Arwen, onbegrijpelijk!?!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
DaphneT

Arwen, onbegrijpelijk!?!

Bericht door DaphneT » za 22 jul 2006, 14:39

Ben momenteel iets meer bezig met Arwen. De keuring komt er aan, dus dan moet er natuurlijk geoefend worden :D En echt het gaat geweldig. Ik heb al tegen mensen gezegd: eigenlijk past Arwen niet zo goed bij mij. Ze is geweldig, ze wil graag voor je werken en wil het graag goed doen, maar eigenlijk is ze mij veel te makkelijk, ze heeft te weinig karakter (dit zwaar in tegenstelling tot Paula). Ik hou van een paard met inhoud. Ik ben de laatste tijd dus een beetje aan het wandelen, aan het oefenen voor de keuring (aan de hand stappen, draven, opstellen), gewoon een tijd vaststaan en heb haar zelfs twee keer voor de fun 'gelongeerd' (niet echt longeren te noemen, maar twee keer paar rondjes om mee heen laten lopen, gewoon benieuwd hoe ze zou reageren). Tot dusver alles geweldig. Echt NOOOIT een stap verkeerd. Tot vandaag...
Ik had haar even wat bijgeknipt, gepoetst en wou nog even oefenen voor de keuring. Ondertussen begon het wel wat te rommelen in de verte, er hing wat onweer in de lucht. Misschien stom dat ik niet gestopt ben, maar ja, ze is altijd zo braaf. Dit keer ook niet op de ketting, maar gewoon een halstertouw, vanwege dezelfde reden. Had net paar keer gestapt, gedraafd en opgesteld wat als vanouds ging. Ondertussen waren de andere drie paarden in de wei wel wat wild. Zijn ze altijd wel, maar nu misschien door het dreigende onweer wat extremer. Ik was Arwen ondertussen weer een keer aan het opstellen, corrigeer haar iets bij met de zweep (geen tik, maar raakte haar enkel wat aan ermee) en mevrouw reageert opeens totaal onverwacht. Ze trapt echt gericht richting mij. Omdat ik haar wat meer ruimte gegeven had (omdat het zo goed ging en ze dan beter stapt) kon ze meteen een sprong naar voren maken. Ik trok nog een keer goed terug aan het touw, waarna er nog een bok gericht naar mij kwam, dit keer raak op mijn arm. Mevrouw had ondertussen al aardig vaart, ik kreeg dus een klap terug, hield toch nog een tijd vast, maar het touw brandde door mijn handen heen, dus moest ik toch loslaten. Dat was #@!$!! niet de bedoeling. Ik met een bonkende rechter arm en een linker brandhand achter haar aan. Kon wel janken van de pijn en natuurlijk liet ze zich niet 1,2,3 vangen. Gelukkig uiteindelijk toch gelukt, maar was nu veel te laat om haar te straffen. Baal er echt zo van! _-:( Ik ben gewend om met jonge KWPN hengsten te werken en dacht dus dat ik wel aardig snel was. Dat ik haar losgelaten heb en dus dat het haar gelukt is om te ontsnappen was misschien mijn fout. Maar waar ik vooral echt van geschrokken ben, is dat ze echt gericht twee keer naar me sloeg. Vind het echt heel erg fout van haar en heb er echt geen reden voor. OK, ook al zat het een beetje in het weer en was de rest super opgefokt, maar ik vind dat ze dit echt NOOIT had mogen doen. Ik ben echt van haar gedrag vandaag geschrokken, vandaar dat ik het even kwijt wou. Hoop echt dat het een eenmalige actie van haar was, maar vind het nog steeds onbegrijpelijk! :(
Anouska

Bericht door Anouska » za 22 jul 2006, 19:37

Jeetje zeg, is niet niks. Beterschap met je arm en hand.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 22 jul 2006, 20:02

Hmm ververlend idd, helaas gebeurt dat af en toe met die pubers, je moet ze in de gaten blijven houden 8)7 . Maarre toch meer pit dan je in eerste instantie dacht! ;) Beste met je arm en hand. :(:)

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 22 jul 2006, 20:18

Kan me voorstellen dat je je rot schrikt... Ik weet niet of ik me had in kunnen houden als ik haar weer te pakken had gekregen; wel goed van je :j
Beterschap met je armen en nog succes met Arwen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 22 jul 2006, 20:23

Dat ze niet luisteren is vervelend, maar dat ze op zo'n manier reageren schrik je zeker van....
Hopelijk was het iets eenmaligs. En beterschap met je handen :(:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 22 jul 2006, 21:27

Tja, jonge paarden....maar wel vervelend dat zoiets altijd onverwachts komt. Gelukkig heeft ze geen ernstiger schade aangericht. Beterschap. En ze verleert dit heus nog wel hoor.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 23 jul 2006, 20:11

Haha, dank jullie wel. Met mijn arm en hand gaat het ondertussen goed hoor. Voel het nog wel, maar ja, dat hou je toch. En verder, ja ik heb er van geleerd, had gewoon al teveel vertrouwen in haar, maar het blijft inderdaad een jong paard. En ja, misschien wou ze gewoon even bewijzen dat ze ook stout kon zijn. Volgende week gaan we weer aan het oefenen!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 24 jul 2006, 13:38

MMM vreemde aktie van Arwen! Maarja het is een jonge knol...... Succes met oefenen verder!
Gelukkig gaat het nu beter met je hand!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Charret

Bericht door Charret » di 25 jul 2006, 13:04

Nou ja! En je komt met haar hier naar toe?! Hahaha, nah k kan me goed voorstellen dat je bent geschokken en ik heb ook zo'n verhaal. Vertel ik je volgende week wel ;)

Hoe is het nou met je arm?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 25 jul 2006, 15:05

Haha, ja ik hoop maar dat ze Alies geen rare dingen gaat leren :P. Mijn arm gaat prima nu gelukkig.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 25 jul 2006, 16:41

hehe toch iets te vroeg geschreeuwd...maar niet fijn dat je tweezijdig toch een visitekaartje meekreeg. Verder sja..ik blijf zeggen: 1 en 2 jarigen blijven uitprobeerderige pubers!
Hopen dat het eenmalig was óf dat je dr volgende keer geen dingen aan over houd en haar wél op dr donder kan geven!
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie