Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » wo 26 jul 2006, 12:57
een vliegendeken gekocht.
Vinga stond bezweet in de wei, omdat ze alleen maar bezig was de vliegen
van dr lijf te weren. Het is echt niet normaal meer hoeveel vliegen er
zitten. Dit kon zo niet en heb toch maar een vliegendeken gekocht.
Een lichtblauwe van S&K (maat 1.95

)
Ze zal er wellicht wat onder zweten, maar dat doet ze ook vanwege de
vliegen die haar lastig vallen. Nu kan ze ongestoord een dutje doen en
grazen.
Hopelijk laat Willem de shet hem ook heel

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
Krista
Bericht
door Krista » wo 26 jul 2006, 13:08
Waarom laat je dr buiten met dit afschuwelijk warme weer? Bij ons gaan alle paarden overdag op stal. Alleen smorgens vroeg en savonds zijn ze buiten....
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

-
Jilly
Bericht
door Jilly » wo 26 jul 2006, 13:13
Ik was gisterenavond nog even langs Bidonja en Hayco gegaan, pff die vliegen (vooral op het hoofd dan), echt erg.. maar ik wil ze ook niet binnen, daar is het net zo warm!
Een vliegendeken overleeft niet met Hayco erbij, maar ik heb al vaak gedacht aan een vliegenmasker, maar daar ben ik ook niet zo zeker van of Hayco dat wel heel laat

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » wo 26 jul 2006, 13:15
Krista schreef:Waarom laat je dr buiten met dit afschuwelijk warme weer? Bij ons gaan alle paarden overdag op stal. Alleen smorgens vroeg en savonds zijn ze buiten....
Omdat het op stal helemaal niet te harden is! Dus daar doe ik ze al helemaal geen plezier mee, je krijgt er
amper lucht zo benauwd.
En wij zitten bovendien vlak bij de kust en staat er een windje in de wei,
dat is niet te vergelijken met het weer in de binnenstad

-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 26 jul 2006, 13:19
Als Vera schaduw in haar wei c.q. paddock zou hebben, zou ik haar ook lekker buiten laten, maar helaas hebben we dat niet vandaar dat ze ook binnen staat.
Ik hoop dat Vinga nou weer tot rust kan komen zonder lastig te worden gevallen door die irritante rotvliegen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Dorothea
Bericht
door Dorothea » wo 26 jul 2006, 13:25
Oliver kan binnen maar die staat ook doodleuk buiten.
Hopelijk blijft het deken heel (hier is dat nogal eens een probleem).

-
Suzanna
Bericht
door Suzanna » wo 26 jul 2006, 14:02
@jilly: je kan een vliegenmasker toch gwn proberen, ik bedoel die dingen kosten 7 euri ofzo. Als ie die dan sloopt is het ook niet zo erg.
En dre nu willen we wel foto's zien van ving met vliegendeken!!
@Krista: als de stal niet goed ge-isoleerd is heeft het toch geen enkel nut om ze binnen te zetten?? Dan is het binnen vaak nog veel benauwder dan buiten.
Hierbij komt nog eens dat sommige paarden erg goed tegen de hitte kunnen. Wij hebben een superkoele stal, maar ofke staat gwn de hele dag in het zonnetje. Bonnie daarentegen staat de hele dag op stal, die kan niet goed tegen de hitte.
Odinn is een toppaard!!
-
Krista
Bericht
door Krista » wo 26 jul 2006, 14:09
@Suzanna: als de paarden in de stal staat staan ze niet de hele dag in de zon. Wij hebben geen schaduw bij de weides en de paddocks. Alle luiken van de stallen staan wel open, tralie ervoor dat ze niet naar buiten gaan en ja het iets warmer misschien, maar geen zon en lekker koel water. Dat vinden wij belangrijker. Ze komen s avonds nog een uur of 3 buiten dus.....
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » wo 26 jul 2006, 15:00
@ Krista: Als je de mogelijkheid hebt je paard in een redelijk koele stal te zetten is dat fijn ja, maar Vinga heeft ten eerste een binnenstal, dus geen uitkijk naar buiten en het is er stikke benauwd. En ik doe ze daar dus echt geen plezier mee, ze wordt super chaggo als ze als enige (van de 22 paarden die hier staan) op stal moet. Ik ga 4x per dag naar stal om te checken of het goed gaat, genoeg water is etc.
Heb net ook even gekeken of ze zweet onder haar deken, een klein beetje op dr borst, voor de rest is ze droog.
@ Suzanna: Ik weet niet of ik vriend lief weer zo ver krijg pics te schieten van Ving, hij is pas mee geweest voor foto's. Maar ze gaat nu door het leven als smurf hoor

-
lauraatje
Bericht
door lauraatje » wo 26 jul 2006, 15:04
San staat ook buiten met dit weer hoor

Ze heeft wel schaduw in de wei, maar daar gaat ze niet staan; ze kan dus eigenlijk zelf kiezen of ze in de zon gaat staan of niet. Ze heeft wel een buitenstal, maar daar komt geen zuchtje wind en is dus ook heel benauwd.
Gelukkig voor Vinga dat ze nu onder een deken staat. Die rotbeestjes.... Gelukkig heeft San er niet zo'n last van, zo'n sliertjesding voldoet goed hier.
Laatst gewijzigd door
lauraatje op wo 26 jul 2006, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » wo 26 jul 2006, 16:39
Zo die vliegen die steken echt vreselijk. Wat een rot beesten en dat zit dan de heledag in die arme paarden hun ogen. Ik heb zo'n kap om dr hoofd zitten. Ze komt ook echt wel zo met haar koppie van doe maar om! Echt zielig, van dazen heeft ze wat minder last daar heeft Esther weer heel veel last van
Ik heb Imka vorige week binnen gezet maar daar ging ze juist staan zweten van de warmte! En dan gaat ze constant rondjes draaien en dat mag ze niet ivm dr pees. Ik heb een parasol neergezet

maar ze verdomd het eronder te gaan staat

. Nou heb ik haar met haar drop liksteen in de schaduw van dr parasol gezet daar stond ze lekker dubbel tegenieten

.
Sommige vonden het raar die parasol maar ik heb zoiets ze kan als het echt niet te harden is in de schaduw!
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Jilly
Bericht
door Jilly » wo 26 jul 2006, 18:49
ik kreeg echt medelijden daarnet (vooral met Hayco) die is op 5 minuten wel 10 keer gaan liggen en weer opgestaan om vervolgens weer te gaan lopen van al die beesten

Bij Bidonja valt het nog mee, alleen heel erg op haar hoofd, toch maar eens kijken voor een vliegenmasker

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 26 jul 2006, 21:30
helemaal knettergek wordt je van die vliegen

Ik heb vanmiddag een goedje gemaakt van tea tree olie en knoflook, dat hielp gisterochtend super tegen de Dazen met rijden, dus daarstraks op stal gelijk Vera en Meinderd in stankmonsters veranderd...............helaas werkt het dus niet tegen die smerige vliegen
Tijdens het rijden trouwens wel heerlijk rustig hoor, door de bossen rijden, zonder dat je constant van die dazen aan het wegslaan bent.
Nou nog een middeltje vinden tegen de vliegen, alleen het sliertengeval vind ik niet voldoende, Vera laat het nu wel zitten, maar ze kunnen er tussendoor die rotbeesten, maarja ze gaat overdag toch naar binnen met deze temperaturen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Vera
Bericht
door Vera » do 27 jul 2006, 06:30
bij ons is het buiten vanwege het zeewindje ook prettiger dan op stal, op stal zijn meer vliegen dan buiten (die houden ook niet van de wind)
We hebben een afdakje voor de schaduw en verder gebruiken ze de bomen voor schaduw. Meestal staan ze gewoon in de zon te grazen, maar het scheelt wel dat er een windje staat.
Wij gebruiken ook alleen vliegendekens als ze zweten door het werken (dan vallen ze natuurlijk wel gelijk aan)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Ydel
Bericht
door Ydel » do 27 jul 2006, 06:30
hier zitten ze ook zo lekker overal op/in /tussen!!
rotbeesten!!!
op stal zetten is ook geen optie, is daar wel lekker koel, voor MIJN gevoel, maar als de paarden er komen, is het gelijk schuren en zweten(dus schuren van het zweet).
en vooral bij caya zie je dat heel erg goed!
en ze zweten ook niet in het land zelf

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Ingele
Bericht
door Ingele » do 27 jul 2006, 07:06
ja gek wordt je ervan he, die vliegen!
buddy staat ook gewoon buiten, hij doet het nog prima

-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » do 27 jul 2006, 07:30
Zo'n deken geeft vaak al een hele rust. RB heeft er nu ook eentje. Op de wei waar ze nu staan is wel de hele dag schaduw en er staat een stalletje op waar geen vlieg zich in waagt dus vaak gaan ze daar in staan en wagen ze zich 's avonds naar buiten. Bij mij kunnen ze dus kiezen. Het water staat ook in de schaduw en wordt twee keer per dag gevuld en is altijd heerlijk koel (grondwater)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Hilde
Bericht
door Hilde » vr 28 jul 2006, 08:00
Super dat de deken werkt!!
Zal een heel stuk rustiger voor d'r zijn,Dree!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
-
Sabbel
Bericht
door Sabbel » vr 28 jul 2006, 09:13
Ravina moet er sinds gister ook aan geloven. Ik heb (ook een lichtblauwe!) vliegendeken gekocht, en we doen er nog een schepje bovenop met een vliegenmasker.

Er zijn hier opeens mega veel vliegen, en Ravina werd er ook helemaal gek van!
Ik hoop dat het werkt...
Vinga & Vina matchen!

(foto's bij pp)
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » vr 28 jul 2006, 09:15
Vinga zal wel blij zijn met haar nieuwe dekentje
Dreeke schreef:@ Krista: Als je de mogelijkheid hebt je paard in een redelijk koele stal te zetten is dat fijn ja, maar Vinga heeft ten eerste een binnenstal, dus geen uitkijk naar buiten en het is er stikke benauwd. En ik doe ze daar dus echt geen plezier mee, ze wordt super chaggo als ze als enige (van de 22 paarden die hier staan) op stal moet.
Rian ook

en ook Rian staat in een binnenstal waar het met de tropical temperatures echt niet fijner is op stal

dan in de wei, oke zonder schaduw maar bijna altijd wel een windje en vers fris bron water