Grondige aanpak Dakota

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Kelly

Re: Grondige aanpak Dakota

Bericht door Kelly » wo 18 mar 2009, 06:02

Dreeke schreef:Nou gisterenmiddag heb ik de stoute schoenen aangetrokken, het was lekker weer, zonnetje scheen dus ben ik met hem gaan wandelen,
zo los aan het halster met een leadrope, normaal gaat er een hengstenketting aan maar die heb ik thuis gelaten.

Dakota heeft er echt van geleerd, hij volgde me netjes, bleef achter me, en stopte direct als ik HO zei. Ik kon op het gemakje terug naar stal wandelen
terwijl ik anders een gevecht met hem had om normaal terug naar stal te lopen.

Ik zit op een roze wolk nu, doet me echt zo goed dat hij laat zien dat het echt wel anders kan :)

Hij laat jou niet zien dat het anders kan, jij laat hem zien dat het anders kan.
Als hij van jongs af aan jou als kuddeleider had gezien dat had je dit probleem niet gehad ;)
Niet negatief opvatten hoor, zo bedoel ik het niet maar hij wordt hier afgeschilderd als drakota terwijl hij gewoon geen correcte opvoeding heeft gehad.
Daarom vind ik het ook erg goed dat je alle stapjes met haar bewandeld zodat niet alleen Dakoot maar ook jij leert om jullie verstandhouding te veranderen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
lientje

Bericht door lientje » wo 18 mar 2009, 08:37

Precies Kel. En zeker goed dat je hulp zoekt, daar heb je straks veel profijt van. Niks zo vervelend als een paard die al door heeft gehad dat hij sterker is en de baas kan zijn als hij wil.
Nu kan hij nog super bijgeschaafd worden.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 18 mar 2009, 08:51

Nu ik weet hoe ik het moet aanpakken kan ik wel zeggen dat ik het voorheen niet goed heb gedaan, niet consequent ben geweest, het feit dat hij een Drakota is is wel een beetje mijn schuld. Maar goed, ik heb nog nooit een jong paard opgevoed en dat wordt vaak erg onderschat, maar sta wel open om de juiste dingen te leren en op de juiste manier met hem om te gaan, en ergens baal ik nu dat ik niet eerder hulp ingeschakeld heb, maar goed dat is achteraf.

Volgens mijn instructrice is Dakota heel leergierig en wil hij graag met mij samen werken, de join-up van gisteren was echt geweldig, super kick geeft dat echt waar!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 18 mar 2009, 09:14

Fijn Andrea dat het zu goed gaat. En niet meer achterom kijken hoor, dat is geweest en kun je niet meer veranderen maar het vizier op de toekomst richten en lekker bezig gaan met je mannetje. En vooral genieten dat het nu zo goed gaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Kelly

Bericht door Kelly » wo 18 mar 2009, 09:26

Dreeke schreef:Nu ik weet hoe ik het moet aanpakken kan ik wel zeggen dat ik het voorheen niet goed heb gedaan, niet consequent ben geweest, het feit dat hij een Drakota is is wel een beetje mijn schuld. Maar goed, ik heb nog nooit een jong paard opgevoed en dat wordt vaak erg onderschat, maar sta wel open om de juiste dingen te leren en op de juiste manier met hem om te gaan, en ergens baal ik nu dat ik niet eerder hulp ingeschakeld heb, maar goed dat is achteraf.

Volgens mijn instructrice is Dakota heel leergierig en wil hij graag met mij samen werken, de join-up van gisteren was echt geweldig, super kick geeft dat echt waar!
Joh dat denkt iedereen toch weleens.. had ik maar...
Dat denk ik ook nog regelmatig :D
Belangrijkst is dat dat je nu op de goede weg bent.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
yvette

Bericht door yvette » wo 18 mar 2009, 10:47

Ken je het gezegde "beter ten halve gekeerd dan te hele gedwaald"?
We maken allemaal fouten, maar als je bereid bent naar jezelf te kijken en niet bang bent om dingen rigoreus te veranderen, dan ben je gewoon heel goed bezig.
Fjin dat je toch door hebt gezocht naar een oplossing.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 19 mar 2009, 08:43

Hi, Dakoot op cursus geweest, baasje ook!
Dakoot moet het week laten bezinken, baasje kan er week over nadenken, aangezien
jij uiteindelijk het haasje bent en het zelf moet gaan doen.

Wel goed te horen dat Dakota het prima oppakt. Is dus geen verknipt individu of zo,
gewoon paard wat zijn kansen goed inschat en er gebruik van maakt, dat duidt alleen maar op "inteligentie".
(niet dat je dat zo kan zeggen bij een paard, maar ach, we vermenselijken toch bijna alles)
Betekend misschien ook wel, dat met rijden hij ook alles snel oppikt.
Je moet het postitief zien toch?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 19 mar 2009, 08:47

Ik zie het zeker positief, ik moet nu elke dag 10 minutjes met hem bezig zijn dmv grondwerk,
volgende week gaan we de weg op om te kijken hoe hij daar gehoorzaamt (met instructrice),
maar ik weet daar het antwoord al op :D

Gisteren wat extra's gedaan, van dr draf gelijk halthouden, Dakota doet dat
super, zelfs gaat hij nog een paar stapjes achteruit als ik voor hem stil sta.
Ook achteruit lopen als ik achteruit ga, dus sta met mn rug naar hem toe doet
hij ook netjes. Ben echt zooooo trots op mn knollie :+:
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Plaats reactie