Beer in zijn nieuwe huis

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
kristelhans

Re: Beer in zijn nieuwe huis

Bericht door kristelhans » wo 03 aug 2011, 14:20

Het is dichterbij! Wel de andere kant op maar toch dichterbij.
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 08 aug 2011, 12:17

Hoe is de eerste week gegaan? Al gewent?
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 08 aug 2011, 20:42

Jaaa, meneer is helemaal in zijn nopjes! Hij is heel rustig op stal, geen gebeuk en loert lekker naar buiten. In de wei staat hij nog met zijn vriend alleen, wel naast de IJsjes en dat gaat ook super. Nog geen poging tot uitbreken gedaan en ook nog niemand vermoord..haha! Hij staat inmiddels gewoon van 8 tot 7 buiten, lekker te vreten. Heb ook al wat gereden in de buurt en vind hem iets aan de slanke kant..komt denk ik ook omdat hij niet meer op stro staat, daar snaaide hij altijd de hele nacht van dus het voeren moet nog even goed afgestemd worden. Komt goed, de eigenaren van de stal zijn echt heel behulpzaam en hebben ook echt verstand van paarden/voeren/huisvesting..fijn!

Ook heeft Beer een spoed-cursus anti-drammen gehad.. bij mij doet hij dat zelden of nooit maar bij de stalbaas kwam zijn haantjesgedrag flink naar boven maar dat was ook zo voorbij..die meneer is zo vriendelijk, geduldig maar toch uber-duidelijk!

Ook even geholpen met Beers trailer-gedoe. Hij liep er eerder gewoon op maar sinds een paar keer ging hij stilstaan..heel irritant..kreeg hem met mijn 54 kilo dan geen kant meer op, ja, achteruit en opzij maar niet meer in de trailer. Probleem was met een speciaal halster met dubbele neusriem ook zo opgelost, heel geduldig en vriendelijk maar toch zeer duidelijk. In Balloo liep meneer zo, zonder aarzelen of stilstaan de trailer op afgelopen weekend! Jeehj, heb ik mijn oude, makkelijk laadbare Beerke weer terug.

Hij lijkt echt in zijn nopjes te zijn..vandaag, met het gore weer, staan ze ook lekker buiten..op de andere stal bleven ze dan binnen omdat het land anders vertrapt werd (paddock was een en al blubber) maar hier gaan ze weer of geen weer, allemaal naar buiten. Heb ook 2 meiden ontmoet, 1 van de pony buurman van Beer, leuke meid en een vrouw van de IJslanders..leek ook heel aardig! Ze wilden me wel eens op sleeptouw nemen dus dat is fijn. Kortom, goede keuze tot nu toe, voor zowel Beer als mij!
Saar

Bericht door Saar » di 09 aug 2011, 06:57

Dat klinkt goed, Kristel :j

Volgens mij gaan Beer en jij daar jullie draai wel vinden *o/*
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 09 aug 2011, 08:55

Klinkt heel goed Kris!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 aug 2011, 10:57

Ja, ben zelf ook heel blij dat hij makkelijk lijkt in te burgeren. Ga zo met een van mijn beste vriendinnetjes rijden! Zij heeft haar paard aan de rand van Zwolle staan en we meeten halverwege bij een recreatie-gebied met ruiterpaden..ben benieuwd!
Viv

Bericht door Viv » di 09 aug 2011, 15:01

Kijk dat zijn goede berichten uit het beerenbos :D Goede keus geweest dus :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 aug 2011, 17:35

Ja..na het rijden kon hij zo weer de weide in, helemaal blij was 'ie, heerlijk om te zien!
Plaats reactie