Tasja laatste dag bij Belfjor

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Anna

Re: Tasja op school

Bericht door Anna » wo 01 feb 2012, 16:28

O wat heerlijk mijn paardje weer te zien ik mis haar echt hoor. Gelukkig gaat het beetje bij beetje beter met de geluiden acht haar.

Ik heb Divoza gebeld maar zijn verkopen ze niet meer omdat ze problemen hadden met de levertijden die veels te lang duurde ze zeiden wel dat het super wagens zijn. Nu zag ik eentje op marktplaats staan bij een handelaartje en ik heb een bod uitgebracht, zijn vraagprijs is € 2995,00 maar ik heb een bod uitgebracht van € 2000.00. Verder heb ik een mooie Fryso wagen gezien op marktplaats daar ga ik ook nog even achteraan bellen dit is wel een gewone marathon, dus je ziet het ik ben druk bezig met zoeken. *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 01 feb 2012, 18:31

Wat een leuk topic met al die foto's!!
Hier gaan de paarden ook vrij snel de weg op, als ze maar stuur en rem hebben. Bart is natuurlijk onwijs ervaren dus hij kan goed inschatten wanneer het kan. De eerste keer loopt er in ieder geval iemand naast en dan kijken hoe het gaat.

Succes met de speurtocht naar een mooie wagen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 01 feb 2012, 19:50

Wat een leuke updates hier zeg :D Die Tasja doet het gewoon super.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
nanneke

Bericht door nanneke » do 02 feb 2012, 17:48

alweer bijna de laatste update!

vandaag weer lekker rondgehobbeld in de kou. vanmorgen heeft ze lekker in de wei gelopen. (dat is dan wel het voordeel van dat vriezen) en vanmiddag dus een stukje gereden. eigenlijk valt er niet zo veel nieuws te vertellen, ze doet het gewoon netjes en moet alleen nog veel ervaring opdoen. tijdens het stilstaan onderweg ging ze vandaag zowaar op rust staan dus die ontspanning zit er wel in nu :)) Anna ik ben heel benieuwd wat je er van vind het weekend! weet je al wanneer jullie komen?
Afbeelding
Afbeelding
oh ja, ik heb d'r even een singel omgedaan zodat de onderdeken beter blijft liggen.
Dennis

Bericht door Dennis » do 02 feb 2012, 21:38

Ik lees deze topic nu pas, maar wat leuk zeg om zo elke dag een update te hebben
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anna

Bericht door Anna » vr 03 feb 2012, 01:15

Hoi Nanneke wat heerlijk zeg dat ze even de wei op mocht dat vond ze zeker wel fijn en tja ervaring krijgen daar gaat wat langer overheen dan twee weken, maar ze heeft wel grote sprongen gemaakt voor een paard dat nog nooit voor de wagen heeft gestaan.

Wij willen haar zaterdag komen halen en dan zo tussen 9.30 en 10.00 zodat we dan toch nog op tijd naar huis kunnen met misschien wel een tussenstop naar mijn droomwagen :D die in Overijsel staat maar dat hoor je zaterdag. Ik hoop dat het weer redelijk blijft want ze voorspellen niet veel goeds. :n

Maar eerst gaan we nog een lekker ritje maken en broodjes eten, Emma komt ook mee die heeft Tasja nog het meeste gemist denk ik _/-o_ .

Ik zal voor de terugweg nog wel een lekkere deken meenemen voor Tasja.

Vandaag zal ik Bennie ook nog even bellen over hoe laat we ongeveer komen. :D
Afbeelding
nanneke

Bericht door nanneke » vr 03 feb 2012, 15:47

en alweer de laatste update van Tasja's bezoek aan ons.
ik denk tenminste dat Anna morgen de update zelf doet na het ophalen?

lekker stukje gereden in de sneeuw vandaag! ze had er echt plezier in, oortjes naar voren en lekker de vaart erin.
Gewoon heel braaf gedaan vandaag, alles lekker ontspannen en ook het stilstaan tijdens de rit doet ze heel netjes.
was wel erg sfeervol zo in de sneeuw.
Als het weer een beetje meezit wordt ze morgen weer opgehaald en kan Anna er lekker verder mee oefenen. Lekker veel ervaring op laten doen en al het aangeleerde bevestigen. komt vast helemaal goed.

Afbeelding

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » vr 03 feb 2012, 16:11

O het is ook zo wit bij jullie, ik hoop echt dat het morgen wat minder is als we met de trailer op pad gaan :o

Zodra ik een wagen heb dan zal ik hier ook weer updates plaatsen maar niet elke dag omdat ik ook nog werk 5 dagen in de week en er moet altijd een tweede persoon mee. Ik heb gelukkig al een mooie wagen op het oog we moeten het alleen nog eens worden over de prijs. :D
Afbeelding
Anna

Re: Tasja laatste dag bij Belfjor

Bericht door Anna » za 04 feb 2012, 20:47

Vandaag zijn we naar Beljord gereden om een ritje met Tasja, Bennie en Nanneke te maken in een spierwitte omgeving wat is het daar prachtig zeg :)* Maar mensen wat was het koud zeg en Tasja was wederom erg braaf Bennie liet ook nog zien hoe Tasja reageert op het rijden in de berm nou dat vindt ze nog niet leuk hoor dus gaan we voorlopig km maken op de verharde weg. Hier wat foto's van vandaag.
Afbeelding
hier gingen we op pad
Afbeelding
de weg op
Afbeelding
weer bijna thuis
Afbeelding
ze heeft echt plezier hoor
Afbeelding
goed luisteren naar Bennie kijk haar oren
Afbeelding
totaal plaatje
Afbeelding
zo koud was het nu haar haren waren helemaal bevroren.
Afbeelding
uitspannen met een lekkere warme deken op.

Hierna hebben we heerlijk geluncht en nog even nagepraat en toen gingen we weer naar huis maar daar dacht Tasja anders over ze wilde niet mee :o ze heeft het zo naar haar zin gehad dat ze niet meer mee wilde nadat Bennie zei dat het goed was ging ze moeizaam de trailer op.

Op de terugweg zijn we nog een een mooie wagen wezen kijken en die gaan we donderdag ophalen zodat we snel weer verder kunnen gaan waar Nanneke en Bennie zijn gebleven.
Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 05 feb 2012, 07:25

Wat een mooi overzicht en wat doet ze het braaf zeg echt mooi om te zien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anna

Bericht door Anna » zo 05 feb 2012, 07:33

Ik ben ook super trots op haar hoor *o/* *o/*
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 05 feb 2012, 11:26

HIhi nou in ieder geval een teken dat Tasja het erg leuk vind zo voor de wagen, dat ze niet meer weg wou...
Nu op naar foto's van jullie nieuwe combinatie!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 05 feb 2012, 11:30

Wat leuk dat je ook al een wagen hebt gevonden. Volgende week kunnen we dus foto's van een aangespannen Tasja bij jou verwachten := :D
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » zo 05 feb 2012, 15:08

Anita schreef:Wat leuk dat je ook al een wagen hebt gevonden. Volgende week kunnen we dus foto's van een aangespannen Tasja bij jou verwachten := :D
Als de wegen goed zijn en wagen is nagekeken en de achterbanden geplakt dan komen er zeker foto's *o/* .
Vandaag een wagen gehaald waar de marathonwagen op kan om te vervoeren.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 05 feb 2012, 16:02

Past ie niet in je trailer dan met het tussenschot eruit?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » zo 05 feb 2012, 17:14

Anita schreef:Past ie niet in je trailer dan met het tussenschot eruit?
Nee dat is hij te lang voor, hij heeft een spoorbreedte van 1.42 en de lengte is net boven de 2 meter het zou net niet gaan, nu hebben een mooie klein aanhangertje waar hij op past. :D
Afbeelding
nanneke

Bericht door nanneke » do 09 feb 2012, 21:07

en Anna? de wagen al opgehaald? en hoe is het verder met Tasja?
Anna

Bericht door Anna » vr 10 feb 2012, 05:44

Ja *o/* *o/* gister de wagen opgehaald en mijn zoon heeft de achterbanden gerepareerd en voor de zekerheid wil hij dit weekend de remmen ook nog even nakijken omdat hij zo lang heeft stilgestaan en hij af en toe blijft hangen en ja zonder remmen ga ik niet rijden.

Sandra staat al te springen om met mij mee te gaan ze is vaker mee geweest met een ander stalgenootje die ment, we zouden eigenlijk vandaag gaan maar ja omdat de remmen nog niet betrouwbaar :o zijn wacht ik liever nog even.

Met Tasja gaat het prima hoor maar wij kunnen nu niet rijden op het land onder het zadel omdat ze ijzers heeft en anders hoopt het zo op met de sneeuw, ik ben echt blij dat het gaat dooien hoor, morgen of zondag pak ik haar lekker met zadel voor een buitenritje of Emma. :D
Afbeelding
Marianne1980

Bericht door Marianne1980 » vr 10 feb 2012, 13:37

Echt leuk om zo te horen en te zien hoe je paard het doet tijdens het beleren!!
Ik denk dat de meesten hem toch wegbrengen, af en toe eens bellen en daar blijft t bij!!

Vraagje, die riem echter haar oren.. Is dat een soort koeienband die je door de keelriem
doet zodat ze het hoofdstel niet af kan schuren/schudden? Of heeft het een andere functie?
nanneke

Bericht door nanneke » vr 10 feb 2012, 14:27

@marianne

die koeienriem doen wij tijdens het beleren altijd om. ten eerste omdat ze die niet kapot kunnen trekken als ze vast staan. (vooral handig voor jonge paarden die het vaststaan nog niet kennen, anders kost het zoveel halsters) dit was bij Tasja niet nodig hoor. en ten tweede doen we dat omdat je zo in alle rust hoofdstel e.d. op kan doen zonder dat ze los komen te staan. en als ze het tuig en hoofdstel op hebben en ze moeten nog even vast staan, zetten we ze daar aan vast. gewoon heel handig zo'n band. we maken er dus geen keelriem aanvast ofzo
Plaats reactie