn broertje is té computerverslaafd om dat te doen). Gegeten en daarna weer richting stal Sas nog even voor de kar zetten. Ging ook heerlijk, goed wat turbo in alle versnellingen, maar...geen gekkigheid.

En s avonds nog even maffe film gekeken, tot ik zowat lag te slapen op de bank....
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 30 jul 2006, 09:37

Klinkt als een erg fijne en vermoeiende dag :D
Enne van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!! Was van plan om het te onthouden maar m'n geheugen liet me in de steek :(
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 30 jul 2006, 16:06

Ja het was gister erg leuk met het mennen! Iwan was een beetje hyper zoals altijd... Wat nou stelling en buiging, gewoon koppie de lucht in en lopen.... (ik heb maar niet aan de jury verteld dat hij M1 dressuur loopt O:)
De dressuur met Raya ging heel braaf, ook geen stelling en buiging maar gewoon heel constant.

De vaardigheid ging wel goed met beiden. Met beiden 1 balletje. Tevens nog een galopje voor de kar gedaan met beiden, ging super goed!

Volgende maand weer een onderling wedstrijdje of niet Anna???
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Plaats reactie