Dilemma bailey kopen?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Kelly

Re: Dilemma bailey kopen?

Bericht door Kelly » do 24 mar 2011, 14:00

Er staat niet dat er bij een ernstige vorm geopereerd moet worden. Er staat dat de enige manier om het geluid te stoppen een operatie is.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 24 mar 2011, 15:02

De operatie staat op de lijst van verboden operaties wanneer het niet echt noodzakelijk is. Maar stel je voor, Bailey heeft er zodanig last van dat ie geopereerd moet worden. Er zijn dan twee mogelijkheden, beiden met consequenties. Of het geluid is weg, maar de luchtstroom blijft gelijk (dus hij blijft benauwd) of ze halen een deel weg van de stemband en dan bestaat de kans op chronisch hoesten doordat er deeltjes in de longen komen. Je lost er dus feitelijk niks mee op, je verplaatst het probleem. En na al dat gedoe met Yara zou ik nu zeker niet kiezen voor een paard waarvan je van tevoren al weet dat ie iets "mankeert". Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren in de loop der jaren, maar zie het als een teken dat dit niet jouw paard is.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 24 mar 2011, 15:03

Ja, dat staat er idd maar dan staat er vervolgens ook dat wanneer het geen ernstige cornage is, het niet perse nodig is om het paard hiervoor te behandelen. Daaruit kun je concluderen dat het bij een ernstige vorm wel noodzakelijk kan zijn. Er staat: Of een paard wel of niet wordt geopereerd is afhankelijk van de ernst en de prestaties die het paard moet leveren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 24 mar 2011, 15:46

Het klinkt leuk, en ik snap je emotie er achter. Ik had dat met het kopen van Roselyn (nu dan Morgan) ook. Geboren op de dag dat Cratos ook geboren is en haar naam begint met Ros...Nou ja lekker sentimenteel dus haha.
En toch zou ik in jouw geval voor een paard gaan dat 100% goed is, niet dat dat garanties biedt voor de toekomst maar je hebt zo lang getobt met Yara met allerlei gezondheidsdingetjes. Soms is het goed om niet alleen emotie maar ook ratio te laten spreken :(:).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 24 mar 2011, 15:50

meis doe nu niks overhaast
uit je andere post lees ik nog niet het enthousiasme wat je bij een 'nieuw' paard wel zou moeten hebben denk ik
tuurlijk kan iets groeien
maar voor nu was je gewoon lekker met een fjordje bezig, beetje rijden, etc

cornage of kokergeluid is toch wel een flink verschil, dat zou je toch wel moeten horen?!
ik zou persoonlijk niet aan een cornagepaard beginnen

eerst eens bij die andere kijken en overweeg alle opties en je gevoel...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Suus

Bericht door Suus » do 24 mar 2011, 17:30

Ik zou ook geen paard nemen waar iets mee is, ook al is het misschien niet ernstig. Het kan wellicht wel erger worden en dan krijg je weer dat gedoe. Er zijn vast heel veel leuke gezonde Fjorden te vinden. Je hebt toch ook geen haast? Yara is nog maar net weg, neem je tijd!
Morris, mijn superfjord!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 24 mar 2011, 18:23

Ik heb alles gelezen en ik ben denk in de war met een kokergeluid, het geluid lijkt ergens vanuit zijn rug daar te komen zo een soort zweefgeluid zegmaar,

sowieso gaat elke potentiele fjord op rontge en klinische keuring voordat ie naar mij komt, rug en hals gaan ook op de foto
En de eerste twee maanden komt er zeker geen paard omdat ik zoals cindy zegt het enthousiasme mis en dit komt door het grote gemis van yaartje, een paard is voor mij nu gewoon een paard niks meer en niks minder
De eigenaresse van bailey heb ik dit ook meteen verteld, morgen gaan we even babbelen of we eruberhaupt wel uit kunnen komen
Dennis

Bericht door Dennis » do 24 mar 2011, 20:23

Als je gevoel bij Bailey goed is en hij is helemaal in orde (na keuring van dierenarts) dan zou ik het doen, maar mocht hij niet 100% in orde zijn dan zou ik er niet aan beginnen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » do 24 mar 2011, 21:33

Ik snap je dilemma..
Je verstand zegt niet doen, want hij is niet 100% gezond, maar je bent gewoon een beetje in love..
Denk dat ik het toch niet zou doen, denk dat je met een andere fjord ook wel weer in love kunt raken. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet veel heb met die kleine tekentjes zoals dat de hond zo heet en de laatste letter de eerste is van Yara.. ik schrijf 'niet veel' maar ik kan wel zeggen dat ik er helemaal niets mee heb!! Niet gemeen bedoeld natuurlijk.. :sorry:
Ik ken wel het gevoel van 'dit is hem'!! Maar ik zou nu nog niet zo snel zo'n beslissing nemen!!

Qua stokmaat zou ik me er niet zo druk om maken alleen als het de prijs drukt, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » vr 25 mar 2011, 05:40

Heel moeilijk ik zeg altijd bij twijfel niet doen.
Je heb de tijd om wat te zoeken dus ik zou zeggen doe het rustig aan en denk goed na over je keuze en ga geen paard zoeken wat op Yara lijkt dan ga je gauw vergelijken.
Ga gewoon doen wat je eerst in gedachte had en vraag wat tijd aan de eigenaar als mensen een goed tehuis willen maakt tijd niet uit.
Een kleine fjord is natuurlijk geen probleem maar als je een grotere in gedachten had zou ik daar persoonlijk eerder voor gaan.

Laat hem eerst maar goed nakijken door een dierenarts en weten wat het is want om nu aan een paard te beginnen die niet 100% is dat zou ik niet doen.

Succes met je denkwerk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 25 mar 2011, 07:35

Ik leg even mijn verhaal kort uit, ik ben op dit moment niet op zoek naar een Fjord omdat ik hier echt nog niet aan toe ben nu. Coen moet ik gewoon zien en die zou ook niet meteen mijn kant opkomen maar pas na de zomer. Bailey kwam op mijn pad als rij paardje en vond hem meteen leuk en dacht zelfs als ze m wegdoet ooit heb ik wel interesse. Ik wist niet dat ze hem ging verkopen nu haar andere paard is overleden dus dit is ook erg onverwacht. Ze heeft mij gevraagd of ik hem wilde blijven doen maar dat hij met de tijd wel verkocht gaat worden. Toen heb ik gezegd dat ik wel interesse had alleen niet op korte termijn. Ze wil hem laten staan tot einde van de zomer, zo kan ik m blijven doen en m leren kennen enz. Vanmiddag hoor ik de prijs en voorwaarde enz enz. Vanuit hier kan ik dan goed gaan nadenken en bij coen kijken , dus t is niet zo dat ik m per se nu wil in tegendeel. Ik heb nog erg veel verdriet van Yara en kan nu echt niet aan iets nieuws beginnen. Ik wilde van de week nog vragen of als ik m na een paar weken nou helemaal leuk vond ik m kon kopen omdat ze er niks mee doet maar die vraag hoef ik dus niet te stellen:-) hij heeft tot nu toe geen gebreken het is geen Cornage maar een koker geluid
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 25 mar 2011, 07:37

welke coen is het? van clau?

je hebt gelukkig de tijd :j
laat het maar op je af komen
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 25 mar 2011, 07:58

Ja Coen van clau
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 25 mar 2011, 08:07

daar zou ik dan zeker ook bij gaan kijken ja :))
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 25 mar 2011, 09:32

Fijn dat het geen cornage is!
Lekker laten bezinken en geen overhaastte beslissingen maken.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
foss

Bericht door foss » vr 25 mar 2011, 13:23

Ach als het kokeren is dan is dat geen probleem is geen afwijking alleen een geluid van zijn geslacht.

Heel fijn dat je de tijd hebt, omdat je nu nog zoveel verdriet heb van Yara kun je de juiste beslissing nog niet nemen, neem gewoon de tijd en over een paar maanden kan je weer normaal denken en dan kun je beslissen.
Ik vind het wel een leuke fjord.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 26 mar 2011, 08:25

Voorlopig ga ik hem lekker doen en kijken of het klikt
de eigenaresse zei gister dat ze vond dat hij veel rustiger is bij mij, ze heeft zelf de klik niet
toen ik er voor t eerst opging waarschuwde ze me voor van alles maar merkte niks dus kan wel kloppen

vandaag gaan we even goed scheren knippen en wassen hihi even oppimpen
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 27 mar 2011, 17:43

Ik zou eerst eens bij Coen gaan kijken. Die is ook super en wie krijgt dáár nou géén klik mee. Zo
'n lieverd!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Kelly

Bericht door Kelly » zo 27 mar 2011, 18:56

Jankeke schreef:Ik zou eerst eens bij Coen gaan kijken. Die is ook super en wie krijgt dáár nou géén klik mee. Zo
'n lieverd!
Aan de andere kant kan ze hier zo mee wegrijden.
Coen is nog nooit in bos en duin/ strand geweest.
Ik ken Nadine en ook dat ze wat onzeker is in het zadel.
Dan is het vooral heel belangrijk dat je lekker zit op een paard.
Ik vind het een heel goed teken dat ze al zo snel met Bailey naar het bos is geweest.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 27 mar 2011, 20:26

Jankeke schreef:Ik zou eerst eens bij Coen gaan kijken. Die is ook super en wie krijgt dáár nou géén klik mee. Zo
'n lieverd!
Neem jij hem nou joh :P
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Plaats reactie