We zouden vanavond naar een verjaardag gaan. en daarvoor zouden we nog even de waterbakken vullen. toen zagen we dat er iets niet in orde was.

Rebecca lag dus achterin het land plat op de grond. het gras is daar heel hoog en haar buikje stak er net bovenuit. toen we bij haar aankwamen was ze zwart van de vliegen en ze bewoog niet meer. dus bart zei we zijn te laat en hij had een zweepje in zijn had waarmee hij haar in der nek prikte. toen schok hij zich wild, want toen bewoog die hoop vliegen en werd het ineens weer een paard.
met wat duw en trekwerk is ze overeind gekomen. ze zag er niet uit. schaafplekken en zwellingen. we hebben haar mee naar voren genomen en gewassen, ontsmet, ingesprayd tegen de vliegen, vliegenmasker aangedaan en slobber gegeven, want ze wilde niet drinken, terwijl haar turgor alarmerend slecht was.

ze staat nu weer in het land te eten alsof er niets ad hand is geweest. haar turgor is al iets verbeterd en ze staat lekker gras te eten. haar coördinatie is alleen nog niet helemaal goed, maar is wel al beter dan daarstraks.
balen hoor.. ze heeft tot nu toe 4x gehad dat ze niet zelfstandig kan opstaan. normaal is het niet zo heel erg dat ze dan een tijdje ligt totdat we thuiskomen uit het werk, maar nu heeft ze denk ik wel een hele tijd gelegen.. en dat is extra erg door het warme weer.
ik baal ervan dat ik door die verjaardag niet toen ik thuiskwam van werk eerst naar de paarden ben gegaan, maar gauw ben gaan omkleden en gaan eten.. dat uur had haar bespaard kunnen blijven

ik ga me wel steeds meer afvragen of ze de 35 wel gaat halen... op momenten als dit betwijfel ik het. maar we zullen zien of ze morgen nog op de beentjes staat. **wordt vervolgd**