Hij komt weer thuis!!!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nina1993

Hij komt weer thuis!!!!

Bericht door nina1993 » za 01 jul 2006, 09:01

Thunder een hengstveulentje van 3 jaar terug (shet) hebben wij destijds verkocht aan mensen die niet al te ver uit de buurt wonen. Hij liep daar bij een geit. De geit is overleden en hij loopt nu dus alleen.

Ik ben ieder jaar een keer wezen kijken hoe hij opgroeide en gisteren dus ook weer. Hij wist nog dondersgoed wie ik was en ook Nina herkende hij nog. Hij werd volkomen gek toen ik naar nina terug liep. De eigenaar vertelde dat hij een uur lang hierna nog onrustig is geweest ondanks dat ze er brood e.d. neer gelegd had. Hier keek hij niet eens naar om.

Ze komen daar wat gras te kort en wij hebben teveel. Nu ga ik hem vanmiddag ophalen en zet hem bij de kudde in. Als het allemaal goed gaat met onze hengst (zijn vader dus) dan blijft hij voorlopig. Zo niet, dan zal hij weer terug moeten helaas. Als Thunder accepteert dat zijn vader de baas is moet het goedkomen, ook omdat hij geruind is en nooit gedekt heeft.

Spannend dus! Het was het bijzonderste veulentje wat hier in 45 jaar geboren is dus ik ben heel erg blij dat hij weer terug komt!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 01 jul 2006, 09:09

Wat leuk! Dat ie jou en Nina nog zo goed kende na 3 jaar, dat verwacht je toch ook niet... Ik hoop dat het goed gaat in de kudde en dat ie kan blijven :j
Jilly

Bericht door Jilly » za 01 jul 2006, 09:21

Leuk dat hij terugkomt :)
Hopelijk gaat het goed tussen hem en zijn vader :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ydel

Bericht door Ydel » za 01 jul 2006, 10:35

das wel heel erg leuk zeg!!
hoop dat het gaat klikken!!!
enneh, foto's he?? :P
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
roos

Bericht door roos » za 01 jul 2006, 11:23

Spannend zeg...maak maar lekker veel foto's en geniet ervan :d
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nina1993

Bericht door nina1993 » za 01 jul 2006, 13:52

Hij staat er inmiddels bij. Zelfs zijn vader herkende hij nog en andersom! Ook de weg waarover we liepen wist hij nog dondersgoed. Het gaat lekker zo, je ziet Thunder helemaal opfleuren. Foto's zal ik binnenkort weer maken, al staan er ook al wat bij PP onder: water, zon....

Ik ben er erg blij mee en de eigenaar ook. Haar dochter wat minder. Die woont geloof ik op kamers en schijnt nogal kwaad te zijn geweest toen ze het te horen kreeg. Ik verwacht dat ze wel bij trekt als ze hem eenmaal weer gezien heeft.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
fjordido

Bericht door fjordido » za 01 jul 2006, 16:57

paarden hebben een formidabel geheugen hoor. mijn ido herkent ieder paard waar hij ooit mee heeft samengestaan. ik wil wedden als hij bijv mitti weer ziet, dat het dan echt zo is zo van "oh hoi, jij ook hier" terwijl hij bij een vreemd paard onwijs kan gaan piepen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 01 jul 2006, 20:47

heerlijk joh je bijzondere ventje weer terug en ook hartstikke fijn dat hij het gelijk weer zo naar zijn zin heeft :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie