Echte natuurrit!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Marijke_

Echte natuurrit!

Bericht door Marijke_ » do 29 jun 2006, 07:14

Gisteren heb ik samen met Dennis een bosrit gemaakt we mochten Mandy even lenen omdat we met Cratos natuurlijk nog niet kunnen rijden. Dennis zou op Mandy gaan maar dat ging eigenlijk al vanaf het uit de wei halen en opzadelen fout. De aanhouder wint dacht hij en liet zich niet kisten maar in het bos ging het ook gewoon niet lekker met die twee. Toen hebben we maar even gewisseld, ik op Mandy en Dennis op Ros. Weet niet waar het mee te maken heeft maar Mandy was ineens rustig en we hebben een hele ontspannen rit kunnen maken verder.

Dennis zei op een gegeven moment: "wie het eerst wild ziet"! Hij had het nog niet gezegd of we zagen een ree met twee kalfjes (zo heet een jong reetje toch) met een hoog bambi-gehalte! Even stil blijven staan natuurlijk om even van het aangezicht te genieten. Wij weer lekker verder gereden, ik ken de weg in dat bos nog niet maar Dennis kent het op zijn duimpje die is midden in dat bos geboren en getogen. Dennis heeft me dus allerlei fantastische stukken van het bos laten zien. Ik merkte op een gegeven moment aan Mandy dat er iets in de buurt was, ze begon te snuiven en om zich heen te kijken....even goed op letten maar toen zagen we ze....maarliefst 7 edelherten (er zit een rust gebied voor het edelhert in het bos). Ik heb al zat reeen gezien in mijn leven maar edelherten had ik in het wild nog nooit van dichtbij gezien. Zo ontzettend groot met indrukwekkende geweien. Ook hier zijn we maar even stil blijven staan om ervan te genieten!! Het is ook zo gaaf dat die dieren niet wegrennen omdat ze niet bang zijn voor de geur van de paarden dus we konden ze echt goed bekijken. Echt zoooo gaaf!!!
En op dat soort momenten heb je natuurlijk geen camera bij je _-:(
We kwamen trouwens ook nog een zwijn tegen ook heel gaaf om te zien maar daar heb ik toch altijd gemengde gevoelens bij.

Mandy heeft ook echt punten bij me gescoord, wat een heerlijk paardje om mee in het bos te rijden. Het was wel even wennen want ze is een stuk kleiner dan Ros en toen Ros net weer terug was (ik was weer KWPN'ers gewend) had ik al zoiets van waar is de hals??!!!!! En dat gevoel had ik gisteren ook weer even toen ik op Mandy stapte.
Met Dennis en Ros ging het ook super, best een leuke combi die twee. Ros is in het bos gewoon super.

Volgende keer gaat de camera mee!!!
Hilde

Bericht door Hilde » do 29 jun 2006, 07:44

WAUW HE!
Wat zullen jullie genoten hebben,als ik je verhaal zo lees...............
Prachtig dat jullie herten hebben gezien,joh.
Dat is zeker voor herhaling vatbaar denk ik!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Heranda

Bericht door Heranda » do 29 jun 2006, 09:56

Dat klinkt echt super zeg, wow!
Wat is Mandy voor paardje dan?
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 29 jun 2006, 10:41

ow lekker ritje zo te lezen en leuk is dat om die wilde dieren te zien he? Hier zie je ze ook zo vaak
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 29 jun 2006, 10:54

Heranda schreef:Dat klinkt echt super zeg, wow!
Wat is Mandy voor paardje dan?
Mandy is ook een fjord (staan ook foto's van haar hier), en volgens mij familie van Herman (als ik me niet vergis) ze is van Fjellwin.
Ydel

Bericht door Ydel » do 29 jun 2006, 12:29

dat klinkt echt heerlijk marijke!!!
echt geweldig!!
kom snel een keertje meegenieten :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
fjordido

Bericht door fjordido » vr 30 jun 2006, 08:34

goh ik wou dat wij hier zo het bos in konden rijden, ik ben nu wel een beetje jaloerssssss
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 30 jun 2006, 08:48

fjordido schreef:goh ik wou dat wij hier zo het bos in konden rijden, ik ben nu wel een beetje jaloerssssss
Dan kom je een keertje met Ido deze kant op, blijven jullie allebei ligeren en gaan we lekker rijden in de bossen :D
fjordido

Bericht door fjordido » vr 30 jun 2006, 10:24

Marijke&Rosco schreef:
fjordido schreef:goh ik wou dat wij hier zo het bos in konden rijden, ik ben nu wel een beetje jaloerssssss
Dan kom je een keertje met Ido deze kant op, blijven jullie allebei ligeren en gaan we lekker rijden in de bossen :D
hahaha, meen je dat echt? ik kom hoor!! lijkt me super!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 30 jun 2006, 10:33

fjordido schreef:
Marijke&Rosco schreef: Dan kom je een keertje met Ido deze kant op, blijven jullie allebei logeren en gaan we lekker rijden in de bossen :D
hahaha, meen je dat echt? ik kom hoor!! lijkt me super!!
Ja natuurlijk meen ik dat. Moet wel even overleggen op stal of het goed is dat ze een nachtje een paardenlogee krijgen maar ik neem aan dat dat geen enkel probleem is.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 01 jul 2006, 17:22

Grrrr ik had Dennis nooit op Ros moeten laten rijden, moest hem vanavond gewoon weer inleveren. Dennis is nu lekker naar het bos met Rosco...(en dan nog zeggen ik heb er niet zoveel mee met die fjorden :D )
fjordido

Bericht door fjordido » za 01 jul 2006, 17:24

nou ik zou het toejuigen hor als ik ido afentoe aan bart kwijt was.. maar die heeft er niet zoveel trek in. hoewel hij wel aait en knuffelt en het heel leuk vind om ze op de foto te zetten enzo. heel soms springt hij er in het land ineens spontaan op om stoer te doen. maar das wel met de nadruk op soms.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 01 jul 2006, 17:29

fjordido schreef:nou ik zou het toejuigen hor als ik ido afentoe aan bart kwijt was.. .
Juist ja af en toe dit is al de derde keer in een week tijd :D ....Nee hoor ik vind het echt leuk dat hij er ook zo mee bezig is. Maar het is wel jammer dat we ros op dit soort momenten niet even vlug kunnen klonen (maar dan wel meteen in volwassen toestand) dan kunnen we allebei op hem rijden!
fjordido

Bericht door fjordido » za 01 jul 2006, 17:32

ach joh voor je het weet is sven een grote jongen....
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 01 jul 2006, 17:37

We hebben onze zwaargewicht Cratos nog, die wordt mei volgend jaar 3 dan is Dennis denk ik meteen van zijn "geelzucht" genezen :D .
Plaats reactie