Ons dagje gezondheidsrubriek Lisse ;)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
foss

Re: Ons dagje gezondheidsrubriek Lisse ;)

Bericht door foss » zo 22 aug 2010, 07:02

Gefeliciteerd met de A premie echt top.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 22 aug 2010, 11:46

Gefeliciteerd met je A-premie, super gedaan. Ik sluit me helemaal aan bij Janna. Rustig aan groot laten worden (ahum, dat is hij al, hahaha) en dan pas wat van hem vragen. Dan krijg je er een geweldig paard aan later waar je nog heel veel jaar plezier van gaat hebben. En dan zitten er vast ook nog wel wat meer puntjes in op de keuring. Dit was al een hele verbetering ten opzichte van verleden jaar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 22 aug 2010, 11:53

Dank jullie wel allemaal!!!!
Idd Anita. Vorig jaar had hij 33 pnt en nu 35 pnt, wat gewoon heel netjes is. Het was ook gewoon positief dat de bemerkingen punten zijn die nog wel goed komen. Hij is natuurlijk zo groot, alles is nog slap qua spieren etc, hij begint nu eindelijk wat meer body te krijgen. Eerst was het echt een scharminkel. (zeker na de operatie en casteratiewond en veel ab gehad)Het gaat helemaal goed komen met Ekdal...de knapperd :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 22 aug 2010, 19:21

Je gaat gewoon die stijgende lijn aanhouden Roos, deal?
Nee je hebt paarden die alles stukjes bij beetje doen, de lucht in schieten. Ekdal denkt: Eerst omhoog als kasteel voor het goede overzicht, dan komen later die zijvleugels wel! Voor zijn doen is hij al best dik, maar door zijn lange benen enz lijkt hij in vergelijking met de rest niet zo gevuld (ken de frustratie daaromtrent, maar dit is wel ter behoud van de beentjes), maar we praten over twee jaar weer daarover zoals afgesproken :P
En die bewegingen van papa x mama...ik heb ze gezien :D..komt hélemaal goed.
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » zo 22 aug 2010, 19:31

De stijgende lijn houden we aan hoor, vind ik een goede deal!
En in de zomer van 2012 zijn wij in W'veen te vinden hoor....Ekdal laat ik dus nog lekker staan totdat hij 4 jaar is, beetje poetsen, wandelen, wat grondwerk en de rest gras :D
Ben wel erg benieuwd op hoeveel hij wordt gemeten op de keuring Lisse 2011, ik gok 152.

Hij kan wel bewegen hoor, ik hoorde Eef maar roepen nu doet hij 2 passen over...geweldig!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 23 aug 2010, 10:10

Ook gefeliciteerd met het resultaat!! Een mooie A-premie, er zit een stijgende lijn in. Al denk ik dat hij er nog wat langer over doet voor hij echt af is.. Kan alleen maar net als de anderen zeggen, doe rustig aan met hem!!

En de volgende keer proberen om de boog met de ruglijn mee te laten lopen, nu kwam de boog zo steil uit zijn schoft lopen en dat deed hem ook geen goed.. Vergelijk even een foto van Ekdal zijn boog met een van Eachann of Ewald dan zie je wat ik bedoel!!

Ben heel benieuwd naar hem over 2 jaar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 23 aug 2010, 12:44

@esther; het viel me al mee dat ik de boog bij kon punten, kan gewoon echt niet knippen, maar heb nu een jaar om te oefenen dus.....komt goed, bedankt voor je tip!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 23 aug 2010, 13:49

Ik zag hem op de foto roos, leuk paard alleen dat hij wat week is kan ik me in vinden.
Gewoon nog een goede tijd met rust laten en op de wei laten staan dat doet hem denk ik echt goed.

Je hebt er straks denk ik een leuk paard aan en dan komen er nog wel wat punten bij!
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 24 aug 2010, 13:04

hier dan ook nog eens gefeliciteerd. 2 puntjes erbij, als dat elk jaar zo gaat..

Nog bedankt voor het vasthouden van Zoef. Ook aan je vader.
---
roos

Bericht door roos » di 24 aug 2010, 18:11

Ja als het elk jaar zo door gaat...dan komt het wel goed!

Geen probleem hoor voor het vasthouden,meestal ben ik niet zo'n held met andere paarden, maar Zoef was erg braaf!En mijn vader helemaal niet echt een paardenman..haha ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 26 aug 2010, 13:50

dat hield hij dan goed verborgen. hij liep zelfs een rondje met Zoef.
volgens mij heeft hij ook wat foto's van Zoef gemaakt. als je tijd hebt zou je erdan een paar kunnen mailen naar mij? Heb geen foto's van Zoef op de keuring namelijk.
---
roos

Bericht door roos » vr 27 aug 2010, 21:00

IK heb net een CD gekregen, zal ze van de week mailen :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie