Doorzettertje: flinke duinrit
Doorzettertje: flinke duinrit
Ja, Orlinde is een doorzetter, een echt fjord.
Ik vind haar te dik worden, dus ik wil haar meer aan het werk zetten. Ze krijgt vrijwel elke dag 1 a 1,5u beweging, maar niet altijd even intensief. Maar nu zaterdagavond een flinke duinrit gemaakt. Warm en veel mul zand, dus aardig zwaar. We hebben over (ongeveer) 15km precies 1,5u gedaan, telkens 10 minuten draf en dan 5 minuten stap. Dat hield ze tot het eind vrolijk vol! Alleen de draf heuvelopwaarts werd het laatste kwartier langzamer. Daarna lekker een half uur langs de weg uitgestapt, ze stapte nog heel vlot, en thuis lekker afgesponst.
Ik ben helemaal trots, en dit gaan we vaker doen!
Ik vind haar te dik worden, dus ik wil haar meer aan het werk zetten. Ze krijgt vrijwel elke dag 1 a 1,5u beweging, maar niet altijd even intensief. Maar nu zaterdagavond een flinke duinrit gemaakt. Warm en veel mul zand, dus aardig zwaar. We hebben over (ongeveer) 15km precies 1,5u gedaan, telkens 10 minuten draf en dan 5 minuten stap. Dat hield ze tot het eind vrolijk vol! Alleen de draf heuvelopwaarts werd het laatste kwartier langzamer. Daarna lekker een half uur langs de weg uitgestapt, ze stapte nog heel vlot, en thuis lekker afgesponst.
Ik ben helemaal trots, en dit gaan we vaker doen!
Dat is zeker een flinke rit, lekker hoor 

viewtopic.php?f=9&t=39079Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
In het Nationaal Park (Nationaal Park Zuid-Kennmerland, de duinen tussen IJmuiden, Haarlem en Zandvoort) is het allemaal enkel spoor.
Ten zuiden van Zandvoort, de Amsterdamse Waterleidingduinen, is wel veel dubbel/breed spoor. Maar daar kun je weer niet zo mooi een rondje rijden en je moet een jaarkaart kopen (niet dat ze zo vaak controleren hoor, maar je loopt anders een risico).
Ik vind zelf die smalle paadjes leuker, is veel spannender.
Ten zuiden van Zandvoort, de Amsterdamse Waterleidingduinen, is wel veel dubbel/breed spoor. Maar daar kun je weer niet zo mooi een rondje rijden en je moet een jaarkaart kopen (niet dat ze zo vaak controleren hoor, maar je loopt anders een risico).
hihi dat vind ik nou ook, vroeger als kind al vond ik die smalle paadjes "echter" dan het brede pad. Maar tegenwoordig doen we ook aan mennen en dan zijn de smalle paadjes niet zo handig. Moet zeggen dat we dat ook niet zo vaak in het bos doen, ik ben meer een men dressuur freak dan een bos crosser.Jowien schreef:In het Nationaal Park (Nationaal Park Zuid-Kennmerland, de duinen tussen IJmuiden, Haarlem en Zandvoort) is het allemaal enkel spoor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo