Dilemma bailey kopen?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Jankeke

Re: Dilemma bailey kopen?

Bericht door Jankeke » zo 27 mar 2011, 20:57

Thessa Keizer schreef:
Jankeke schreef:Ik zou eerst eens bij Coen gaan kijken. Die is ook super en wie krijgt dáár nou géén klik mee. Zo
'n lieverd!
Neem jij hem nou joh :P
Helaas......
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 28 mar 2011, 07:05

Wat kelly zegt klopt wel, ben de derde x al t bos in geweest, de eerste met wie ik een rondje om de wei durfde was taco:-) bij Yara heeft dat zelfs dik een jaar geduurd. De eigenaresse zei kijk je uit hij is druk enz enz nou hij deed geen stap verkeerd en was totaal niet bang, hij word elke dag leuker en word helemaal vrolijk van t rijden :-)
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 28 mar 2011, 07:55

nadinefjorden schreef:Wat kelly zegt klopt wel, ben de derde x al t bos in geweest, de eerste met wie ik een rondje om de wei durfde was taco:-) bij Yara heeft dat zelfs dik een jaar geduurd. De eigenaresse zei kijk je uit hij is druk enz enz nou hij deed geen stap verkeerd en was totaal niet bang, hij word elke dag leuker en word helemaal vrolijk van t rijden :-)
Denk dat je hier zelf al je antwoord geeft ;)

Je mag hem voorlopig hoe dan ook toch rijden? Hij staat toch niet voor anderen te koop?
Ik zou dan gewoon genieten en even het hele dilemma van wel/niet kopen uit je hoofd zetten. Het antwoord op je vraag komt dan vanzelf naar je toe (maar zoals eerder geschreven, denk ik dat je al een heel eind op weg bent om te weten wat je wilt ;) )
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
jose79

Bericht door jose79 » ma 28 mar 2011, 08:16

nadinefjorden schreef:Wat kelly zegt klopt wel, ben de derde x al t bos in geweest, de eerste met wie ik een rondje om de wei durfde was taco:-) bij Yara heeft dat zelfs dik een jaar geduurd. De eigenaresse zei kijk je uit hij is druk enz enz nou hij deed geen stap verkeerd en was totaal niet bang, hij word elke dag leuker en word helemaal vrolijk van t rijden :-)
Je gevoel volgen en geen overhaaste beslissingen nemen, maar je hebt met hem de tijd!
Zijn moeder staat hier en is echt heeeeel braaf! Hier staat ook nog een halfbroer van hem, ook heel braaf.

:wave:
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 28 mar 2011, 18:17

Ik krijg echt heel erg het gevoel dat jullie helemaal bij elkaar passen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 28 mar 2011, 19:39

ik denk ook dat je je gevoel moet volgend Nadine, kijk het lekker even aan, je mag hem een poosje rijden, dus dan kan je mooi ondervinden of hij wel jouw paardje is. Maar als ik zo tussen de regels doorlees krijg ik het idee dat je al een klein beetje verliefd op hem bent geworden
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
rowenna

Bericht door rowenna » di 29 mar 2011, 11:41

Persoonlijk vind ik het aller belangrijkste dat een paard braaf is en dat er een klik is.
Als ik het zo lees begint die klik met jou en Baily aardig te komen en braaf is hij volgens mij ook wel.
Als Baily verder ook nog gezond blijkt te zijn, dan zou ik er voor gaan, Baily kan er ook voor zorgen dat je over het verdriet van Yara heen komt.

Coen is een plaatje leren, en volgens mij is hij ook de moelijkste niet als ik die verhalen van Claudia wel eens lees, maar noot nog wel het een en ander leren.
Toen het niet zeker was of Udo weer bereden kon worden had ik nog contact met Claudia via PB om dan misschien eens bij Coen te gaan kijken, maar stiekem ben ik heel blij dat ik Udo weer kan rijden, hij is niet het type paard dat je denkt wauw wat een kanjer, maar hij is braaf ik kan overal met hem naartoe en ik heb een goede band met hem.

Succes met het nemen van je beslissing, al denk ik zelf dat je die stiekem al hebt gemaakt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 30 mar 2011, 06:37

Ik ben nu lekker met hem bezig en weet nog niet wat ik moet doen, ik wil sowieso mijn spaarpot weer aanvullen enz en de angst dat ze m ineens toch niet weg doet is er ook nog je weet t maar nooit tegenwoordig
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » wo 30 mar 2011, 09:34

Als hij op de cornage na gezond is, zou ik voor hem gaan. Het is, zeker als je wat angstiger bent, gewoon fantastisch als je een paardje hebt waar je ook mee naar buiten durft.
Veiligheid boven alles. Ik ken Coen niet overigens, als Coen ook in je profiel past, zou ik gewoon op mijn gemak uitzoeken bij wie je je het prettigst voelt, onder het zadel en in de omgang.

Baily is een lekker ding, maar Coen ook!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 30 mar 2011, 10:00

Hij heeft geen Cornage, het is een koker geluid, dus zover is hij gezond
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 30 mar 2011, 10:02

Dat is altijd gezellig bij die ruinen hihi, heb nu voor het eerst een merrie en dacht het dan niet meer te hebben. Mevrouw heeft alleen 4 veulentjes gehad en maakt nu ook wel eens genante geluidjes.

Veel succes in je keuze, komt vast goed!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 31 mar 2011, 07:06

Hier was ik stiekem bang Voor ze wil m toch niet verkopen, hij heeft al meerdere malen te koop gestaan en ze twijfelt telkens, Voor mij reden om er per direct mee te stoppen, heb best wel een klik en wil straks niet weer afscheid nemen van een paard.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 31 mar 2011, 07:18

dat is balen. ik kan me voorstellendat je er gelijk mee stopt. sterkte
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » do 31 mar 2011, 07:28

he, wat een tegenvaller, dat kan je nou net niet erbij gebruiken zeg!

Toch maar es bij Coen gaan buurten binnenkort, het zou zo fijn zijn om daar je verdriet en ei bij kwijt te kunnen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, iedereen verwerkt zijn verdriet anders. De een wil heel snel weer een nieuw paard, de ander heeft daar veel meer tijd voor nodig.

Toen vorig jaar mei ons mopsje tijdens een operatie op 5 jarige leeftijd is overleden (was echt mijn kindje), toen hebben we meteen een nieuwe pup gezocht bij de fokker. Dat is onze manier om je verdriet te verzachten.

Ik loop nog altijd met Kaya op mijn mobiel rond, die blijft in mijn hart, terwijl er nu 2 vrolijke mopsen en een beagle om me heen dartelen.

Toen ik afscheid moest nemen na 17 jaar van mijn oude merrie van 28 jaar, was ik intens verdrietig, maar ik had nog gewoon 2 fjorden, dus had niet de behoefte aan een nieuw paard erbij.

Ligt aan je gevoel wat je wil.

Nou heel veel sterkte, want het zit je gewoon niet mee!!!

groetjes petra
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 31 mar 2011, 07:49

ah jee wat vervelend, kan me helemaal voorstellen dat dat voor jou een reden was om er per direct een punt achter te zetten....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 31 mar 2011, 08:07

Zo zonde t paard staat er maar te niksen grr ben best een beetje boos, ze heeft gister een nieuw paard gekocht vanwege haar overleden paard. Ik had nog wel verdriet om Yara en nog steeds maar bezig zijn met hem verzachte Wel de pijn, ben er even klaar mee
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 31 mar 2011, 08:17

maar je ging toch in eerste instantie ook alleen verzorgen? toen was er toch nog helemaal geen gedachte of sprake van ooit kopen?
ik snap wel dat het je teleurstelt hoor :j

misschien is verzorgen wel niet echt een optie voor jou, vanwege het hechten, een band opbouwen, etc

ga gewoon eens rustig bij coen kijken, claudia heeft er volgens mij geen haast bij en dan kan je ook komen wanneer je wilt :j

misschien ondertussen gewoon wat lessen oid?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 31 mar 2011, 08:30

T meeste verdriet is omdat ik ineens van alles fout deed volgens haar, ben me nergens van bewust geweest en wil altijd t beste dat was bij Yara ook zo, zo schilderd ze me af als een slecht paarden mens alleen omdat ik er wat van zei dat ze m ineens niet weg wilde doen, en heb al zo een rotdag! Verslapen brood vergeten gat in mijn broek en shirt Aaaaah
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 31 mar 2011, 08:35

Cindy, ik zou m gaan bij rijden en ze vroeg zelf over t kopen, mijn idee was om nadat ik bij coen geweest ben een besluit te nemen, vind t gewoon skjede op zijn hollands hij was leuk en zeker t overwegen waard. Ik ga in april bij coen kijken dat sowieso dus wie weet,
Anna

Bericht door Anna » do 31 mar 2011, 08:46

Wat kunnen mensen toch wispelturig zijn he, niet leuk van haar en zeker niet leuk voor jou, veel sterkte verder met het verwerken van jou lieveling, er komst zeker wel weer een super paardje op je pad hoor :(:)
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Plaats reactie