Doorzettertje: flinke duinrit

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jowien

Doorzettertje: flinke duinrit

Bericht door Jowien » zo 25 jun 2006, 19:19

Ja, Orlinde is een doorzetter, een echt fjord.
Ik vind haar te dik worden, dus ik wil haar meer aan het werk zetten. Ze krijgt vrijwel elke dag 1 a 1,5u beweging, maar niet altijd even intensief. Maar nu zaterdagavond een flinke duinrit gemaakt. Warm en veel mul zand, dus aardig zwaar. We hebben over (ongeveer) 15km precies 1,5u gedaan, telkens 10 minuten draf en dan 5 minuten stap. Dat hield ze tot het eind vrolijk vol! Alleen de draf heuvelopwaarts werd het laatste kwartier langzamer. Daarna lekker een half uur langs de weg uitgestapt, ze stapte nog heel vlot, en thuis lekker afgesponst.
Ik ben helemaal trots, en dit gaan we vaker doen!
Jilly

Bericht door Jilly » zo 25 jun 2006, 19:24

ging vlotjes dan :D
Wij hadden in Hoenderloo over 30 km 6 uur gedaan :o
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 25 jun 2006, 20:14

Wat leuk joh! Ik vraag me af, is het bij jullie in het duin ook zo dat de ruiterpaden van die smalle spoortjes zijn? Ik zoek wat bredere paden in de buurt namelijk :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Heranda

Bericht door Heranda » ma 26 jun 2006, 10:02

Dat is zeker een flinke rit, lekker hoor :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Jowien

Bericht door Jowien » do 29 jun 2006, 19:59

In het Nationaal Park (Nationaal Park Zuid-Kennmerland, de duinen tussen IJmuiden, Haarlem en Zandvoort) is het allemaal enkel spoor.
Ten zuiden van Zandvoort, de Amsterdamse Waterleidingduinen, is wel veel dubbel/breed spoor. Maar daar kun je weer niet zo mooi een rondje rijden en je moet een jaarkaart kopen (niet dat ze zo vaak controleren hoor, maar je loopt anders een risico).
Ik vind zelf die smalle paadjes leuker, is veel spannender.
Charret

Bericht door Charret » do 29 jun 2006, 21:10

Ga je dan helemaal alleen? Ik vind het altijd heel leuk, maar geliever niet alleen.
Leuk dat Orlinde toch zo bij blijft, als ze zo doorgaat is ze in no-time fit!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Vera

Bericht door Vera » vr 30 jun 2006, 08:20

Jowien schreef:In het Nationaal Park (Nationaal Park Zuid-Kennmerland, de duinen tussen IJmuiden, Haarlem en Zandvoort) is het allemaal enkel spoor.
Ten zuiden van Zandvoort, de Amsterdamse Waterleidingduinen, is wel veel dubbel/breed spoor. Maar daar kun je weer niet zo mooi een rondje rijden en je moet een jaarkaart kopen (niet dat ze zo vaak controleren hoor, maar je loopt anders een risico).
Ik vind zelf die smalle paadjes leuker, is veel spannender.
hihi dat vind ik nou ook, vroeger als kind al vond ik die smalle paadjes "echter" dan het brede pad. Maar tegenwoordig doen we ook aan mennen en dan zijn de smalle paadjes niet zo handig. Moet zeggen dat we dat ook niet zo vaak in het bos doen, ik ben meer een men dressuur freak dan een bos crosser.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 30 jun 2006, 08:22

Tja, ik merk gewoon aan pablo dat ie meer ruimte nodig heeft omdat ie zo enthousiast is. Op een breed pad kan hij de benen lekker laten wapperen heerlijk :D Vandaar mijn zoektocht naar men/ruiterpaden die een beetje in de buurt zijn :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Plaats reactie