Nou Ros heeft gisteren op 10 jarige leeftijd toch weer eens een primeurtje gehad. Hij heeft voor het eerst in het tuig gelopen en de sleep getrokken. We hebben de bak (niet netjes

) gesleept. Hij loopt regelmatig aan de dubbele longe dus een stukje kent hij wel, maar hij had nog nooit een echt tuig opgehad en wat moeten trekken. In het begin wilde hij vooruit stappen en voelde de druk van de sleep en ging in zijn achteruit. Maar na vriendelijk verzoeken begon hij toch voorwaarts te gaan. Eerst heb ik er naast gelopen en Dennis de leidsels, eigenwijs als ik ben wil ik dat dan natuurlijk toch weer zelf doen en hebben we gewisseld. Na 2 rondjes liep ik gewoon in mijn eentje en deed hij het echt superbraaf.
Ik had altijd het gevoel dat Ros er niet geschikt voor zou zijn omdat hij zo kijkerig is en zo vreselijk nieuwsgierig, maar begin nu toch te denken dat hij het misschien wel hartstikke leuk zou vinden om aangespannen te lopen. Hij wilde echt super meewerken. En wat staat het hem mooi dat tuig....

.... Was helaas fototoestel vergeten mee te nemen. Ik had echt niet verwacht dat hij het zo braaf op zou pikken.
Ros is wat mij betreft nu de veelzijdigheid zelve, hij heeft dressuurtalenten (volgens instructrice), kan super springen, er is 2 jaar western met hem gereden wat hij ook leuk oppikte, en in het bos is hij helemaal geweldig. En dit pakte hij ook goed op! Ben weer trots op het kereltje!!!